aryann Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 działają podobnie ale jakaś jakość materiałowa /trwałość ? jak byś miał obydwie nowe w dłoniach którą byś zachował ? bardziej podoba mi się aero.. kiedys miałem okazję jechac na ramie czegoś jak st 120 z wymienionym między innymi widelcem na sam widelec - był twardy na chodniku.. zastanawiam się nad leśną powiedzmy drogą jeszcze.. v-break to typ hamulca - tego jakby tradycyjnego - nie tarczowego ? - to największy chyba minus tych obydwu lazaro ? wspomniałeś wcześniej ,że lepiej szukać jakby innego a nie modernizować - ale obiło mi się gdzieś że rama tego aero v1 w ogóle nie jest przygotowana do montażu hamulca tarczowego - to prawda ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 wybrałbym acerę. W tanich rowerach v brake to plus. Wolę v brake niż mechaniczne tarczówki czy no name hydrauliki. Słabe hamulce tarczowe hydrauliczne to np. mt 200, hamują trochę lepiej niż v brake ale cięższe są w serwisie i ustawieniach. Przy budżetowych rowerach v brake są lepsze. Lepsze hydrauliki to np. mt 400, czy sram level t, ale komplet takich tarczówek kosztuje już 500+ zł. Dobre tarcze hamulcowe kosztują 150 zł, dobre klocki 50 zł, jak jeździsz w kiepskich warunkach, chcesz jeździć w zimę itp to inwestuj w rower za 3k na lepszych hamulcach, chcesz wydać 1500 zł na budżetowy rower bierzesz vbraki. Te v brake biją na głowe te z rr 120. Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 ok.. już wiem ,że cena kształtuje poziom ,ale tak dopytam w tym integralu v2 amortyzator to jak wszędzie w takim przedziale cenowym - "chałka" ? i dlatego też lepszy jest zwykły widelec ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2022 tak Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 27 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2022 ostatni model jeśli mogę pomęczyć : https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v1-męski_pid=339 on ma to samo (po za widelcem) co aero v1 a różni się od integrala v2 przerzutką ? własciwie ten sam rower ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 ciężko powiedzieć, czy ma to samo, słano wyszczególniona specyfikacja. Nie ma nic o supporcie, piastach, o zastosowanej korbie. Ja, jeśli miałbym zostawiać rower np. na balkonie, mieć go gdzieś i tylko aby jeździł w każdych warunkach do pracy, brałbym areao v1, jeśli chciałbym też trochę więcej jeździć, jakieś wycieczki poza miasto czy nawet starty w jakiś triathlonach, treningi itp to areo v2. Jeśli chciałbym jeździć więcej po szutrach i leśnych ścieżkach ale jeszcze bez singli to szedłbym w integral v3 - pierwszy, który jest wyposażony w olejowy tłumik. Tu amortyzator ma szanse działać jak amortyzator a nie zwykła sprężyna podskakująca na nierównościach. Jeśli chciałbym jeździć po singlach to w przypadku wzrostu do 170 kupiłbym rockridera 540, powyżej 170 rockridera expl 520. Jeśli bym chciał zacząć starty w maratonach mtb obecnie bym kupił rockridera XC 100/xc 120, jeśli chciałbym uniwersalny, dobry rower, na starty i na rekreację to kupiłbym indianę X8. Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 28 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 @Oskarr serdeczne dzięki za cierpliwość - na razie będzie lazaro.. - może ten int. v3.. czy to jest taka moda teraz że one są bez jakichkolwiek błotników i trzeba je dokupić ? jakiej marki poleciłbys przenośną małą pompkę ,zestaw kluczy rowerowych i kask ? tu moja orientacja jest również - żadna.. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 Awaryjnie mam małą pompkę z decathlona. Kask też mam z decathlona, narzędzia mam jakieś no name, więc nie doradzę. To są rowery crossowe, sprzedawane bez błotników. Jak potrzebujesz to musisz dokupić Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 a jeszcze te "uginacze" integral v2 i integral v3 - to jest wielka przepaść ? bo w/g producenta to w v3 jest również sprężyna i taka sama konstrukcja.. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 Jest przepaść. Jeden ma sama sprężynę, drugi sprężynę i tłumik olejowy. Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 i co ten tłumik daje ? bo rozumiem że wagę mamy tez wyższą ze sprężyną tylko eksploatacja inna ? producent mówi że tylko przy jeździe pod górę będzie lepiej na tym w v3.. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 W jednym i drugim jest sprężyna stalowa. Zdemontuj ze swojego auta amortyzator i zostaw samą sprężynę. Ewentualnie obejrzyj na youtube jak się zachowuje zawieszenie auta bez amortyzatorów. Po wpadnięciu w dziurę sprezyna się ugnie ale później odbija. Bez tłumienia odbicia, co daje ten tłumik olejowy, który można później zablokować, koło po wpadnięciu w dziurę podskoczy. Na prostej tego nie poczujesz, ale jak wpadniesz w dziurę na zakręcie to taki uginacz bez tłumika sprawi, że na ułamek sekundy Twoje koło oderwie się od ziemi. Dlatego w budżetowych rowerach wolę nie mieć żadnego amortyzatora. Ten z tłumikiem powinien przejąć energię ze sprężyny i koło po wpadnięciu w dziurę nie powinno podskoczyć. Tłumik na elastometrze to nie tłumik i nazywanie tego tłumikiem to oszustwo. Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 ok a czy można rzec jednocześnie że ten z tłumikiem olejowym będzie się mniej zużywał ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 Tamten nie ma tłumika więc tłumik się nie zużyje... Ale tak, wyższy model powinien wytrzymać trochę dłużej. Mówimy tu jednak o amortyzatorze za 150 zł i amortyzatorze za 300 zł, komplet uszczelek do prawdziwego powietrznego amortyzatora rowerowego kosztuje tyle co ten tańszy. Jeśli chcesz mieć coś co przez 5 lat się nie zużyje to wybierz model bez amortyzatora ? Odnośnik do komentarza
aryann Opublikowano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 hehe tylko tam jest altus a nie acera i producent też rzekł że acera lepsza.. ale to ten v3 z tym olejem tez nie wytrzyma 5lat ? a tak w kwestii aero zapytałem co gdybym chciał przerobić kiedyś bo będzie za twardy i chciałbym przyjmijmy zrobić lepsiejszy powietrzny amortyzator - no niby da się ,zdaje sie więcej niestandardowej roboty a producent jakoś inny kąt rury tam przewidział dla zwykłego widelca - gdzie on łaczy sie z kierownicą.. więc jak do zmiany tego tematu to raczej bardziej te modele juz z amortyzatorami.. lubiłem bardzo w dzieciństwie rower ale zastanawiam się czy teraz na początek potrzebuję droższy czy tańszy i że raczej będę jeździł mniej niż więcej.. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się