@korbaczek Do wymienionych operacji potrzebujemy specjalnych kluczy – odpowiednio wąskich, by zmieścić się na niewielkiej przestrzeni pozostawionej do tego celu na powierzchni konusa i nakrętki kontrującej. Do konusów piast przednich najczęściej potrzebny będzie klucz 13 mm, tylnych 15 mm. Kontrnakrętki dokręcamy najczęściej „siedemnastką”, ta może mieć zwykłą grubość. Podczas regulowania piast z pustymi osiami, mocowanymi do ramy za pomocą zacisku, powinniśmy wziąć pod uwagę wpływ siły zacisku na sprężanie osi, a tym samym zwiększanie docisku w łożyskach. Takie łożyska ustawia się z lekkim luzem, który jest kasowany po zaciśnięciu koła w ramie lub w przednim widelcu. Problem ten nie występuje w osiach mocowanych tradycyjnie, nakrętkami.
Potrzebne narzędzia:
klucze do konusów 13 i 15 mm,
klucz 17 mm,
smar do łożysk,
odtłuszczacz,
szmatka do wycierania,
pojemnik na kulki.
Szukamy luzów