Skocz do zawartości

Opony 28c zamiast 26c na trudniejsze warunki.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy jest sens wymieniać opony 26c na 28c na okres trudniejszych warunków (jesień/wiosna)? Asfalt teraz rano mokry, liście na drodze, dodatkowo ze względu na warunki częściej wybieram drogi mniej uczęszczane ale gorszej jakości.

Pytanie tylko czy wymiana z 26c na 28c cokolwiek tutaj wniesie. Niby mam w garażu nieużywane opony Schwalbe 28c, obecnie używam Pirelli P Zero 26c. Schwalbe raczej mają gorszą mieszankę może być tak że w złych warunkach będą zachowywać się gorzej niż Pirelli 26c. Jest jeszcze opcja żeby kupić lepsze opony 28c.

Ciekawa sprawa jest taka że moje obecne opony mają zakres ciśnienia 5.5bar do 8bar, a te Schwalbe 28c mają od 6bar do 8bar, czyli opona 26c może być nabita mniejszym ciśnieniem ?.

Hmm ciężko mi to ocenić, ale czy możliwe że różni producenci mogą mieć różne "rozmiarówki"? Wydaje mi się że ta 26c pirelli może być zbliżona rozmiarami do 28c schwalbe.

Odnośnik do komentarza

Cześć zespołów zawodowych przeszła permanentnie na opony 28C. Rozmiarówki mogą się znacznie różnić. Np. Vittoria Corsa G2.0 25C ma u nas 27,4 mm. Ale zależy to też od szerokości obręczy. Obręcze 17 mm wewnętrznie zostały zaprojektowane pod opony 25C. 19-21 pod 28. Nasza obręcz karbonowa która ma 20,7 wewnętrznie, ma zewnętrznie 29,4 mm czyli jest cholernie szeroka.

Co do opon, Pirelli P Zero IMO nie nadają się na zimę. Słynne jest video z tego roku kiedy Pogacar na mokrym zjeździe w Słowenii uciekał z Majką i krzyczał "shit tires". Ja od jakiegoś czasu jeżdżę na Vittoria Corsa Control na których Van der Poel wygrał szutrowe Strade Bianche i uważam że nie ma przyczepniejszych. No i na zimę schodzimy z ciśnienia. Mimo że nie są to tanie opony, to rekonwalescencja po glebie może być droższa. Znam dwóch co zimą miednicę złamali po poślizgu.

Zakres na oponie nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Musi tam być ale się nim nie przejmujemy.
Ja przy 90 kg pompuję zwykle 6 barów przód, 6,5 tył. Ale na zimę schodzę na jakieś 5,5/6.0

Tu masz dobry kalkulator:
https://roubert.name/joakim/pressure/
 

Odnośnik do komentarza

Nastawiłem się początkowo na polecane przez Ciebie Vittoria Corsa Control, ale nowe opony potrzebowałem na "już" na wyjazd a nigdzie nie mogłem ich kupić w sklepie stacjonarnym. Poprzednie opony P zero road nie były całoroczne, już po mieście czułem że rano na zimnej i mokrej od mgły nawierzchni robią się śliskie. A w górach o tej porze rano trzeba się liczyć na zjazdach z mokrym zimnym asfaltem. 

Te opony zastąpiły poprzedni model Pirelli P Zero Velo 4S. Nie tylko zmienił się kształt bieżnika, ale również wkładka antyprzebiciowa została wykonana z nylonu a nie z aramidu jak w modelu Velo. Podobno aramid sztywnieje w niskich temperaturach a nylon nie.

Opona w moim odczuciu również lepiej się toczy niż poprzednie P Zero Road mimo iż te są 28c. Ale to zapewne temu ze Race 4S to opona jednak droższa. Na P Zero Road zrobiłem ponad 2 tyś km i ani razu nie złapałem gumy. Zobaczę jak będzie z nową. 

Martwi mnie trochę miększa mieszanka, już pod palcami czuć że guma w Race 4S jest jakby bardziej miękka i lepka, zapewne asfalt będzie ją szybciej pożerać, ale to jeszcze zobaczę ile uda mi się na niej przejechać.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...