Skocz do zawartości

CO Kupić - Kross vs Btwin


Rekomendowane odpowiedzi

działają podobnie ale jakaś jakość materiałowa /trwałość ? jak byś miał obydwie nowe w dłoniach którą byś zachował ? bardziej podoba mi się aero..

kiedys miałem okazję jechac na ramie czegoś jak st 120 z wymienionym między innymi widelcem na sam widelec - był twardy na chodniku.. zastanawiam się nad leśną powiedzmy drogą jeszcze.. 

v-break to typ hamulca - tego jakby tradycyjnego - nie tarczowego ? - to największy chyba minus tych obydwu lazaro ?

wspomniałeś wcześniej ,że lepiej szukać jakby innego a nie modernizować - ale obiło mi się gdzieś że rama tego aero v1 w ogóle nie jest przygotowana do montażu hamulca tarczowego - to prawda ? 

Odnośnik do komentarza

wybrałbym acerę. 
W tanich rowerach v brake to plus. Wolę v brake niż mechaniczne tarczówki czy no name hydrauliki. Słabe hamulce tarczowe hydrauliczne to np. mt 200, hamują trochę lepiej niż v brake ale cięższe są w serwisie i ustawieniach. Przy budżetowych rowerach v brake są lepsze. Lepsze hydrauliki to np. mt 400, czy sram level t, ale komplet takich tarczówek kosztuje już 500+ zł. Dobre tarcze hamulcowe kosztują 150 zł, dobre klocki 50 zł, jak jeździsz w kiepskich warunkach, chcesz jeździć w zimę itp to inwestuj w rower za 3k na lepszych hamulcach, chcesz wydać 1500 zł na budżetowy rower bierzesz vbraki. Te v brake biją na głowe te z rr 120. 

Odnośnik do komentarza

ciężko powiedzieć, czy ma to samo, słano wyszczególniona specyfikacja. Nie ma nic o supporcie, piastach, o zastosowanej korbie. 
Ja, jeśli miałbym zostawiać rower np. na balkonie, mieć go gdzieś i tylko aby jeździł w każdych warunkach do pracy, brałbym areao v1, jeśli chciałbym też trochę więcej jeździć, jakieś wycieczki poza miasto czy nawet starty w jakiś triathlonach, treningi itp to areo v2. Jeśli chciałbym jeździć więcej po szutrach i leśnych ścieżkach ale jeszcze bez singli to szedłbym w integral v3 - pierwszy, który jest wyposażony w olejowy tłumik. Tu amortyzator ma szanse działać jak amortyzator a nie zwykła sprężyna podskakująca na nierównościach. Jeśli chciałbym jeździć po singlach to w przypadku wzrostu do 170 kupiłbym rockridera 540, powyżej 170 rockridera expl 520. Jeśli bym chciał zacząć starty w maratonach mtb obecnie bym kupił rockridera XC 100/xc 120, jeśli chciałbym uniwersalny, dobry rower, na starty i na rekreację to kupiłbym indianę X8. 

Odnośnik do komentarza

@Oskarr

serdeczne dzięki za cierpliwość -  na razie będzie lazaro.. - może ten int. v3..

czy to jest taka moda teraz że one są bez jakichkolwiek błotników i trzeba je dokupić ?

jakiej marki poleciłbys przenośną małą pompkę ,zestaw kluczy rowerowych i kask ? tu moja orientacja jest również  - żadna..

 

Odnośnik do komentarza

W jednym i drugim jest sprężyna stalowa. Zdemontuj ze swojego auta amortyzator i zostaw samą sprężynę. Ewentualnie obejrzyj na youtube jak się zachowuje zawieszenie auta bez amortyzatorów. Po wpadnięciu w dziurę sprezyna się ugnie ale później odbija. Bez tłumienia odbicia, co daje ten tłumik olejowy, który można później zablokować,  koło po wpadnięciu w dziurę podskoczy. Na prostej tego nie poczujesz, ale jak wpadniesz w dziurę na zakręcie to taki uginacz bez tłumika sprawi, że na ułamek sekundy Twoje koło oderwie się od ziemi. Dlatego w budżetowych rowerach wolę nie mieć żadnego amortyzatora. Ten z tłumikiem powinien przejąć energię ze sprężyny i koło po wpadnięciu w dziurę nie powinno podskoczyć. Tłumik na elastometrze to nie tłumik i nazywanie tego tłumikiem to oszustwo. 

Odnośnik do komentarza

Tamten nie ma tłumika więc tłumik się nie zużyje... Ale tak, wyższy model powinien wytrzymać trochę dłużej. Mówimy tu jednak o amortyzatorze za 150 zł i amortyzatorze za 300 zł, komplet uszczelek do prawdziwego powietrznego amortyzatora rowerowego kosztuje tyle co ten tańszy. Jeśli chcesz mieć coś co przez 5 lat się nie zużyje to wybierz model bez amortyzatora ? 

 

Odnośnik do komentarza

hehe tylko tam jest altus a nie acera i producent też rzekł że acera lepsza..

 ale to ten v3 z tym olejem tez nie wytrzyma 5lat ?

a tak w kwestii aero zapytałem co gdybym chciał przerobić kiedyś bo będzie za twardy i chciałbym przyjmijmy zrobić lepsiejszy powietrzny amortyzator - no niby da się ,zdaje sie więcej niestandardowej roboty a producent jakoś inny kąt rury tam przewidział dla zwykłego widelca - gdzie on łaczy sie z kierownicą.. więc jak do zmiany tego tematu to raczej bardziej te modele juz z amortyzatorami.. lubiłem bardzo w dzieciństwie rower ale zastanawiam się czy teraz na początek potrzebuję droższy czy tańszy i że raczej będę jeździł mniej niż więcej..

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...