Skocz do zawartości

Rower do maksymalnie 4 tysięcy, raczej MTB?


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam roweru do jazdy głównie po mieście (chodniki/ulica/parki z nieutwardzoną powierzchnią), może jakiś wypad w teren od czasu do czasu. Ogólnie jestem sportowcem, który chwyta się wielu dyscyplin więc może mi przyjść do głowy trochę mocniej go eksploatować, ale docelowo do normalnej jazdy na uczelnie do pracy i na treningi.

Fajnie jakby długo posłużył, mam dużo siły i lubię pomęczyć sprzęt więc nie chce nic delikatnego ?, oczywiście będę o niego dbał i konserwował.

Mam 170 cm wzrostu i ważę 70-80 kg w zależności od tego co aktualnie trenuję. ?

Z góry dzięki za wszystkie komentarze, będę reagował na bieżąco jak ktoś coś zapoda.

Odnośnik do komentarza

Zadzwoń do decathlonu kiedy będą robili rzuty. Może być też expl w wersji damskiej, różnią się siodełkiem, mostkiem (damska wersja minimalnie krótsza, będzie wygodniej) i kierownicę ma 2 cm węższą - nieodczuwalna różnica. Ten rower jednak bije konkurencję do 4500 zł a kosztuje 3500. Warto poczekać z miesiąc na upolowanie tego roweru, będziesz zadowolony, już z forum z 10 osób go kupiło, w tym ja dla mojej mamy. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał:

Zadzwoń do decathlonu kiedy będą robili rzuty. Może być też expl w wersji damskiej, różnią się siodełkiem, mostkiem (damska wersja minimalnie krótsza, będzie wygodniej) i kierownicę ma 2 cm węższą - nieodczuwalna różnica. Ten rower jednak bije konkurencję do 4500 zł a kosztuje 3500. Warto poczekać z miesiąc na upolowanie tego roweru, będziesz zadowolony, już z forum z 10 osób go kupiło, w tym ja dla mojej mamy. 

Okej, dzięki za informację, tylko mam pytanie, bo widzę że tam jest jedna zębatka z przodu, jakie są tego plusy i minusy? Jak będzie wyglądała sprawa z osiąganiem większych prędkości na asfalcie i trudność na podjazdach, szczególnie że trochę gratów do tego roweru będę chciał zamocować jeszcze (nie mówię o jakichś sakwach ale jedna mała torba na kierownicę lub ramę).

Odnośnik do komentarza

Witam serdecznie, mój pierwszy post

@Oskarr

Tutaj napisałeś że w niektórych Rockriderach jest trudna wymiana mostka (np. Rockrider Race albo Rockrider z serii XC)

https://roweroweporady.pl/f/topic/9310-cross-do-5-tys/?do=findComment&comment=64336

A jak wygląda sprawa z wymianą mostka w EXPL 540? Chodzi mi o podmianę żeby sylwetka była bardziej wyprostowana zbliżona do tej z crossówek

Odnośnik do komentarza

W kobiecym expl jest mostek 50 mm, jeśli dalej jest za długi to już się tego nie rozwiąże bo krótszego nie dasz. W męskim możesz dać minimalnie krótszy mostek z zwiększymy kątem. Ale ze względu na to, rekomenduje raczej będąc na granicy rozmiarów wybrać model mniejszy, będzie wygodniej a zawsze można pozycje wyciągnąć dając mostek 80mm

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Pyter979 napisał:

Okej, dzięki za informację, tylko mam pytanie, bo widzę że tam jest jedna zębatka z przodu, jakie są tego plusy i minusy? Jak będzie wyglądała sprawa z osiąganiem większych prędkości na asfalcie i trudność na podjazdach, szczególnie że trochę gratów do tego roweru będę chciał zamocować jeszcze (nie mówię o jakichś sakwach ale jedna mała torba na kierownicę lub ramę).

Seryjnie prędkości będą średnie na prostych ale bardzo łatwe podjeżdżanie. Jak masz mocne kopyto to rekomenduje wymianę zębatki na 32, przy jeździe bardziej po plaskich 34 zęby. Na standardowej 30 zębowej zębatce w korbie vmax to w granicach 35km/h, zębatka 32 to vmax 37,5, 34 to 40km/h

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał:

Jak masz mocne kopyto to rekomenduje wymianę zębatki na 32, przy jeździe bardziej po plaskich 34 zęby.

