Dexter Opublikowano 28 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2022 Witam, jestem świeżakiem na forum, więc proszę bez śmieszkowania ? Do rzeczy: stanąłem przed koniecznością wymiany łańcucha (ten po 4kkm wyciągnął się na 0,75%) i prawilnie policzyłem ogniwa używanego: wyszło 114 + spinka. Zakupiłem nowy: taki sam KMC z opisem 114 ogniw (spinka w komplecie) i po rozłożeniu okazało się, że ma 112 ogniw, a spinka liczona jest jako te dwa dodatkowe, co daje 114 ogniw, więc z prostej matematyki brakuje mi 1 cala. I pierwsze pytanie: czy mogę jeździć na krótszym o 2 ogniwa łańcuchu, czy nie nadwyrężam reszty napędu albo skracam żywotność nowego? Od razu też powiem, że na największych tarczach czyli 3 na korbie i 1 na kasecie łańcuch haczy o wózek, ale i tak nie jeżdżę na takim biegu, więc jest to do pominięcia. Drugie pytanie: Po tejże wymianie zaczęły mi przeskakiwać biegi na kasecie 7-9 (kaseta 10-rzędowa), czy kaseta ze zdjęcia też musi zostać wymieniona? Ja nie widzę śladów dużego zużycia, nie ma rekinków, ani dramatu, ale nie jestem doświadczony w ocenie kaset. Trzecie pytanie: Jeśli uważacie, że kaseta jest do wymiany, to czy mogę kasetę 11-34T zamienić na 11-32T (też 10 rzędów). Wtedy pozbędę się problemu za krótkiego łańcucha, ale czy będę musiał regulować przerzutki? Czwarte pytanie: Jak wszystkie powyższe zmiany wpływają na korbę - nic specjalnego, bo to FSA Alpha Drive 48-36-26? Ale to jest największy koszt i chciałbym go przesunąć w czasie? Dodam, że przód działa elegancko. A może wrócić na stare graty i zajechać napęd? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2022 Jeśli miałeś łańcuch 114 ogniw, oznacza to raczej że komuś się nie chciało skracać łańcucha. W napędach 1x długość łańcucha określą się zakładając łańcuch bez przerzutki na najeieksza zębatkę z tyłu I zębatkę z przodu i dodaję się 2 ogniwa do danej długości. Wydaje mi się, że możesz zrobić tak samo u siebie, rozepnij łańcuch, puść łańcuch na największą zębatkę z tyłu I największą z przodu i zobacz czy masz zapas 2 ogniw, jak tak to jest spoko. Jak przeskakuje to wymiany kaseta. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 28 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2022 Zanim wymienisz kasetę pojeździj trochę. 50/50 że sie to jeszcze ułoży. Odnośnik do komentarza
Dexter Opublikowano 29 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2022 C.d. jest taki, że... regulacja przerzutek wystarczyła - biegi już nie przeskakują i łańcuch chodzi elegancko, ale pozostają dwa pytania: 1. Czy mogę jeździć na krótszym o 2 ogniwa łańcuchu, czy nie nadwyrężam reszty napędu (kasety i korby) albo skracam żywotność nowego łańcucha? Tu dodam, że zrobiłem pomiar przez największy blat korby i kasety i ze spinką mam na styk (no ewidentnie brakuje mi tego jednego ogniwa). 2. Czy mogę dowolnie wymienić kasetę, byle zachować 10 rzędów, np.: 11-34T zamienić na 11-32T (też 10 rzędów). Wtedy pozbyłbym się problemu za krótkiego łańcucha. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2022 Jak nie będziesz zbyt często jeździł na 1 z tyłu i 3 z przodu będzie git. Mógłbyś zmienić kasetę ale kaseta kosztuje 3x tyle co nowy łańcuch. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się