Skocz do zawartości

Szosa jako drugi rower


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżdżę obecnie jedynie na rowerze MTB  i przyszedl czas zeby wrzucic troszke szosy do treningu. Celuje w cos uzywanego poniewaz budżet kiepski 3-4k maksymalnie. Mam 174 cm wzrostu przekrok 81. Moze ktos doradzic czego unikac, czego szukac w jaki rozmiar celowac? ?

Przegladalem troche olx i jest taki rower https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-specialized-roubaix-CID767-IDOQwUt.html Warto brac pod uwage czy raczej slabo?

 

Odnośnik do komentarza

Jak człowiek posiadający Roubaix (i posiada go 5 moich kumpli) ogólnie zdecydowanie polecam. Ale nie ten egzemplarz. To jest jakiś muzealny Roubaix sprzed ok. 15 lat. Te klamki są cholernie niewygodne, nie kupisz do tego napędu żadnych części a obręcze wyglądają na kompletnie wyjechane.

Jesteś na granicy rozmiarów 52 i 54 i na obu będziesz w stanie jeździć. Tu jest prawidłowy bike sizing dla tego roweru:
https://www.livelo.cc/pages/3-fundamentals-of-correct-bike-size-specialized-roubaix
Raczej plasuję Cię w 52.

Obecnie nie ma na OLX żadnego Roubaix pod Ciebie. Włącz sobie powiadomienia. One bardzo często się pojawiają. Celuj w modele Roubaix SL2, SL3, SL4. Te już mieszczą opony 28 cali i są wygodne. Za 4k powinieneś trafić na Shimano Tiagra 4700, bardzo przyzwoitej i nowoczesnej grupie. Alternatywą jest gravel Specialized Diverge, który się dużo od Roubaix nie różni. 

To jest stary model do którego wchodzą opony maks 35 albo 38 mm:
https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-diverge-elite-shimano-tiagra-CID767-IDPqXHh.html

To jest nowy gdzie wchodzą spokojnie 42 mm:
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-specialized-diverge-52-CID767-IDPvaKb.html

Zdecydowanie brałbym tego drugiego. Po odblaskach na kołach widać że to był po bułki jeżdzony. Tylko niech gość poda specyfikację. Ale ten pierwszy też wchodzi i grę. Założysz opony szosowe na lato i będziesz miał szosę a zyskasz też zimówkę i wyprawówkę w jednym.

Odnośnik do komentarza

Tiagra 4700 jest grupą szosową aktualnie sprzedawaną i nie ma problemu z częściami. Sam jej używam w przełajówce.  Ten rower może wymagać dopieszczenia hamulców, bo miał z nimi problem. Ale to nie są duże koszty. Jeśli ma hamulce tarczowe mechaniczne to trzeba kupić lepsze klocki za stówę i bezkompresyjne pancerze za kolejną stówę. Zwróć uwagę że ten tańszy nie ma sztywnych osi a ten droższy ma.

Odnośnik do komentarza

@jajacekdziekuje za odpowiedz :) Mysle jescze nad druga opcja, wstrzymac sie z zakupem i zwiekszyc budrzet na 6-7 tys, ale bedzie to w okresie grudzien-styczen i wtedy poszukac szosy napewno uzywanej (prawdopodobnie tak jak mowisz Roubaix).

Troszke z innej beczki pytanko. Waze obecnie okolo 79-80kg (troche miesni po trojboju zostalo) przy wzroscie 174. Ogolne wytrenowanie wytrzymalosciowe i mobilne jakies tam jest. Stosujac regularne treningi na szosie jestem w stanie osiagac zblizone predkosci do 30-32 km/h (jazda solo) na tego typu rowerze jakim jest Roubaix np na trasach 60 km 800 przewyrzeszn przykladowo? Czy musialbym schodzic drastycznie z wagi w okolice np 68-70 kg?

