Skocz do zawartości

Pomoc wyborze Gravela do 10tys


Rekomendowane odpowiedzi

Opinie o marce ogólnie dobre. Na tym forum Jacek (@jajacek) pisze, że tak sobie. Wklep w forumową szukawicę 'canyon' i poznasz opinie.

To oczywiście nie jest żadna rekomendacja, bo zawodowcy jeżdżą na tym, co im dają sponsorzy, ale na przykład Mathieu van der Pool jeździ i wygrywa na Canyonie właśnie, Alejandro Valverde czy Nairo Quintana też wygrywali na rowerach tej marki, niedawno XC kobiet też wygrane na Canyonie. Marka jest znana, to nie firma-krzak.

Mam dwa rowery od nich, w sumie jeździłem na trzech. Ten pierwszy poszedł w świat. Uważam, że trudno znaleźć lepszy stosunek ceny do jakości, jeśli pominiemy Decathlona. Rose i Radon może podobnie. Na szosie race (Ultimate, chyba 8.0, nie chce mi się szukać faktury zakupu, a nie pamiętam konkretnej nazwy wersji modelu) jeżdżę od kilku lat i nie widzę żadnego powodu, żeby ją zmieniać na nowszy model na tarczach. Nadal jest konkurencyjna, bardzo lekka - karbon entry level ważący na łyso 7 kg; jeżdżona po drogach o bardzo różnej jakości, jedyne co zawodziło, to opony

Ten konkretny model gravela: ma go kolega, jest bardzo zadowolony. Ale to oczywiście jednostkowa, więc niereprezentatywna opinia. Sam za jakiś czas (to lata, nie kolejny sezon) kupię sobie Graila, ale w wersji karbo (podoba mi się dizajn, choć wielu twierdzi że jest obrzydliwy) i - o zgrozo - ze wspomaganiem elektrycznym. Do bezstresowych pojeździółek po okolicy z żonką, która elektryka od Canyona już ma (ale crossa, nie gravela).

Kalkulator rozmiarów mają OK. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o markę, to każdy zapytany czołowy mechanik, odparł że z pewnością nie jest to marka premium. To że na czymś jeżdżą zawodowcy wcale nie musi świadczyć że jest to dobre. Znam opinie naszych zawodowych zawodników z którymi mam kontakt na temat niektórych rowerów z World Tour i zapewniam że nie są one pozytywne. No i nie wiem czy zawodowcy jeżdżący na Canyonach jeżdżą na tych samych rowerach które kupuje konsument. Rowery konsumentów są produkowane w chińskiej fabryce Quest Composite Technology. Bywa z nimi różnie. Znam przypadki że pękły na prostej drodze. Zwykle producent je bez problemu wymienia. Czas wymiany tak jak producent uzna to za stosowne. Od 3 tygodni do 8 miesięcy jak w przypadku jednego znajomego. Oceniłbym że to taka średnia półka ale z dużą usterkowością. Ponieważ sprzedają bardzo dużo rowerów to i pękających zapewne dużo rzuca się w oczy. Jeden z kolegów model szosy za ponad 30 tys zł odsyłał na gwarancji 6 razy w ciągu ostatniego roku.

Co do roweru to ci którzy mieli bardzo chwalili.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, jajacek napisał:

Jeśli chodzi o markę, to każdy zapytany czołowy mechanik, odparł że z pewnością nie jest to marka premium.

Nie twierdzę, że to marka premium. Wprost przeciwnie: dobry stosunek ceny do jakości. Za wyje..ane na ramie czcionką taką, że widać na kilometr, napisy czołowych amerykańskich producentów, serdecznie podziękuję. 

A Pidcock wygrał mistrzostwo MTB na amorze Suntour ? 

Odnośnik do komentarza

O pęknietym alu u Canyona słyszałem rzadko. Niemniej mojemu koledze pękły dwa Spectrale przy suporcie. Pierwszą ramę wymienili. W przypadku drugiej nie uznali reklamacji. Nie deprecjonuje tej  marki. Jeździłbym. Ale fakty są takie a nie inne i trudno z nimi polemizować. Większość pęknięć u Canyona dotyczy chyba karbonu.

Nadal twierdzę że porównywanie naszych amatorskich potrzeb do potrzeb zawodowców jest błędem. Nie potrzebujemy najbardziej wycieniowanych ram ani sprzętu z najwyższej półki. Potrzebujemy sprzęt solidny i niezawodny. Marek jest wiele. Są produkty amerykańskich marek, które są bardzo dobre, są też nieudane. Prawie wszystkie czołowe firmy, amerykańskie, włoskie i niemieckie, stosują outsourcing i produkują w Azji. Od tego jakich materiałów użyto i jak dobra jest kontrola jakości zależy jakość produktu. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 17.09.2022 o 13:47, ram napisał:

A tak, to co piszesz, odnoszę wrażenie, że geo gravela jest zbyt dziadkowata a klasyczna szosa (endurance) wymusza sportową pozycję

To nie jest takie proste żeby tak rozróżniać geometrie szosa vs gravel. Kiedyś podsylalem linka, że Merida Silex ma taki sam Stack/Reach ratio co Spec Roubaix. Z kolei Romet Boreas ma chyba to ratio na poziomie Tarmaca SL6 o ile pamiętam

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...