Maniek8301 Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Witam rozglądam sie za rowerem do jazdy codziennej czyli praca drogami asfaltowymi czesciowo szutrowymi głównie proste tereny , myslałem nad rowerem crossowym cos typu giant roam 1 , badz ewentualnie mtb o wygodnej geometrii ramy cos w stylu cube attention sl , i teraz pytanie czy crossowy rower ogarnie moja wagę czy lepiej cos z mtb ewentualnie jakie modele polecacie ,dziękuję I pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Maniek8301 Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2022 Ewentualnie jaki proponujecie model mtb o wygodnej geometri ramy do 5000 tys , z tego co czytam w postach cube Attention ewentualnie indiana storm x9 czy ewentualnie cos jeszcze innego , dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Maniek8301 Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2022 Czyli crossowy rower z osprzetem mtb? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Taka indiana na 100% sobie poradzi z masą. Ma podzespoły do katowania w lesie, więc przy Twojej masie przy bardziej rekreacyjnej jeździe też da radę. Przy takiej wadzę celuj w amortyzatory powietrzne, możesz je dostosować do swojej wagi i przyda się coś trochę grubszego niż 26-28mm laga w rowerach crossowych. W indianie masz powietrznego rockshocka z goleniami 32 mm i porządnymi hamulcami. Ja bym nie kombinował i szedł w indianę. Do rozważenia później wymiana opon na bardziej crossowe (dalej szerokie ale mniej agresywny bieżnik), te standardowe to spoko opony na szutry i suchy las, na asfalcie są dość wolne. Odnośnik do komentarza
Maniek8301 Opublikowano 10 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Dziękuję bardzo za odpowiedź, od piątku jestem w posiadaniu indiany storm x9 , pozycja wygodna do swoich gabarytow rozmiar 21 jest ok , powiem szczerze ze rower naprawde zajebiscie jeździ ??? Odnośnik do komentarza
Maniek8301 Opublikowano 10 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 W dniu 8.07.2022 o 07:36, Oskarr napisał: Do rozważenia później wymiana opon na bardziej crossowe (dalej szerokie ale mniej agresywny bieżnik), te standardowe to spoko opony na szutry i suchy las, na asfalcie są dość wolne. Powiedz jaki rodzaj oponek bys polecił ,??? Odnośnik do komentarza
Pilszu Opublikowano 10 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Cześć. Też mam indiane tylko model X7, również na tym forum chłopaki mi pomogli z wyborem, szczerzę nie żałuję wyboru. Rower sprawuje się super. Co do opon, jestem ciekawy co byście polecili ewentualnie później przy zmienia, dodam, że z fabrycznych jestem bardzo zadowolony ida bez problemu nawet w dużym piachu. Kolega ma pulsera 6.9 niby szerokość ta sama, a ma większy problem na piachu. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Ja ładuje wszędzie do rowerów MTB continentala Race king. Są to szybkie opony mtb, po spuszczeniu ciśnienia spokojnie dają radę na singlach, można się na nich ścigać, na piachach dają radę, na błocie się trochę ślizgają, ale nie ma tragedii, po dobiciu ciśnienia do jakiś 2-2,5 atmosfery dają radę trzymać się za szosami na asfalcie. U mnie pod wyścigi XC napędowa to właśnie Race king, na przodzie mam Rocket Rona, który jest bardziej agresywny. Jeśli chcecie szybko jeździć na asfalcie ale czasem las, szutry czy piach to race kingi są spoko, jeśli głównie asfalt to szedłbym w coś typu continental double fighter albo shwalbe hurrican https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137793 https://www.mediaexpert.pl/sport-i-rekreacja/czesci-rowerowe/opony-do-rowerow/opona-rowerowa-continental-double-fighter-iii-29x2-0-czarna-co0101239?gclid=Cj0KCQjw8amWBhCYARIsADqZJoVRHH5G7ab-9PiCU1roHBdO-jNuz9_QiLygVuj2H4BRC3fb9NfIf-8aAo8_EALw_wcB Odnośnik do komentarza
Pilszu Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Interesuje mnie dużo bardziej jazda w terenie, staram się jak najmniej jeździć asfaltem. Te race Kingi to szerokość 2.2? Teraz mam schwalbe Rapid Rób 2.1 I ogólnie fajnie mi się jeździ. A powiedz mi jak jest z tym ciśnieniem w oponach. Ważne ok 94 kg, ale ciśnienie mam ustawione ma 4 bary, jak zmniejsza ciśnienie to nie przebije opony? Ogólnie jeżdżę w miejscach gdzie dużo jest korzeni. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 4 bary to zdecydowanie za dużo. Jacek podrzucał na forum tabelki z doborem ciśnienia. Ja ustawiam pi razy oko tak, że kciukiem jestem w stanie docisnąć oponę mniej więcej do połowy naciskając na kciuk całą moją masą. Ja przy 70 km mam coś koło 1,2 - 1,4 bara. Na wyścigi z bardzo dużą ilością piachu potrafię zejść do 1. Na dobrze przyczepnym podłożu poniżej 1,2 potrafi mi opona się zsuwać z felgi... Tak, race kingi 2.2. Do lasu Rapid rob jest spoko. Odnośnik do komentarza
Pilszu Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Dobrze że zadałem takie pytanie bo widzę że mam tragicznie ustawione to ciśnienie. Jak pogoda pozwoli to dzisiaj spróbuje pokombinować z tym cisnieniem. Na poczatek bys polecil ok 2 bary? Jak dojadę te swoje schwalbe to spróbuje z tymi race king. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Mając dętki musisz uważać aby nie doszło do sanake. Ma być na tyle dużo aby nie doszło do dobicia na korzeniu i tylko tyle. Na mleku dopuszcza się czasem dobicie. Odnośnik do komentarza
Pilszu Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Nigdzie nie mogę znaleźć tej tabelki o której mówiłeś. Jesteś w stanie ja odszukać? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się