Skocz do zawartości

Nieznane Luzy w amortyzatorze


MaTT

Rekomendowane odpowiedzi

To jest pierwszy, najczęściej darmowy przegląd roweru. Zazwyczaj robi się go po pierwszym 1000km. Albo i wcześniej jak coś zacznie stukać/pukać/cieknąć :D

 

 

1000 to zdecydowanie za dużo! producenci zalecają niby 100-150, ale 300 to optymalny dystans :) 

Matt, suntoury tak mają niestety. 

Odnośnik do komentarza

100 to zdecydowanie za dużo! producenci zalecają niby 100-150, ale 300 to optymalny dystans :) 

Matt, suntoury tak mają niestety. 

 

Naprawdę?! Nigdy bym nie pomyślał... Ja swój rowerek oddawałem właśnie jak kolcek wybił... Kumpel jak nowy sprzęt kupił to też po 1k oddał ;) Jeśli tak faktycznie jest to przepraszam za wprowadzanie w błąd ;)

Odnośnik do komentarza

O przeglądzie zerowym czy gwarancyjnym często jest zapis w instrukcji. Chodzi o to, żeby podregulować wszystko i dokręcić śruby, które mogły się podczas jazdy poluzować.

Choć i tak można to zrobić samemu :) a często jest to po prostu wyciąganie kasy przez producenta. Zresztą więcej napisałem o tym tu: https://roweroweporady.pl/przeglad-gwarancyjny-roweru-na-czym-polega/

Odnośnik do komentarza

O przeglądzie zerowym czy gwarancyjnym często jest zapis w instrukcji. Chodzi o to, żeby podregulować wszystko i dokręcić śruby, które mogły się podczas jazdy poluzować.

Choć i tak można to zrobić samemu :) a często jest to po prostu wyciąganie kasy przez producenta. Zresztą więcej napisałem o tym tu: https://roweroweporady.pl/przeglad-gwarancyjny-roweru-na-czym-polega/

 

W sumie to masz rację - ja wszystko sam robię, a do serwisu oddałem "bo się powinno". Dodam nic nie zapłaciłem.

Odnośnik do komentarza

no to by sie zgadzało bo zaczely raptem luzy wystepowac praktycznie wszedzie no luz w osi przyplacilem jej utratą bo całkowicie sie widac odkrecila łozysko wypadlo i Os poszla do smieci ale teraz bede go dawal na serwis ogolny centrowanie regulacja itp i powinno byc dobrze :)

 

Kaktus mowisz ze to normalne ? nie da sie tego jakos skorygowac ? nawet w serwisie ?

Odnośnik do komentarza

no to by sie zgadzało bo zaczely raptem luzy wystepowac praktycznie wszedzie no luz w osi przyplacilem jej utratą bo całkowicie sie widac odkrecila łozysko wypadlo i Os poszla do smieci ale teraz bede go dawal na serwis ogolny centrowanie regulacja itp i powinno byc dobrze :)

 

Kaktus mowisz ze to normalne ? nie da sie tego jakos skorygowac ? nawet w serwisie ?

 

Ja tak miałem w suntourze, kilku moich znajomych też. Luz jest co prawda minimalny, ale jest. Oczywiście mowa o niskich modelach, w tych wysokich pewnie wszystko jest ok. Znajomy z serwisu powiedział, że tego sie raczej nie serwisuje. Poprostu wymieniłem na coś lepszego :) Próbuj reklamować w ramach gwarancji

Odnośnik do komentarza

Niektóre amortyzatory (większość tanich) mają luz fabrycznie. Dobre spasowanie ślizgów i goleni po prostu kosztuje. Dlatego w tanich konstrukcjach luz jest na dzień dobry, a w droższych po dłuższym jeżdżeniu, w skutek zużycia :P

Powyżej pewnego poziomu luzy bardzo upośledzają pracę amortyzatora, bo zamiast się wsuwać, to się zapiera. Dlatego amor no.. no kiedyś trzeba po prostu wyrzucić :P

Co do przypadku autora wątku - XCM to jest amortyzator z półki "już amortyzator, ale jeszcze nic ponad to" i minimalny luz nie powinien martwić. Tylko pytanie jaki luz ty masz - może porównaj z innymi rowerami w sklepie, albo ze znajomymi?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...