Oczywiście trzeba uczciwie powiedzieć, że nie można sobie ot tak wymienić zębatki 30 na 34. Trzyma nas moduł łańcucha.

Kiedyś, w rodzinie ktoś uparł się, że musi mieć oryginalnie 32 zęby w rowerze XC/AllMountain. Straciłem trochę czasu na odgrzebywanie które to mają T32 lub T34. Jakaś filozofia przemyślana kierpowała wytwórców skoro w jednych modelach dają T30 a w innych więcej. Do dzisiaj nie znalazłem kodu myślenia producentów dlaczego jeden model wyposażają w T 32 (T34) a w innych ładują standard 30T. Przykładowo, żeby ograniczyć się tylko do bardziej znanych, albo lepiej, dostępnych na polskim rynku, to są modele w wymienionej grupie rowerów, jednorzędowe:. Wymienię tylko te z co najmniej jedną sztywną ośką, które NIE posiadają T30 zębów:

Orbea ALMA H50 oraz H20 H10 H50 Eagle (T32),Rockrider XC 120, XC 500, XC900 (tu ciekawa sprawa: tarcza 32 zęby kompatybilna 30, 34 i 36), Marin Team 1, Team 2 (T32),Orbea LAUFEY H30, H10 (bardzo ciekawy, niedoceniany rowerek) (T32), Scott Scale 920 oraz 950 (T32), Spec Chisel COMP (T32), Cannondale F-SI  KARBON 5 ( uwaga !: T34), Superior XP 909, 939 (T34 !),  Spec Hardtail Epic Comp - (T32), Merida Big Nine Ltd oraz Pro oraz 3000 (T32),

Nie ma tu ani żadnego Treka, Cannondala, ani Canyona, za to w grupie czeskiego Superiora (oni to wiedzą) z powodzeniem wsadzany jest mechanizm T34.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

? zobacz  jaką korbę wrzucili do Rockrider Race 900 Team Edition XX1 AXS Limited Edition (dostępny w decu za jedyne 20,5 kzł) ?

Karbonowy mechanizm korbowy SRAM XX1 AXS. Korby 170 mm . Tarcza 34 zęby (kompatybilne tarcze 30, 32, 34 i 36 zębów). Przyznać należy - robi wrażenie:) https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-rockrider-race-900-team-edition-xx1-axs-limited-edition/_/R-p-334031

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Oskarr napisał:

W expl jest zwykła korba shimano, 32 wejdzie na 100%, 34 na 99%, jest tam bardzo dużo miejsca, fabryczny łańcuch 32 na pewno też przyjmie. Aż mnie teraz korci wrzucić mamie korbe 34 jak będę w domu rodziców. Mój brat ma blat 36 w Indianie to mogę nawet na 36 spróbować ?

Było by super gdyby kolega rozwiał wszelkie wątpliwości ? Dobrze kojarzę, że aby zmienić zębatkę wystarczy odkręcić samą zębatkę i przełożyć ją przez pedało?

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, ram napisał:

? zobacz  jaką korbę wrzucili do Rockrider Race 900 Team Edition XX1 AXS Limited Edition (dostępny w decu za jedyne 20,5 kzł) ?

Karbonowy mechanizm korbowy SRAM XX1 AXS. Korby 170 mm . Tarcza 34 zęby (kompatybilne tarcze 30, 32, 34 i 36 zębów). Przyznać należy - robi wrażenie:) https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-rockrider-race-900-team-edition-xx1-axs-limited-edition/_/R-p-334031

Widziałem. Trochę mnie korci aby kupić, jest bardzo dobrze wyceniony, jak do mojego xc 900 dorzucę karbonowe koła za 5k i sida za 4k zostaje dorzucenie 3k i można kupić ten rower. Ostatnio przed inwestowaniem w lepszy sprzet powstrzymuje mnie obecnie kolega który wygrywa lokalne zawody jeżdżąc na aluminiowym xc 100 za 4100 zł. Chłopak od roku trzyma się zasad opisanych w bibli kolarza górskiego, stosuje periodyzację, rozpisany plan treningowy, ścisła dieta i mądre treningi - ma mało czasu, trenuje maks 5 godzin w tygodniu ale z głową i poniża wszystkich na zawodach na rowerach po 30k PLN. @Cirrus86 i tak i nie. Zębatka 32 wchodzi przez szerokie pedały, zakładając mamie zębatkę 30 musialem odkrecic sam pedal, bez zrzucania korby. Przy 2 blatach mniejszego już przez korbę nie ściągniemy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...