Skocz do zawartości

upgrade roweru elektrycznego lovelec atik


Rekomendowane odpowiedzi

Nic w nim nie wymienisz na raty bo wymiana jednego elementu pociąga za sobą wymianę innych itd. Dla przykładu wymiana napędu na jakiś klasy mtb to wymiana również silnika wraz z kołem. Montaż amortyzatora to wymiana ramy. Jak wymieniać ramę to po co iść w standardy z ubiegłego stulecia. Tym sposobem ciągle coś będziesz wymieniał nigdy nie otrzymując zamierzonego rezultatu. Jeździj tym co masz i jak go zajeździsz (szybko pójdzie) to przesiądziesz się na coś innego. Szkoda dokładać do tego nawet złotówkę.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.09.2022 o 09:36, mike21 napisał:

To jest taki budżetowy ulep na marketowej jakości komponentach

Z tym stwierdzeniem się nie zgodzę ? Jest to oczywiście podstawowy model, ale są tańsze i słabiej wyposażone rowery. Tu masz hydrauliczne tarczówki Tektro, amortyzator Suntour, przerzutki Shimano Altus, opony CST. Są rowery z mechanicznymi tarczówkami marki HAMULEC, "amortyzatorem" marki ODPADŁAMINAZWA i pełnym napędem SUNFUN ?

Niemniej zgadzam się, że inwestowanie w ten rower większych pieniędzy nie ma sensu. A już zwłaszcza cel "wymienię w nim wszystko". Naprawdę taniej i dużo lepiej wyjdzie tego sprzedać i wziąć sobie fajniejszy rower na raty 0%.

W dniu 26.09.2022 o 00:00, razor2077 napisał:

jak ma się umieszczenie większej kasety 1x10/11/12 do silnika w tylnym kole.

Masz tam wolnobieg, więc musiałbyś go wymienić na wolnobieg. Z jakiegoś powodu 10-rzędowe wolnobiegi trudno znaleźć w polskim internecie (ale nie szperałem za długo). Coś w zagranicznych sklepach się znajdzie: https://www.ebay.com/itm/312741341681

Jeżeli chciałbyś wymienić na łatwo dostępną kasetę, musiałbyś wymienić silnik, a tu może pojawić się problem kompatybilności z posiadanym sterownikiem, wyświetlaczem itd.

Do tego oczywiście do wymiany musiałaby iść przerzutka, manetka i jeżeli chcesz mieć napęd 1x to najlepiej także korba (ta, którą masz obecnie zapewne nie pozwala na odkręcanie tarcz).

Niestety, forsowane na siłę w tańszych rowerach wolnobiegi bardzo ograniczają możliwość modyfikacji napędu.

Odnośnik do komentarza

No już nie przesadzajmy, że jest tam amortyzator - XCE to jest uginacz do jazdy wokół komina i po bułki do sklepu za rogiem. W kołach są szprychy ocynkowane zamiast nierdzewnych  a wolnobieg 7s jest tam ze względu na szerokość silnika (szerszy się nie zmieści - największa koronka wychodzi poza krawędź bębenka - w zwykłej piaście szprychy są pod kątem więc to się mieści ale tu koronka oprze się na silniku). Hamulce tektro niczym nie różnią się od budżetowych shimano (nawet nie są obecnie mniej awaryjne). Ale to faktycznie chyba najlepszy komponent w tym rowerze. Opony CST tej klasy są tańsze niż przyzwoite dętki. Przerzutki altus nic sobą nie reprezentują. Spotkałem się z lepiej działającą chińszczyzną. Nawet przyoszczędzili na kierownicy pakując tam stalową (sztyca być może podobnie). Jak pisałem - jeździć i się nie przejmować. Upgradeować nie ma jak.

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...