-
Postów
553 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia sl66
Stały bywalec (3/4)
-
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
sl66 odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Mi wychodzą bardzo podobne proporcje, przy swobodnym szwedaniu terenu gdzie mtb miał rzeczywiście dużą przewagę było <10%. Z kolei gdyby szukać celowo tras na mtb oznaczaloby to właśnie dojazd 15 czy 20 km w jedną stronę do singli z poczuciem żalu, że nie jadę na gravelu... U mnie okazało się to grą nie wartą świeczki. -
sl66 obserwuje zawartość Porównanie rowerów - priorytet szybkość , Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł , Dlaczego nie lubię graveli, moja dyskusja z ChatGPT i 4 innych
-
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
sl66 odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jacku, pomijasz tutaj bardzo istotny fakt, że kierowca mtb kiedy tylko mógł, jechał na kole gravela niwelując swoją największą wadę (mniej aero pozycja). Gdyby te testy robić oddzielnie, mtb miałby o istotnie większą stratę na odcinku asfaltowym. Ogólnie jesli chodzi o temat mtb vs gravel, swoje doświadczenia przed chwilą opisałem w innym wątku: https://roweroweporady.pl/f/topic/12086-dlaczego-nie-lubię-graveli-moja-dyskusja-z-chatgpt/?do=findComment&comment=94761 -
Dlaczego nie lubię graveli, moja dyskusja z ChatGPT
sl66 odpowiedział(a) na jajacek temat w Luźne rowerowe rozmowy
A pomijając LLMy, moje doświadczenia w temacie mtb vs gravel też są zupełnie inne niż Jacku Twoje. W zeszłym roku w maju kupiłem polecanego tutaj ht mtb xc Rockrider XC100/ Race 700 w dużej mierze napędzony pochwalnymi opiniami @jajacek oraz ówczesnego @Oskarr na temat przewagi takiego roweru nad gravelem (którego juz posiadałem). W mtb dokonalem kilku polecanych modyfikacji: opony Continental Race King 2.2, rogi wewnętrzne, inna manetka blokady amortyzatora żeby móc szybko blokować. Na papierze wszystko sie zgadzało, ale jakoś nie miałem frajdy z jazdy na tym rowerze, a o to przecież chodzi. W 9 na 10 przypadków gdy wychodziłem na rower, i tak wybierałem gravela. Mtb jednak był wyraźnie mniej dynamiczny, na asfalcie w porównaniu do gravela zamulał powyżej ~26km/h (głównie ze względu na pozycję), napęd 1x tez mnie nie przekonał. Miałem naprawdę wiele podejść do tego roweru, ale mnie kompletnie nie ujął. Uprzedzając pytania - był fitowany i dobrze ustawiony pode mnie. Skończyło się tak, że udało mi się go zwrócić do Decathlonu (dwa razy był w serwisie ze względu na drobne usterki i wykorzystałem to potem w kontekście przepisów o rękojmi i nieskutecznym usunięciu wady) i w sumie poczułem ulgę. Teraz mam tylko gravela (i retro mtb po bułki) i to mi w zupełności wystarcza. Na tereny południa Warszawy gravel wg mnie jest dużo lepszym wyborem niż mtb. Ps. Nie wykluczam w przyszłości szosy, ale jako rower uzupełniający względem gravela, gdy najdzie mnie ochota na jazdę wyłącznie asfaltową jakiegoś słonecznego dnia 🙂 -
Dlaczego nie lubię graveli, moja dyskusja z ChatGPT
sl66 odpowiedział(a) na jajacek temat w Luźne rowerowe rozmowy
@jajacek, takie pogaduszki z ChatemGPT nie mają za wiele sensu moze poza rozrywką i autokonfirmacją 🙂 LLMy zazwyczaj potwierdzają tezę zawartą w pytaniu/prompcie. Sformułowanie 'czy uważasz je za przereklamowane' zawiera w sobie taką tezę. Dla kontrastu spróbuj w nową sesję wpisac prompta 'Czy to prawda ze gravel jest bardzo uniwersalnym typem roweru dającym wiele frajdy z jazdy?'. Ja zadałem takiego prompta i oczywiście odpowiedź ChatGPT to potwierdziła: Tak — to prawda! 🚴♂️ Gravel to jeden z najbardziej uniwersalnych typów rowerów, jakie powstały w ostatnich latach, i rzeczywiście daje mnóstwo frajdy z jazdy. Oto dlaczego: 🔧 Uniwersalność Na asfalt i szuter: Gravela możesz zabrać zarówno na gładki asfalt, jak i na szutrowe, leśne czy polne drogi. Dzięki szerszym oponom (najczęściej 35–50 mm) dobrze trzyma się nawierzchni i zapewnia komfort nawet na nierównościach. Do miasta i na wyprawy: Sprawdzi się jako rower codzienny dojazdowy, ale też jako sprzęt na długie wyprawy bikepackingowe — ma mocowania pod bagażniki, błotniki i torby. Na trening: Geometria jest sportowa, ale wygodniejsza niż w typowej szosie, więc można trenować, nie obciążając zbytnio pleców i nadgarstków. 😄 Frajda z jazdy Gravel pozwala jechać tam, gdzie chcesz — nie musisz się zastanawiać, czy dany skrót jest drogą asfaltową czy szutrową. Daje poczucie przygody i swobody — idealny, jeśli lubisz odkrywać nowe trasy i nie chcesz ograniczać się do jednego typu nawierzchni. Jest też szybszy i lżejszy niż MTB, więc jazda po ubitych drogach jest dynamiczna i płynna. 🧠 W skrócie Gravel to coś pomiędzy szosą a MTB — rower „do wszystkiego”, który łączy szybkość z komfortem i wszechstronnością. Jeśli lubisz mieszane trasy, trochę asfaltu, trochę leśnych dróg i chcesz czerpać przyjemność z samej jazdy — gravel to strzał w dziesiątkę. 🚵♀️ Chcesz, żebym pomógł Ci dobrać konkretny model gravela do Twojego stylu jazdy i budżetu? -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
sl66 odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Tak - to właśnie od 16 stron tego wątku próbują Ci przekazać użytkownicy forum 😉 -
[Siodło] Jak zabezpieczyć pęknięcie materiału?
