Skocz do zawartości

Hamulce V-brake (mini V-brake) w rowerze fitness


Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o poradę w doborze hamulców V-brake w rowerze z klamkami Ultegra BL-R780

Myślałem o mini V-brake`ach:

  1. Shimano BR-R353
  2. Tektro RX6 lub RX1
  3. XLC BR V04
  4. Accent Lite-CX

nie wiem jakie są między nimi istotne różnice poza ceną, bo wg opisów wszystkie są z aluminium, a waga oscyluje w okolicy 150g poza Shimano ok. 195g, gdyby nie waga to miałbym ułatwioną decyzję i zdecydowałbym się na model Shimano. Może ktoś podpowie inny, godny uwagi model.

Czy może lepsze będą "zwykłe" V-brake, a konkretnie model: Deore XT BR-T780, biorąc pod uwagę, że wspomniane we wstępie klamki posiadają możliwość regulacji napięcia linki.

Odnośnik do komentarza

Klamki Flat Bar powinny być sparowane z mini v-brake a nie z pełnymi v-brake ponieważ uciąg klamki jest jak w hamulcach typu cantilever. 
Mam te XLC i hamują ok ale jeśli dobrze pamiętam Shimano są chyba trochę dłuższe z ramionami 90 mm i takie bym sugerował.
Natomiast być może ta klamka ma przełącznik canti/v-brake. Wtedy można zastosować pełne hamulce v-brake pod warunkiem że wejdą do roweru fitness. Może być tak że w pełnych v-brake nie obniżysz klocków tak żeby były w odpowiedniej pozycji horyzontalnie. Trzeba to obczaić. Zależy jak wysoko są piwoty.

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, jajacek napisał:

Klamki Flat Bar powinny być sparowane z mini v-brake a nie z pełnymi v-brake ponieważ uciąg klamki jest jak w hamulcach typu cantilever. 
Mam te XLC i hamują ok ale jeśli dobrze pamiętam Shimano są chyba trochę dłuższe z ramionami 90 mm i takie bym sugerował.
Natomiast być może ta klamka ma przełącznik canti/v-brake. Wtedy można zastosować pełne hamulce v-brake pod warunkiem że wejdą do roweru fitness. Może być tak że w pełnych v-brake nie obniżysz klocków tak żeby były w odpowiedniej pozycji horyzontalnie. Trzeba to obczaić. Zależy jak wysoko są piwoty.

Tak, te klamki mają taki przełącznik, dlatego biorę też pod uwagę te pełne v-brejki i sprawdziłem że będą pasować w rowerze, pytanie czy są lepsze od wymienionych mini v-brejkow? Dłuższe ramię zapewni lepsze hamowanie (nie biorąc pod uwagę zastosowanych klocków) czy może ustawienie canti w klamce w połączeniu z mini v-brake zapewni lepszą jakość? Klamkę mogę dostosować canti/v-brake, do roweru pasują zarówno mini v-brake jak i pełne v-brake, więc które lepiej wybrać?

Odnośnik do komentarza

Ramiona w zaciskach mini są krótsze ~2cm przez to wymagany jest ciut mniejszy ciąg linki co jak zauważyliście przestawia się na klamce. Jeśli bierzemy zestaw shimano to siła z jaką ciśniemy na klamkę vs. siła z jaką zaciskają się klocki bedzie praktycznie taka sama jak w zwykłych v-b. Tym samym jesli porównujemy zestawy z tymi samymi okładzinami, obręczami to i sila hamowania nie bedzie się różnić. Jak rozumiem chciałbyś używać zacisķów mini z klamką ustawioną pod standard ew. klamką bez przełącznika. Wtedy siła hamowania będzie niższa o stosunek dłigosci ramion mini vs. klasyka czyli jakieś 20%.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, mike21 napisał:

Ramiona w zaciskach mini są krótsze ~2cm przez to wymagany jest ciut mniejszy ciąg linki co jak zauważyliście przestawia się na klamce. Jeśli bierzemy zestaw shimano to siła z jaką ciśniemy na klamkę vs. siła z jaką zaciskają się klocki bedzie praktycznie taka sama jak w zwykłych v-b. Tym samym jesli porównujemy zestawy z tymi samymi okładzinami, obręczami to i sila hamowania nie bedzie się różnić. Jak rozumiem chciałbyś używać zacisķów mini z klamką ustawioną pod standard ew. klamką bez przełącznika. Wtedy siła hamowania będzie niższa o stosunek dłigosci ramion mini vs. klasyka czyli jakieś 20%.

Dzięki za rozjaśnienie tematu. Chciałbym używać zacisków mini z klamka ultegra która ma przełącznik. W takim razie jeśli ustawię ją na canti i do tego mini V to jakość hamowania będzie taka sama jak przy klamce ustawionej na v-b i pełnych zaciskach v-b czy może lepsza/gorsza? Idąc dalej w mini im krótsze ramiona tym lepiej a pełnych im dłuższe tym lepiej przy odpowiedniej klamce? 

Odnośnik do komentarza

Jak ustawisz na canti to bedziesz mial wiekszy ciąg linki przy tym samym ruchu klamki wiec dzwignia krótsza = siła mniejsza. Ustawienie pod mini powoduje odpowiednią zmianę przełożenia klamki (mniejszy ciąg przy tym samym skoku klamki) co niweluje ubytek siły spowodowany skróceniem ramion w zacisku. Klamka ustawiona na mini ze zwykłymi v-b dawałaby większą siłę hamowania ale trudno to ustawić żeby działalo poprawnie (jałowo klocki muszą być z milometr od obręczy).

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, mike21 napisał:

Jak ustawisz na canti to bedziesz mial wiekszy ciąg linki przy tym samym ruchu klamki wiec dzwignia krótsza = siła mniejsza. Ustawienie pod mini powoduje odpowiednią zmianę przełożenia klamki (mniejszy ciąg przy tym samym skoku klamki) co niweluje ubytek siły spowodowany skróceniem ramion w zacisku. Klamka ustawiona na mini ze zwykłymi v-b dawałaby większą siłę hamowania ale trudno to ustawić żeby działalo poprawnie (jałowo klocki muszą być z milometr od obręczy).

Teraz się pogubiłem, do tej pory myślałem że ustawienie canti jest właśnie pod mini V-ki

Jest w ogóle różnica w hamowaniu między mini a pełnymi V-brake'ami? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...