Cube SL Cross Comp – odchudzanie roweru

Niedawno kupiłem nowy rower marki Cube SL Cross Comp. Udało mi się go dostać w dobrej, promocyjnej cenie, bo to był jeszcze 2009 rocznik. Katalogowo rower waży 10,2 kg. Niestety producent mijał się z prawdą – rower w rozmiarze 53 cm, ważył wyjściowo 11 kg (od 2010 roku producent podaje już prawidłową wagę na swojej stronie).

Po moich modyfikacjach przełajowa hybryda (przełajowy fitness?) przemieniła się w szosową hybrydę (zmieniłem opony z semi-slicków na gładkie, choć o tej samej grubości) ważącą ok. 10,3 kg. Rower jak na ten typ jest piekielnie szybki, zwinny i bardzo chętnie przyspiesza. Założony osprzęt klasy Deore jest w zupełności wystarczający do normalnej jazdy. Bardzo fajną sprawą jest łożysko suportu typu Hollowtech, które bardzo zwiększa sztywność korby.

Nie chcę inwestować w jego odchudzanie dużych pieniędzy. Ale jak wiadomo producentom zdarza się nawet do dość lekkich rowerów, montować części, które nijak nie pasują klasą (ani wagą) do innych w nim zamontowanych. Kilka podzespołów przełożyłem z mojego starego roweru. Wymieniłem gripy i kierownicę. Wszystkie zmiany i zysk wagowy opisuję poniżej. Tu znajdziesz mój artykuł o niedrogim i skutecznym odchudzaniu roweru.

Kierownicę wymieniłem tylko dlatego, że była bardzo ciężka – a łatwo i niedrogo można ją wymienić. Siodełko, pedały, opony + dętki przełożyłem ze starego roweru – nie było potrzeby kupować nowych, a zysk wagowy też był przyjemny. Gripy wymieniłem na piankowe (Author AGR-F129 – 11 zł) dlatego, że są wygodniejsze. Zysk wagowy był zupełnie przy okazji. W kolejce do wymiany czeka jeszcze kaseta, Deore (CS-HG50-9) 11-32 zamienię na Tiagrę (CS-HG50-9) 11-25 – waga spadnie o 130 gramów. Ale to dopiero gdy kaseta będzie wymagała wymiany. Może masz jeszcze jakieś propozycje jak można odchudzić ten rower w łatwy i niedrogi sposób? Czekam na Wasze komentarze!

Aktualizacja 2015: W tym roku wymieniłem SL Crossa na model SL Road. Na jego test zapraszam tutaj: Test Cube SL Road Pro.

Cube SL Cross Comp

 

Cube SL Cross Comp 2009

Waga (wg. producenta): 10,2 kg (11 kg realnie)

Materiał ramy: aluminium 7005, podwójnie cieniowane, rozmiar: 53 cm (długość pionowej rurki ramy – 49 cm)

Widelec: sztywny, aluminiowy

Stery: FSA No.10, półzintegrowane

Mostek: FSA XC-190

Kierownica: FSA XC-300 (wymieniona na Easton EA-30 – oszczędność AŻ 214 gramów)

Sztyca: Scape Light

Siodełko: Scape Active 5 (zamienione na San Marco SKN – oszczędność 75 gramów)

Piasty: Shimano Tiagra

Obręcze: Alex Rims EN-24

Opony: Schwalbe CX Comp 700x35c (zmienione na Schwalbe Kojak – oszczędność 300 gramów)

Manetki: Shimano Deore M530 Rapidfire Plus

Przerzutka przód: Shimano Deore M530

Przerzutka tył: Shimano Deore LX T661

Dźwignie hamulca: Shimano M422

Hamulce: Shimano M422, V-Brake

Korba: Shimano M543, 48-36-26 z.

Środek suportu: Shimano SM-BB50

Pedały: płaskie, aluminiowe (zamieniłem na Shimano PD-M520oszczędność 60 gramów)

Łańcuch: Shimano CN-HG53

Kaseta: Shimano Deore CS-HG50-9, 11-32 z., 9 b.

Dętki: Schwalbe Impac AV17 (zamienione na Schwalbe SV18 – oszczędność 100 gramów)

Gripy: gumowe Cube (zamienione na piankowe chwyty Authora – oszczędność  58 gramów)



Aby napisać komentarz pod wpisem, nie musisz się rejestrować! Wystarczy, że podasz swoją nazwę i e-mail oraz zaznaczysz ptaszkiem "Wolę pisać jako gość". Trzeba odhaczyć jeszcze dwa okienka od góry, gdzie zgadzacie się na przetwarzanie Waszych danych. Zapraszam do komentowania - odpisuję na wszystkie pytania, nawet w starych wpisach.