Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Mam problem. Szukam roweru crossowego w zakresie 4-6 tysięcy. Została mi polecona przez znajomego firma Canyon. Znalazłem tam 2 modele, którymi byłem zainteresowany. Mianowice:

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/roadlite/roadlite-5/2780.html

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-5/2790.html?dwvar_2790_pv_rahmenfarbe=GN

lub modele wyższe czyli: 

https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-6/2792.html

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/roadlite/roadlite-6/2782.html

Jesteście w stanie coś więcej o nich powiedzieć? Dodam, że jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych brukowych oraz asfaltowych. Inne drogi bardzo sporadycznie. Stawiałbym na tego Pathlite, ale obawiam się bardziej pochylonej pozycji jak na szosówce.

Dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza

Miałem pathlite kilka lat temu. Dzisiaj mozna nazwać ten rower flatbar-gravelem. Komponenty szosowe, małe prześwity na opony (nie bardzo dało się coś szerszego niż fabryka dała wsadzić) poza tym świetny sprzęt.

Odnośnie pozycji to w dobrze dobranej szosie w dolnym chwycie na pewno bardziej zgięty będziesz.

Odnośnik do komentarza

Flatbar szosa to raczej Roadlite. Pathlite to typowy cross. Żona ma Pathlite ale w wersji elektrycznej, jest bardzo zadowolona. Pozycja jest bardzo zrelaksowana, ale nie jestem pewny, czy wersja bez wspomagania ma taką samą geometrię. 

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, mike21 napisał:

Miałem pathlite kilka lat temu. Dzisiaj mozna nazwać ten rower flatbar-gravelem. Komponenty szosowe, małe prześwity na opony (nie bardzo dało się coś szerszego niż fabryka dała wsadzić) poza tym świetny sprzęt.

Odnośnie pozycji to w dobrze dobranej szosie w dolnym chwycie na pewno bardziej zgięty heh

Heh... w głowie roadlite a piszę pathlite. Roadlite'a miałem. Konkretnie cf7 z 2018.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie moje zdanie jest takie że jak się wkłada napęd MTB do roweru typu cross to taki rower staje się kompletną bzdurą. Bo po co kupować cross jak mtb robi wszystko to co cross tylko lepiej? Jedyną przewagą crossa nad mtb był napęd zbliżony do szosowego pozwalający rozwijać duże prędkości na asfalcie. Jak go nie ma to po co komu cross?

Odnośnik do komentarza

Różni się, ale główne zastrzeżenia Jacka pozostają w mocy: słabe hamulce i napęd niepozwalający za szybko jechać po równym terenie. Co do hebli MT200 zdania są podzielone - nikt nie twierdzi że są ostre jak brzytwa, ale sporo ludzi mówi, że jednak jakoś hamują. Nie wiem, nigdy ich nie używałem. Canyon stosuje do crossów napędy MTB, łącznie z ich zestopniowaniem. Dla niektórych do jazdy po płaskim może być za wolno, choć ten drugi który podlinkowałeś ma na korbie 36, możliwe, że to będzie wystarczająco. 32 zęby w tym tańszym to rzeczywiście trochę mało jak na crossa.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jajacek napisał:

Ogólnie moje zdanie jest takie że jak się wkłada napęd MTB do roweru typu cross to taki rower staje się kompletną bzdurą. Bo po co kupować cross jak mtb robi wszystko to co cross tylko lepiej? Jedyną przewagą crossa nad mtb był napęd zbliżony do szosowego pozwalający rozwijać duże prędkości na asfalcie. Jak go nie ma to po co komu cross?

Ja jeżdżę na 10 letnim Kellysie Alpina Eco czy jakoś tak także dla mnie różnica i tak pewnie byłaby kolosalna. 

https://sklep.k2rowery.pl/alpina-eco-c10-czarnozolty-p-709.html

Coś w tym stylu. 

I ogólnie zastanawiam się też nad zostawieniem ramy, kierownicy, sztycy siodełka i wymianą reszty sprzętu. Jest sens takiego działania?

Odnośnik do komentarza

Co do MT200 jechałem raz w rowerze kolegi Cube Attention SL. Totalna tragedia. Nie mam żadnej wątpliwości że hamulce v-brake w moich starych rowerach hamowały lepiej i to o kawał. I naprawdę nie przesadzam.

Co do Kellysa upgrade na nowy osprzęt nie ma żadnego sensu. Używany być może. Pytanie brzmi co chcesz osiągnąć i na czym Ci zależy?

Odnośnik do komentarza

Chodzi mi nie tyle co o zawrotne szybkości, co o komfort jazdy i w miarę jako taką bezawaryjność, bo już denerwuje mnie wymiana wolnobiegów i korby. Nie robią jakoś nie wiadomo jakich tras, te części z niskiej półki niestety bardzo szybko się zużywają, czasem wychodzi tak, że więcej płacę za serwis niż za części.

Ale zapoznałem się z twoim artykułem i mam 2 faworytów:

https://www.unibike.pl/xenon.html

oraz 

https://rower.com.pl/ctm-stark-4-0-2102363?fbclid=IwAR1xZ6oiiNpHmyXNAuRKV77W3VW_ETeENke-98u7KUUkXR_3OJHBsFn3yNo

Stawiałbym na Unibike tym bardziej, że są dostępne, w pobliżu mam autoryzowanego dealera.

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.07.2022 o 20:31, Corlone123 napisał:

A jak się sprawuje w terenie trochę trudniejszym? (Nie mówię tu o niewiadomo jakim terenie) Jakaś utwardzona leśna ścieżka czy lekki żwir?

Nie odważyłem się tym wjechać w nic ambitniejszego niż drobny szuter na pożarowych drogach leśnych. Zero komfortu ze względu na gumy. Ale na asfalcie naprawdę świetny sprzęt.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...