Afffgan19 Opublikowano 7 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2022 Witam szanowne grono. Zmagam się z poszukiwaniami nowego roweru, (powietrzny amor przedni z blokadą w kierownicy, napęd 2x10 z uwagi na to iż nie śmigam tylko w terenie, obowiązkowo hamulce hydraulika) waga 93kg wzrost 178cm obecny 15 letni scott zakończył swoj żywot. Zwiedziłem już kilka sklepów, przymierzałem się do kilku rowerów i odrzucam w zupełności modele takiej jak; Trek Marlin 8 - jak dla mnie przerost formy nad treścią, w trakcie oględzin w sklepie sprzedawca połamał przerzutkę, nie przemówił do mnie napęd 1x12, na co sprzedawca skwitował ze to przyszłość i 2x10, 2x11 to wstyd i dramat ? dodatkowo osprzęt marki sram który jest w mojej opinii awaryjny. Odpadają rowery typu cross, romet - zrobiłem researche i trochę słabo wyglada ich serwis gwarancyjny nie wspomnę o sypiących się ramach. Dość mocno jestem zainteresowany kellysem gate 50, lub spider 90(tylko tu tez jest 1x12..) mam autoryzowanego sprzedawcę w okolicy i jutro jadę się przymierzyć. Znajomy mi również polecił Orebe Alma h30, natomiast to znów jest 1x12 do którego nie mam zaufania - chyba ze ktoś naprawdę to zdementuję. Indiana x8/x9 nie ma, najbliżej Media Expert 150km od domu. Czy ktoś mógłby coś jeszcze polecić, może meridy lub Giant? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2022 Kup Indianę Storm lub Meridę z amorem powietrznym i 2x. Zmień opony na węższe lub z minimalnym bieżnikiem jak jeździsz głównie po asfalcie. Zyskasz komfort i rower, który znacząco lepiej spisze się podczas jazdy terenowej. Kellys Gate też w porządku. Albo kup używkę. Giant XTS SLR ma podejrzany amor. Talony są beznadziejne. W Meridzie Big Nine 500 Lite oczywiście trzeba doliczyć wymianę spowalniaczy na hamulce. 800-1000 zł Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Ja z mojej strony polecam 1x. W treku jest śmieszna korba z 30 zębatkami z przodu, całkiem spoko opcja jak jesteś dziewczyną ważącą 50 kg. Przy Kadencji 90 na oponie 2,2 przy kole 29" pojedziemy z korbą o 30 zębach z prędkością 34 km/h. Z korbą 30 zębów molestuje się 3 najwyższe biegi. Moja dziewczyna jeździ na korbie 30 i czasem narzeka na brak możliwości dopedałowania na lekkich zjazdach. Polecam dla standardowego użytkownika korbę 32 zęby. Przelotowa przy kadencji 90 wzrasta do 36,5 km/h. Realnie wrażenie jest, jakbyśmy dostali jeden dodatkowy bieg. Z korbą 32 i kasecie 50 jesteśmy też w stanie w zasadzie wszystko podjechać. Ja jeżdżę na korbie 34, 34 jest dla osób z mocną nogą jeżdżących szybko, przy kadencji 90 można już jechać 39 km/h. Z napędem 10-50 wypada to jeszcze przyjemniej, z korbą 34 i napędem sram gx 10-50 przy kadencji 90 mogę jechać 43 km/h. Na zjazdach idzie dopedałować z takim napędem do 60km/h. Z korbą 30 i 11 zębami dopedałujesz do około 45 km/h. Polecam napęd 1x ale z 32 zębami. Mój młodszy brat się nie ściga, ma napęd 2x10 i powoli coś mruczy czy by nie wrzucić sobie 1x11 albo 1x12. Z drugiej strony kumplowi ostatnio doradzałem w zakupie roweru, mieszka w katowicach, jeździ trochę po górach i będzie ciągał przyczepkę, do takich zastosowań padło na 2x11. Odnośnik do komentarza
Florian Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Również polecam 1x. Co do doboru zębatki oraz kasety. Ja dobrałem do tras na których najczęściej śmigam. Jako że mieszkam pod Poznaniem, gdzie ciężkich podjazdów właściwie niewiele (zarówno mtb i szosa) to w mtb mam 36 i 11-40. Nic nie brakuje :) Średnia kadencja to przeważnie 90-95. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się