Skocz do zawartości

sl66

Użytkownicy
  • Postów

    549
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sl66

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Tak - to właśnie od 16 stron tego wątku próbują Ci przekazać użytkownicy forum 😉
  2. Ja bym zrobił łatkę z czarnej taśmy typu duct tape. Sam mam w retro mtb siodełko żelowe z pęknięciem materiału, łatka z taśmy od kilku lat trzyma i nic się z tym nie dzieje.
  3. @Szwedacz możemy się kiedyś ustawić, to sobie potestujesz Caracale żeby nie kupować w ciemno 🙂
  4. Mam te same doświadczenia, krakeny mi zupełnie nie podeszły, też je ściągałem i od razu sprzedawałem. Ale gdy zobaczyłem wyniki Caracali na BRR, postanowiłem zaryzykować i sprawdzić... I nie żałuję póki co.
  5. Ja u siebie nie zaobserwowałem istotnej różnicy w przyczepności w porównaniu do Tufo Thundero 40, która ma głębszy bieżnik. Ale rzadko jeżdżę po terenie innym niż asfalt, zapiaszczony asfalt, ubite leśne ścieżki, ubity szuter. Może to też kwestia tego, że jestem lekki (63kg), nie wiem jak taka opona by się zachowywała pod kimś o wadze 90kg. Znalazłem recenzję: Hutchinson Caracal – test długodystansowy. Caracal czy Caracal Race? - Magazyn Bike Opona w wersji Race jest znacznie szybsza, ale bardziej podatna na przebicia - natomiast przy mojej niskiej wadze nie jest to chyba aż taki problem, póki co nic nie złapałem (z wyjątkiem jednego 15cm gwoździa, który by przebił każdą oponę). Zrobiłem na nich na dętkach ponad 800km jak dotąd.
  6. Jesli szukasz szybkich semislickow, pomysl o Hutchinson Caracal Race 40mm. Mam i sobie chwalę (wcześniej używałem Tufo Thundero 40mm).
  7. Proponowałbym najpierw kupić dobre gripy ergonomiczne i potestowac szerokość ich ustawienia (muszą być 'przelotowe').
  8. Sama wymiana gripów juz dużo daje. Miałem tem sam problem w mtb xc, bolała mnie lewa dłoń przy nasadzie kciuka. Wymiana na ergonomiczne chwyty znacznie zmniejszyła dolegliwości. Dodałem tez rogi wewnętrzne - bardzo fajna sprawa. Natomiast docelowo i tak chciałem zwęzić trochę kierownicę i być może wymienić na taką ze wzniosem. Jednak nie zaimplementowałem tych ostatnich zmian, ponieważ w międzyczasie pozbyłem się mtb xc (a to dlatego, ze o wiele więcej frajdy dawała i daje mi jazda gravelem i w 90% przypadkówi tak wybierałem szutrowca nad górala).
  9. Zrobiłem ok 2k km na Tufo Thundero 40mm, w tym sezonie wymieniłem je na Hutchinson Caracal Race 40mm. Te drugie są szybsze na asfalcie, zwłaszcza to czuć po nabiciu wyższego cisnienia. Na szutrze też są szybsze. Przyczepność jak na tereny, po których się poruszam jest zbliżona, z delikatną przewagą Tufo na piasku czy błocie (choć rzadko jeżdżę w takich warunkach).
  10. Jakis czas temu miałem niemal identyczną sytuację i doszedlem do takich samych wniosków :) EDIT: znalazłem oryginalny post https://roweroweporady.pl/f/topic/11865-pierwszy-gravel/?do=findComment&comment=91510
  11. Daj znać jak wrażenia, mam podobny dylemat co Ty :)
  12. Z tego co widzę, dominują trekkingi.
  13. Nie mam opinii, ja czyszczę rower tylko wilgotną szmatką.
  14. To jest kalkulator ciśnienia do używania roweru zgodnie z przeznaczeniem, czyli w przypadku MTB jazdy górskiej. Schodzi się wtedy z ciśnieniem możliwie najniżej. Jeśli będziesz jeździć po asfalcie to jak najbardziej ma sens napompować koło mocniej. Musisz poeskperymentować jakie wartości Ci pasują. Pilnuj tylko, żeby nie przekroczyć maksymalnego ciśnienia napisanego na boku opony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...