Skocz do zawartości

Spalone obręcze karbonowe.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sprawa wygląda następująco. Jeździłem po górkach w Beskidzie Wyspowym i spaliłem przednie koło karbonowe na szczękach (kilka wybrzuszeń na powierzchni hamującej). Są to koła Falcon 50mm (swiss stop na hamulcach). Będę je wymieniał w crash replacament. Zastanawiam się nad przejściem na jednak koła aluminiowe. Ważę 86 kg i jeżdżę cały czas po górkach w okolicach Krakowa z corocznymi wyjazdami w Alpy na rower. W alpach zjazdy nie były za komfortowe dla mnie na kołach karbonowych (wiadomo chinczyki robione w Polsce) i w porównaniu ze zjazdami na alu - dla mnie nie do porównania, jeżeli chodzi o pewność hamowania i brak nagrzewania się. Zastanawiam się nad kołami FRATELLI FX 2035 Straightpull z piastą dt350  35mm stożek (ze strony lemonbike, wagowo z falconami na podobnym poziomie). Koszt 2 tysiące złote, jednakże zaufanie do hamowania i bezpieczeństwa na zjazdach wydaje się ważniejsze. 

Co uważacie? Czy jest to rozsądny pomysł? Zmiana karbonu na alu z uwzględnieniem jednak dużej ilości jazdy w górach? Rocznie robię około 5k km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Tanie chińczyki wiadomo że się upalają. Są też dobre polskie chińczyki ale o tym trzeba wiedzieć. Vinci wytrzymują do 280 stopni. Te taniochy gdzieś połowę tego. Jedyne koła karbonowe mające bardzo dobrą powierzchnie hamowania to Zipp, Enve i Campagnolo.

Osobiście nigdy nie miałem przekonania do kół karbonowych pod oponkę pod hamulce obręczowe. W Alpach jeździłem przy wadze 85-90 na Campagnolo Zonda, która hamują zajebiście. Po płaskim jeżdżę na wysokich stożkach alu-karbon FFWD 58 mm. Hamują dobrze. Nie wiem czemu znowu chcesz się pakować w jakieś niszowe koła. O Fratelli w życiu nie słyszałem. Kup jakieś porządne Campagnolo/Fulcrum (to to samo) i po temacie. Napierdzielałem nimi po bruku, szutrach i najgorszych polskich, słowackich i węgierskich dziurach i w życiu szprycha mi nie pękła. Najtańsze ich koła z obręczami wyższej jakości to Campagnolo Zonda albo Fulcrum Racing 3. To to samo ale inny zaplot. Obecne ich wersje są zaprojektowane pod opony 25 mm.

Napisz też tutaj jak wyglądał proces reklamacyjny dotyczący Falcon Wheels. To chyba jednoosobowa firma.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...