 

Odnośnik do komentarza

Mam podobne parametry, 175 wzrostu. Prawie nigdy nie ważyłem mniej niż 82. W przeszłości trenowałem rzut młotem, rzut dyskiem i trójbój. Przy 82-84 dawałem radę jeździć samotnie 30-33 i 40 w grupie. Wiem że dla mnie granicą otyłości jest 85-88. Przy 85 podjeżdżałem Stelvio i Grossglockner w Alpach bez problemu. Jazda po płaskim to kwestia aerodynamiki i treningu. Trzeba maksymalnie zmniejszyć opór czołowy i mieć koła na wysokich stożkach, które poprawiają aerodynamikę. Za ok 5k kupisz najsztywniejszą i najszybszą wersję Roubaix, SL4 na Shimano 105. Dobre, używane stożki aero 2-3k. To wystarczy do szybkiej jazdy. Ja zauważysz z poniższej grafiki obcisłe ciuchy i kierownica aero mają też sporze znaczenie.

Screen-Shot-2017-12-16-at-9.48.06-PM.png

Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...
  • 2 miesiące temu...
W dniu 17.06.2022 o 11:59, jajacek napisał:

Dobre, używane stożki aero 2-3k.

Cześć Jacek. Czy mógłbyś podać jakieś przykłady z aktualnej oferty na olx? Na osie QR, oponę z dętką i hamulce szczękowe.

Czy np. coś takiego?

https://www.olx.pl/d/oferta/kola-szosowe-carbonowe-ffwd-50-mm-CID767-IDQVlvz.html

https://www.olx.pl/d/oferta/kola-carbonowe-28-cosmic-CID767-IDQjwgZ.html

https://www.olx.pl/d/oferta/mavic-cosmic-pro-carbon-CID767-IDQUQ8w.html

Odnośnik do komentarza

Mavic nie dotykamy kijem chyba że koła alu-karbon :)

Należy pamiętać że koła z karbonową powierzchnią hamującą, ogólnie hamują źle chyba że są to koła jedynych trzech firm które to rozwiązały: Zipp. Enve, Campagnolo. Druga opcja to że mamy hamulce w standardzie Direct Mount, które hamują znacznie lepiej niż hamulce mocowane na jedną śrubę.

Koła FFWD nie były złymi kołami. Sami takie mamy i używamy jako koła treningowe. Z tym że były to koła po oponę 23 mm. 2000 to mógłbym za nie dać pod warunkiem że byłyby na piastach DT 350. Sprzedający nie określił jakie to piasty. Na piastach DT 240S byłbym skłonny zapłacić 2500. Na piastach FFWD byłbym skłonny dać 1500-1800, na piastach Novatec nie kupowałbym w ogóle.

Te ostatnie koła alu-carbon nie są złe. Hamują bardzo dobrze ale jak to Mavic mają swoje problemy:
https://shop.dandyhorse.cc/mavic

Być może byłbym skłonny sprzedać nasze koła FFWD alu-karbon albo Full carbon na pisatach DT 240S ale muszę się zastanowić. 

 

Odnośnik do komentarza

Główną zaletą kół full carbon jest niższa waga. Te koła powinny ważyć w rejonie 1450-1500 gram. Koła alu-carbon tej samej firmy będą ważyć ok. 1800 gram. O ile w górach ta waga ma znaczenie, szczególnie dla kogoś co się ściga, to po równinach ma znikome. Testy pokazują że aerodynamicznie też jest między nimi znikoma różnica. Dlatego jak namawiam na koła alu-carbon bo zapewniają bardzo dobre hamowanie, nie jest możliwe przegranie obręczy i są dużo bardziej odporne na uszkodzenia. Koła full carbon hamują jako tako w suchych warunkach. W mokrych jest tragedia i droga hamowania dramatycznie się wydłuża.

Odnośnik do komentarza

OK, rozumiem i przekonuje mnie argument dotyczący hamowania. Tym bardziej, że ścigam się tylko ze sobą ? Zastanawia mnie tylko ta waga, którą podałeś. Ja mam koła kupione w lemonbike, które ważą ok 1650 gram i to są koła na sztywną oś i hamulce tarczowe. Jak podejrzewam, waga jest podana bez tarczy hamulcowej i bez kasety. Ale pewnie Ty też mówisz o takiej. Natomiast spodziewałem się, że koła karbo-alu są znacznie lżejsze niż 1800 g...

Pan odpisał, że nie wie jakie są piasty w tych kołach FFWD, tylko że są całe czarne ? i że były tam od nowości, a model kół to F5R.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...