kamul Opublikowano 3 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 Hej, obecnie jeżdżę na schwalbe rapid rob (bo to było wrzucone jako podstawa do X8) natomiast mam problem, że przy obecnych warunkach w lesie, opona bardzo szybko zabija mi się błotem + piachem, przez co na niektórych odcinkach trasy mam wrażenie, że im bardziej pedałuję tym bardziej czuję się jak "w kisielu". Czy to kwestia wymiany opon (jeśli tak to na jakie), czy może jakoś oponę trzeba "pielęgnować", żeby tak nie brała podłoża na siebie? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 3 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 W X8 masz tanie opony na drucie które dupy nie urywają swoją mieszanką i trzymaniem. Nie, opon się nie pielęgnuje. Polecam wymienić opony na jakieś zwijane dające lepszą trakcje i trochę szersze. Jak mój brat kupował dawali opony 2.0 do X8, nie pamiętam jaki rozmiar teraz wsadzają. Moim zdaniem jedne z najlepszych opon do mtb to continental race king jeśli jeździmy trochę po asfalcie i lżejszym i suchym terenie, race kingi to jedne z najszybszych opon mtb, bardzo często wykorzystywane w maratonach mtb albo w XC, w XC głównie jako opony napędowe. Drugą opcją na trochę gorsze warunki to continental X king / cross king, dalej szybkie opony, dające lepszą trakcję niż race kingi. Rozmiar opony 2,1 albo 2,2. Odnośnik do komentarza
kamul Opublikowano 3 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 Ok, tylko, że tu widzę przeznaczenie opon. (głównie suche) a teraz - może mi się wydaje ? są bardziej mokre/wilgotne i pytanie czy to ma szansę działać. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 No na warunki mokre na wyścigi zakłada się X kingi, model wyżej na cięższe warunki to mountain king przeznaczona już raczej do rowerów trialowych z pełnym zawieszeniem. Odnośnik do komentarza
kamul Opublikowano 4 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 32 minuty temu, Oskarr napisał: No na warunki mokre na wyścigi zakłada się X kingi, model wyżej na cięższe warunki to mountain king przeznaczona już raczej do rowerów trialowych z pełnym zawieszeniem. Dzięki. Nie wiem czy dobrze i jak to wyjdzie, ale zamówiłem na przód Mountain 2,3 (wydaje mi, się, że bieżnik nie będzie brał tyle do siebie i robił mi "slick'a" z przedniej opony) i na tył Cross 2,2. I ja to nie wyścigowo a zupełna amatorka, ale lubię też sprawdzać jak to wygląda przy zmianach w sprzęcie - z nadzieją, że to odczuję. Odnośnik do komentarza
kamul Opublikowano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2022 @Oskarr dzięki za radę. Pojechałem na nowym secie, co prawda warunki się wczoraj nie powtórzyły, ale jest zdecydowanie lepiej, podjazdy, odcinki piaskowe jest fajnie ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się