Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze rowerów typu cross


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 
jest to mój pierwszy post na tym forum więc chciałbym się z miło przywitać i prosić was o radę.
Od dłuższego czasu poszukuję dwóch rowerów typu cross, dla kobiety 171cm/55kg i mężczyzny 188cm/80kg. Naszym budżetem jest około 4 tyś zł ale lekkie przekroczenie tego budżetu również możemy przyjąć. Nasze wcześniejsze doświadczenia z jazdy na rowerze były mało pomagające gdyż jeździliśmy tylko na rowerach tanich z marketów, dlatego też cieżko pisać o wymaganiach rowerów gdyż wprost tego nie "czujemy".  W sklepach byliśmy zasypywani nazwami modeli ale był ogromny problem aby dowiedzieć się który jest od którego lepszy itd więc postanowiłem się zapytać na tym forum.

Rowery będą używane do jazdy po mieście, głównie ścieżki rowerowe, ewentualnie utwardzony piach. Również jest tam sporo podjazdów. Częstotliwość użytkowania określiłbym na kilka razy w tygodniu.

Jeśli chodzi o wymagania dla roweru damskiego to bardzo ważne są nastepujące kwestie:
Komfort - fajnie jakby był amortyzator gdyż zwiększa on komfort przy zjeżdżaniu z krawężników i na nierównej powierzchni. Trochę bardziej wyprostowana pozycja. Co mam na myśli to w przypadku bycia na skraju dwóch ram to raczej wybór krótszej, która pozwoli jechać minimalnie bardziej wyprostowanym. Może jest jakieś siodełko zapewniające większy komfort? ( tego tematu jeszcze nie zgłębiałem )
Strona wizualna - fajnie jakby miał dostępne jakieś wersje kolorystyczne.
Hamulce - nie ma znaczenia czy V-brake czy tarczowe

Jeśli chodzi o wymagania dla roweru męskiego to są one bardzo podobne aczkolwiek ogromnie doceniłbym krótkie uzasadnienie pewnych wyborów, gdyż jestem bardzo ciekawy.

Propozycje które przygotowałem 

Rower damski
https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_4_D,10,819,841,15501,2021.html#FFFFFF-18
https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_4_D,10,819,852,15394,2020.html#1876f2-19
https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-3-0-damski-turkusowy-srebrny-polysk
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v3-damski-2022_pid=355
ewentualnie:
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v1-damski_pid=340
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v2-damski-2022_pid=472

Rower męski
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-męski-2022_pid=464
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v1-męski-2022_pid=467
https://www.goride.pl/rowery-crossowe-meskie/kross-evado-2-0-2022
https://www.goride.pl/rowery-crossowe-meskie/kross-evado-3-0-2022-meski-2


Z góry dziękuję za pomoc. Bardzo chętnie rozpatrzę wszystkie propozycje oraz chętnie podam dodatkowe informacje jeśli będą potrzebne. Jeszcze wybaczcie za długi post ale uważam, że lepiej w takich sytuacjach przekazać więcej informacji.

Odnośnik do komentarza

@mike21 ale czy w przypadku takiego budżetu hamulce tarczowe i V robią aż taka różnice? Znaczy czy te tanie tarczowe serio są o tyle lepsze od V?
Plus wspominając ze Lazaro miałeś na myśli wersje męska czy damska z tych które proponowałem? I jak do tego co napisałeś maja się propozycje Krossa? Evado 3.0 ma już hamulce tarczowe przykładowo. Dzięki za odpowiedź
 

Odnośnik do komentarza

mt200 to przyzwoite hamulce są, kwestia sparowania z lepszymi niż fabryczne tarczami. V-B nie dość, że nie produkuje się już żadnych rozsądnych, są bardzo wrażliwe na warunki pogodowe i rzecz jasna zjadają obręcze. Oczywiście w tak niskobudżetowych rowerach nie można mieć wszystkiego - tzn. osprzętu z najniższej (ale jeszcze nie śmietnik jak w romecie) półki, skrajnie taniego sztywnego widelca (który jest i lepszy i pewnie droższy niż "amortyzator" zastosowany w romecie) i hydraulicznych hamulców tarczowych ;). Rozejrzyj się jakimiś używanymi rowerami typu fitness.

