MaTT Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Rower mam nowy raptem miesiac moze no i po czasie dziwne luzy w tym miejscu http://screenshooter.net/102553540/vylqncv To normalne ? czy po prostu dlatego ze jest nie nasmarowany to tak lekko czuc luzy ? Pss: Zdjecie amortyzatora mojego roweru mam identyczne. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 A byłeś na przeglądzie zerowym? Może przy okazji powiedz o amortyzatorze. Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 28 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 przeglad zerowy ? tzn ? co moze byc tego przyczyną ? Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 przeglad zerowy ? To jest pierwszy, najczęściej darmowy przegląd roweru. Zazwyczaj robi się go po pierwszym 1000km. Albo i wcześniej jak coś zacznie stukać/pukać/cieknąć :D Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 To jest pierwszy, najczęściej darmowy przegląd roweru. Zazwyczaj robi się go po pierwszym 1000km. Albo i wcześniej jak coś zacznie stukać/pukać/cieknąć :D 1000 to zdecydowanie za dużo! producenci zalecają niby 100-150, ale 300 to optymalny dystans :) Matt, suntoury tak mają niestety. Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 100 to zdecydowanie za dużo! producenci zalecają niby 100-150, ale 300 to optymalny dystans :) Matt, suntoury tak mają niestety. Naprawdę?! Nigdy bym nie pomyślał... Ja swój rowerek oddawałem właśnie jak kolcek wybił... Kumpel jak nowy sprzęt kupił to też po 1k oddał ;) Jeśli tak faktycznie jest to przepraszam za wprowadzanie w błąd ;) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 O przeglądzie zerowym czy gwarancyjnym często jest zapis w instrukcji. Chodzi o to, żeby podregulować wszystko i dokręcić śruby, które mogły się podczas jazdy poluzować. Choć i tak można to zrobić samemu :) a często jest to po prostu wyciąganie kasy przez producenta. Zresztą więcej napisałem o tym tu: https://roweroweporady.pl/przeglad-gwarancyjny-roweru-na-czym-polega/ Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 O przeglądzie zerowym czy gwarancyjnym często jest zapis w instrukcji. Chodzi o to, żeby podregulować wszystko i dokręcić śruby, które mogły się podczas jazdy poluzować. Choć i tak można to zrobić samemu :) a często jest to po prostu wyciąganie kasy przez producenta. Zresztą więcej napisałem o tym tu: https://roweroweporady.pl/przeglad-gwarancyjny-roweru-na-czym-polega/ W sumie to masz rację - ja wszystko sam robię, a do serwisu oddałem "bo się powinno". Dodam nic nie zapłaciłem. Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 no to by sie zgadzało bo zaczely raptem luzy wystepowac praktycznie wszedzie no luz w osi przyplacilem jej utratą bo całkowicie sie widac odkrecila łozysko wypadlo i Os poszla do smieci ale teraz bede go dawal na serwis ogolny centrowanie regulacja itp i powinno byc dobrze :) Kaktus mowisz ze to normalne ? nie da sie tego jakos skorygowac ? nawet w serwisie ? Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 no to by sie zgadzało bo zaczely raptem luzy wystepowac praktycznie wszedzie no luz w osi przyplacilem jej utratą bo całkowicie sie widac odkrecila łozysko wypadlo i Os poszla do smieci ale teraz bede go dawal na serwis ogolny centrowanie regulacja itp i powinno byc dobrze :) Kaktus mowisz ze to normalne ? nie da sie tego jakos skorygowac ? nawet w serwisie ? Ja tak miałem w suntourze, kilku moich znajomych też. Luz jest co prawda minimalny, ale jest. Oczywiście mowa o niskich modelach, w tych wysokich pewnie wszystko jest ok. Znajomy z serwisu powiedział, że tego sie raczej nie serwisuje. Poprostu wymieniłem na coś lepszego :) Próbuj reklamować w ramach gwarancji Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Niektóre amortyzatory (większość tanich) mają luz fabrycznie. Dobre spasowanie ślizgów i goleni po prostu kosztuje. Dlatego w tanich konstrukcjach luz jest na dzień dobry, a w droższych po dłuższym jeżdżeniu, w skutek zużycia :PPowyżej pewnego poziomu luzy bardzo upośledzają pracę amortyzatora, bo zamiast się wsuwać, to się zapiera. Dlatego amor no.. no kiedyś trzeba po prostu wyrzucić :PCo do przypadku autora wątku - XCM to jest amortyzator z półki "już amortyzator, ale jeszcze nic ponad to" i minimalny luz nie powinien martwić. Tylko pytanie jaki luz ty masz - może porównaj z innymi rowerami w sklepie, albo ze znajomymi? Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 luz jest minimalny ale jak jade po dziurach czuje lekki dyskomfort nie wiem moze mi sie tylko wydaje. Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 jak jade po dziurach czuje lekki dyskomfort Tak to już jest z dziurami :D Na czym by się nie jechało. Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 no tak ale wczesniej tego nie bylo xD moze smarowania potrzebuje kit wie xD Serwis prawde mi powie za 2 tygodnie narazie czasu brak na rower ;) Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Tak to już jest z dziurami :D Na czym by się nie jechało. Mistrz! Jak serwis rozwiąże problem to czekamy na info! No i czy w ogóle uwzględnią to, czy uznają za skutek wyeksploatowania? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się