Corlone123 Opublikowano 13 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 Witam! Mam problem. Szukam roweru crossowego w zakresie 4-6 tysięcy. Została mi polecona przez znajomego firma Canyon. Znalazłem tam 2 modele, którymi byłem zainteresowany. Mianowice: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/roadlite/roadlite-5/2780.html https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-5/2790.html?dwvar_2790_pv_rahmenfarbe=GN lub modele wyższe czyli: https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-6/2792.html https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/roadlite/roadlite-6/2782.html Jesteście w stanie coś więcej o nich powiedzieć? Dodam, że jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych brukowych oraz asfaltowych. Inne drogi bardzo sporadycznie. Stawiałbym na tego Pathlite, ale obawiam się bardziej pochylonej pozycji jak na szosówce. Dzięki za odpowiedź! Odnośnik do komentarza
Corlone123 Opublikowano 13 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 Przepraszam o pochyloną pozycję chodziło mi w Roadlite. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 13 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 Miałem pathlite kilka lat temu. Dzisiaj mozna nazwać ten rower flatbar-gravelem. Komponenty szosowe, małe prześwity na opony (nie bardzo dało się coś szerszego niż fabryka dała wsadzić) poza tym świetny sprzęt. Odnośnie pozycji to w dobrze dobranej szosie w dolnym chwycie na pewno bardziej zgięty będziesz. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 13 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 Flatbar szosa to raczej Roadlite. Pathlite to typowy cross. Żona ma Pathlite ale w wersji elektrycznej, jest bardzo zadowolona. Pozycja jest bardzo zrelaksowana, ale nie jestem pewny, czy wersja bez wspomagania ma taką samą geometrię. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 Kiedyś popełniłem tekst o crossach. Canyon Pathlite też w nim występuje. https://roweroweporady.pl/f/topic/6666-cross-dobre-i-przyzwoite-do-5k-jacek-kapela/#comment-49646 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 13 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 6 godzin temu, mike21 napisał: Miałem pathlite kilka lat temu. Dzisiaj mozna nazwać ten rower flatbar-gravelem. Komponenty szosowe, małe prześwity na opony (nie bardzo dało się coś szerszego niż fabryka dała wsadzić) poza tym świetny sprzęt. Odnośnie pozycji to w dobrze dobranej szosie w dolnym chwycie na pewno bardziej zgięty heh Heh... w głowie roadlite a piszę pathlite. Roadlite'a miałem. Konkretnie cf7 z 2018. Odnośnik do komentarza
Corlone123 Opublikowano 13 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 26 minut temu, mike21 napisał: Heh... w głowie roadlite a piszę pathlite. Roadlite'a miałem. Konkretnie cf7 z 2018. A jak się sprawuje w terenie trochę trudniejszym? (Nie mówię tu o niewiadomo jakim terenie) Jakaś utwardzona leśna ścieżka czy lekki żwir? Odnośnik do komentarza
Corlone123 Opublikowano 14 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 15 godzin temu, jajacek napisał: Kiedyś popełniłem tekst o crossach. Canyon Pathlite też w nim występuje. https://roweroweporady.pl/f/topic/6666-cross-dobre-i-przyzwoite-do-5k-jacek-kapela/#comment-49646 Ten Pathlite z artykuły chyba się różni od tego co wysłałem. Czy to to samo pod inną nazwą? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Ogólnie moje zdanie jest takie że jak się wkłada napęd MTB do roweru typu cross to taki rower staje się kompletną bzdurą. Bo po co kupować cross jak mtb robi wszystko to co cross tylko lepiej? Jedyną przewagą crossa nad mtb był napęd zbliżony do szosowego pozwalający rozwijać duże prędkości na asfalcie. Jak go nie ma to po co komu cross? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Różni się, ale główne zastrzeżenia Jacka pozostają w mocy: słabe hamulce i napęd niepozwalający za szybko jechać po równym terenie. Co do hebli MT200 zdania są podzielone - nikt nie twierdzi że są ostre jak brzytwa, ale sporo ludzi mówi, że jednak jakoś hamują. Nie wiem, nigdy ich nie używałem. Canyon stosuje do crossów napędy MTB, łącznie z ich zestopniowaniem. Dla niektórych do jazdy po płaskim może być za wolno, choć ten drugi który podlinkowałeś ma na korbie 36, możliwe, że to będzie wystarczająco. 32 zęby w tym tańszym to rzeczywiście trochę mało jak na crossa. Odnośnik do komentarza
radki Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Mam u siebie w commuterze Shimano MT201 / UR300 i zupełnie dają radę. Dla przykładu ze Sram Level T wytrzymałem 2 tygodnie, a te Shimano są ok. Do przewidywanych zastosowań moim zdaniem zupełnie wystarczą. Odnośnik do komentarza
Corlone123 Opublikowano 14 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 1 godzinę temu, jajacek napisał: Ogólnie moje zdanie jest takie że jak się wkłada napęd MTB do roweru typu cross to taki rower staje się kompletną bzdurą. Bo po co kupować cross jak mtb robi wszystko to co cross tylko lepiej? Jedyną przewagą crossa nad mtb był napęd zbliżony do szosowego pozwalający rozwijać duże prędkości na asfalcie. Jak go nie ma to po co komu cross? Ja jeżdżę na 10 letnim Kellysie Alpina Eco czy jakoś tak także dla mnie różnica i tak pewnie byłaby kolosalna. https://sklep.k2rowery.pl/alpina-eco-c10-czarnozolty-p-709.html Coś w tym stylu. I ogólnie zastanawiam się też nad zostawieniem ramy, kierownicy, sztycy siodełka i wymianą reszty sprzętu. Jest sens takiego działania? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Co do MT200 jechałem raz w rowerze kolegi Cube Attention SL. Totalna tragedia. Nie mam żadnej wątpliwości że hamulce v-brake w moich starych rowerach hamowały lepiej i to o kawał. I naprawdę nie przesadzam. Co do Kellysa upgrade na nowy osprzęt nie ma żadnego sensu. Używany być może. Pytanie brzmi co chcesz osiągnąć i na czym Ci zależy? Odnośnik do komentarza
Corlone123 Opublikowano 14 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Chodzi mi nie tyle co o zawrotne szybkości, co o komfort jazdy i w miarę jako taką bezawaryjność, bo już denerwuje mnie wymiana wolnobiegów i korby. Nie robią jakoś nie wiadomo jakich tras, te części z niskiej półki niestety bardzo szybko się zużywają, czasem wychodzi tak, że więcej płacę za serwis niż za części. Ale zapoznałem się z twoim artykułem i mam 2 faworytów: https://www.unibike.pl/xenon.html oraz https://rower.com.pl/ctm-stark-4-0-2102363?fbclid=IwAR1xZ6oiiNpHmyXNAuRKV77W3VW_ETeENke-98u7KUUkXR_3OJHBsFn3yNo Stawiałbym na Unibike tym bardziej, że są dostępne, w pobliżu mam autoryzowanego dealera. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 15 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2022 W dniu 13.07.2022 o 20:31, Corlone123 napisał: A jak się sprawuje w terenie trochę trudniejszym? (Nie mówię tu o niewiadomo jakim terenie) Jakaś utwardzona leśna ścieżka czy lekki żwir? Nie odważyłem się tym wjechać w nic ambitniejszego niż drobny szuter na pożarowych drogach leśnych. Zero komfortu ze względu na gumy. Ale na asfalcie naprawdę świetny sprzęt. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się