sl66 odpowiedział(a) na Rumcajs997 temat w Części i akcesoria rowerowe
Ja bym zrobił łatkę z czarnej taśmy typu duct tape. Sam mam w retro mtb siodełko żelowe z pęknięciem materiału, łatka z taśmy od kilku lat trzyma i nic się z tym nie dzieje. -
@Szwedacz możemy się kiedyś ustawić, to sobie potestujesz Caracale żeby nie kupować w ciemno 🙂
-
Mam te same doświadczenia, krakeny mi zupełnie nie podeszły, też je ściągałem i od razu sprzedawałem. Ale gdy zobaczyłem wyniki Caracali na BRR, postanowiłem zaryzykować i sprawdzić... I nie żałuję póki co.
-
Ja u siebie nie zaobserwowałem istotnej różnicy w przyczepności w porównaniu do Tufo Thundero 40, która ma głębszy bieżnik. Ale rzadko jeżdżę po terenie innym niż asfalt, zapiaszczony asfalt, ubite leśne ścieżki, ubity szuter. Może to też kwestia tego, że jestem lekki (63kg), nie wiem jak taka opona by się zachowywała pod kimś o wadze 90kg. Znalazłem recenzję: Hutchinson Caracal – test długodystansowy. Caracal czy Caracal Race? - Magazyn Bike Opona w wersji Race jest znacznie szybsza, ale bardziej podatna na przebicia - natomiast przy mojej niskiej wadze nie jest to chyba aż taki problem, póki co nic nie złapałem (z wyjątkiem jednego 15cm gwoździa, który by przebił każdą oponę). Zrobiłem na nich na dętkach ponad 800km jak dotąd.
-
U mnie były szybsze niż Tufo
-
Jesli szukasz szybkich semislickow, pomysl o Hutchinson Caracal Race 40mm. Mam i sobie chwalę (wcześniej używałem Tufo Thundero 40mm).
-
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
sl66 odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Proponowałbym najpierw kupić dobre gripy ergonomiczne i potestowac szerokość ich ustawienia (muszą być 'przelotowe'). -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
sl66 odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Sama wymiana gripów juz dużo daje. Miałem tem sam problem w mtb xc, bolała mnie lewa dłoń przy nasadzie kciuka. Wymiana na ergonomiczne chwyty znacznie zmniejszyła dolegliwości. Dodałem tez rogi wewnętrzne - bardzo fajna sprawa. Natomiast docelowo i tak chciałem zwęzić trochę kierownicę i być może wymienić na taką ze wzniosem. Jednak nie zaimplementowałem tych ostatnich zmian, ponieważ w międzyczasie pozbyłem się mtb xc (a to dlatego, ze o wiele więcej frajdy dawała i daje mi jazda gravelem i w 90% przypadkówi tak wybierałem szutrowca nad górala). -
Zrobiłem ok 2k km na Tufo Thundero 40mm, w tym sezonie wymieniłem je na Hutchinson Caracal Race 40mm. Te drugie są szybsze na asfalcie, zwłaszcza to czuć po nabiciu wyższego cisnienia. Na szutrze też są szybsze. Przyczepność jak na tereny, po których się poruszam jest zbliżona, z delikatną przewagą Tufo na piasku czy błocie (choć rzadko jeżdżę w takich warunkach).
-
Porównanie rowerów - priorytet szybkość
sl66 odpowiedział(a) na AmatorSzosy temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jakis czas temu miałem niemal identyczną sytuację i doszedlem do takich samych wniosków :) EDIT: znalazłem oryginalny post https://roweroweporady.pl/f/topic/11865-pierwszy-gravel/?do=findComment&comment=91510
