Skocz do zawartości

sl66

Użytkownicy
  • Postów

    491
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sl66

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Najpierw trzeba określić, czy dla Ciebie lepszym wyborem będzie gravel czy mtb. Napisz, gdzie jeździsz, jakie typu terenów będziesz chciał zwiedzać, bo pojęcie 'różne nawierzchnie' niewiele mówi. W szczególności, określ czy zamierzasz jeździć po wybojach, dziurach, korzeniach, czy może nawierzchnie będą różne, ale generalnie w miarę równe.
  2. Akurat w niedawnym wątku padło trochę nieprzychylnych opinii o Lemonbike...
  3. Mam Silexa z 2022, a więc pierwszej generacji (czyli taki sam jak z 2020). Tam są koła przełajowe o wewn szerokości 17mm i wadze 1978g.
  4. Co innego takie Zippy 303 ważące (link) 1530g, przy których zysk urósłby do 448g. Ale takie koła są za drogie dla mnie, nie potrzebuję czegoś aż tak wypasionego. Szkoda, liczyłem, ze za te 1000-1500zl kupię coś sensownego i istotnie lżejszego, ale chyba nie ma to sensu.
  5. Policzyłem sobie jaki byłby zysk masy. Takie DT Swiss GR 1600 ważą (link) 1757g. Oryginalne koła w Meridzie Silex ważą (link) 1978g. Wychodzi raptem 221g oszczędności na wadze. Myślałem, że wyjdzie więcej. Raczej nie wydam 1700-2300zl za tak małą różnicę.
  6. Właśnie miałem to samo napisać, jak juz zmieniać kola to wolałbym tak na co najmniej 22mm szerokości wewnetrznej.
  7. Racja, nie zwróciłem uwagi tak na szybko! Mam 12x100 i 12x142
  8. Znalazłem taką uzywkę na olx, nawet blisko mnie. Tylko jak ocenić stan kół używanych? Nie znam sie na tym https://m.olx.pl/d/oferta/kola-dt-swiss-gr-1600-700c-29-boost-CID767-ID13XN7I.html?reason=hp|observed#974920754
  9. Cześć, Na zbliżający się sezon chciałem wymienić stockowe koła w Meridzie Silex na coś lżejszego i szerszego. Ze względu na dość niewielkie różnice pomiędzy karbonem i lekkim alu przy jeździe na oponie 40 mm i wzwyż, oraz na mniejszą odporność kół karbonowych i crash replacement, postanowiłem że wystarczą mi koła aluminiowe. Założenia: - budżet jaki planuję to max 1500zł, a najchętniej ~1000zł (po prostu nie uważam, że potrzebuję droższych kół) - docelowa szerokość opony to 40 mm (w Silexie 1 gen maksymalnie wchodzi 43-44 mm, ale nie wydaje mi się żebym takich potrzebował) - moja waga 63 kg - mogą być nowe, jak i używane (może @jajacek masz coś ciekawego na stanie z używek?) - cenię sobie bezobsługowość i bezawaryjność setupu (raz ustawić i zapomnieć) - w tym momencie nie planuję tubelessa. Na jakie modele warto spojrzeć? Może @mike21, cos polecisz?
  10. Dokładnie, z ChatemGPT mam podobne doświadczenia. Choć u mnie ChatGPT sprawdza się póki co lepiej niż Deep Seek, sprawdzałem na kilku różnych obszarach, m. in. bike fitting, hydraulika czy podatki.
  11. sl66

    Opony gravel

    Jakiś czas temu natknąłem się na taki wynalazek. Ale nie zamawiałem ani nie testowałem tego rozwiązania. Etui sakwa do uchwytu Torba na narzędzia rowerowa - Sakwa WILDMAN XT11 0,5L - 13850289261 - Allegro.pl Zastanawiam się, czy nie zamontować tego pod dolną rurę.
  12. sl66

    Opony gravel

    Dzięki Jacek za ciekawy temat i streszczenie. Pokrywa się to z moimi doświadczeniami, które już opisywałem na forum. Mimo, że teoretycznie według BRR Conti Race King są super szybkie i w zasadzie niemal nie powinienem czuć między nimi, a Tufo Thundero 40 różnicy przy jeździe na asfalcie, realne odczucia sa inne. Mój HT XC MTB RR Race 700 zauważalnie wolniej się zbiera i trudniej na nim utrzymać prędkość (zwłaszcza powyżej ~25km/h) w porównaniu do Silexa na Tufo.
  13. Pełna zgoda, właśnie miałem napisać to samo. Raz, gdy z @Pepe75 jeździliśmy po poludniowo-zachodnich okolicach Warszawy (obaj mieszkamy w okolicy), mielismy ht XC mtb i obaj doszliśmy do wniosku ze na 95% trasy gravele lepiej by sie nadały. Od tej pory zawsze bierzemy juz gravele 😄
  14. A może jakis używany M-Bike GRV albo jeszcze lepiej Silex 1 będzie w Twoim zakresie cenowym?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...