Odnośnik do komentarza

Nie byłem pewny, czy te 4 k PLN to na jeden rower, czy na dwa, ale z kontekstu wynika, że to całkowity budżet na komplet. Jesli chcielibyście wydać trochę więcej, to żonka sprzedaje teraz fitness Speca (o, ten: https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-elite-alloy-wersja-damska/p/171207?color=277458-171207). Tylko nie taniej, niż 3 k PLN - bo przejechane max kilkaset kilometrów, do tego dodatkowo dwie pary bardzo dobrych i praktycznie nieużywanych (przebieg max 50 km każda para) opon Vittoria Tereno Dry; 31 i 35 mm, kupiliśmy żeby pojeździć po lekkich szutrach. Sprzedajemy, bo u nas za duże górki, żeby średnio wytrenowana kobieta-amatorka wciągnęła wzniesienia 10% wzwyż, dlatego teraz jeździ na elektryku.

Odnośnik do komentarza

Ja się z Mike nie zgodzę, uważam, że do budżetowych rowerów vbrake są lepszym rozwiązaniem. Ok, tarcze mają trochę większą siłę hamowania, w szczególności na mokrym. Jeśli jeździcie niezależnie od pogody, np. codzienny dojazd do pracy przez cały rok to brake odpadają. Jeśli rowery służą do rekreacji w 95% w suchych warunkach to vbrake będą miały porównywalne osiągi. Vbrake są też mega proste w eksploatacji. Większość znajomych rodziców, którzy kupią sobie rowery z hamulcami tarczowymi po tygodniu proszą mnie o wyregulowanie bo coś im obciera. W vbrake tego nie ma a jak występuje to poprawa ustawienia vbrake zajmuje 10 sekund płaskim śrubokrętem. 

Ja bym na waszym miejscu szedł albo w lazaro integral V3, szczególnie dla żony. Ty jeśli chcesz mieć trochę szybszy i zwinniejszy rower a nie zależy Ci na dość średnim amortyzatorze to szedłbym w lazaro areo. 
Jeśli chcecie też jeździć po lasach i polnych drogach i mieć szczękowe hamulce to rockrider EXPL 520. 

Zużywanie obręczy w moim zdaniem nie jest problemem. Cena nowych kół do rowerów pokroju tych lazaro to 400 zł za komplet vs 200 zł za komplet tarczy. Obręcze spokojnie wytrzymają z 5 lat, po 5 latach zamiast wydawać pieniądze na serwis piast i centrowanie kół wydasz pieniądze na nowy komplet kół, spoko deal. 

@miro średnio wytrenowany facet nie podjedzie na korbie 32 i największej zębatce z tyłu 32 pod wzniesienie 10% wzwyż. Moja dziewczyna ostatnio robiła ze mną podjazd 4 km ze średnim nachyleniem 7% z korbą 30 i zębatką 46, ma więc w rowerze przełożenie 0,65, w sirriusie jest przełożenie 1. Moja dziewczyna od nachylenia 12% zaczyna klnąć. Ja sam mam w szosie obecnie korbę 30/39/50 i zębatkę z tyłu 11-32, mam więc 0,93 przełożenie i powyżej 10% również zaczynam klnąć. Napęd w sirriusie jest typowym napędem pod płaskie tereny. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał:

średnio wytrenowany facet nie podjedzie na korbie 32 i największej zębatce z tyłu 32 pod wzniesienie 10% wzwyż.

Podjedzie. Nie jestem przesadnie wytrenowany, a na Ultegrze z korbą 52/36 i kasetą 11-30 podjeżdżam i większe nachylenia. Nie twierdzę, że na zupełnie luza, ale daję radę.

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Jeśli chodzi o wybór męskiego to będzie to lazaro integral V3 ale Evado 3.0 też kusi. Demonem prędkości nie jestem dlatego odpuszczę sobie sztywny widelec. Rownież ten najpewniej wybiorę jako damska opcje integral V3.
@Oskarr a co sądzisz o Kross evado 3.0 2022? opcja w bardzo podobnym budżecie jak to wypada w porównaniu z integral v3?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...