Skocz do zawartości

Klucz dynamometryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Jak oszczędzać to po stokroć lepiej kupić klucz wyhylny tego typu:

https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-wychylny-460mm-0-200nm-1-2-11770213336?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_ss&ev_adgr=Narzedzia&ev_campaign_id=14474247596&gclid=CjwKCAjw46CVBhB1EiwAgy6M4ru2ZOnlmn4bQJmtZfclF2f720WQGlGX5rOqLuJ88AoF2E96uxowdBoCm3YQAvD_BwE

niż jakikolwiek klucz mechaniczny (klikający po osiągnięciu danwgo momentu) z chin czy innego źródła. Miałem w łapkach takich kilma - zacina się to w najgorszym momencie i działa jak zwykły klucz - praca tym to loteria ? Dodatkowo każdy egzemplarz takiego klucza ma tą samą kopie karty kalibracji ? co znaczy tyle, że kalibrowany nie był (dotyczy to również kluczy powszczenie dostępnych na rynkach EU tzw. rowerowych).

Odnośnik do komentarza

Może kiedyś zrobimy próbę czy nasz chiński klucz daje tyle samo Nm co nasz zestaw Speca. Porównywanie do chińskich hamulców nie wydaje się mieć sensu. Akurat kwestie bezpieczeństwa są wysoko na liście naszych priorytetów. Ponieważ mieliśmy w przeszłości przypadki że kierownica prawidłowo dokręcona kluczami Park Toola w serwisie, luzowała się, to staramy się ją sprawdzać na jakimś odcinku bruku i stosujemy nawet czasem pastę do karbonu. Mamy ok. 10 rowerów i nie przypominam sobie żeby był problem dotyczący bezpieczeństwa związany z dokręceniem elementów. Natomiast zanim mieliśmy klucze dynamometryczne zniszczyłem sztycę podsiodłową skręcając ją zbyt mocno. Zdarzyło mi się ze dwa razy że nos siodełka poleciał mi w dół mimo dokręcenia prawidłowym momentem kluczem Speca na 13,5 Nm. Klucz chiński wydaje się nieźle spełniać swoją rolę w naszym przypadku.

Odnośnik do komentarza

Takie coś też można kupić jak ktoś potrzbuje:
https://allegro.pl/oferta/cyfrowy-klucz-dynamometryczny-3-8-cala-27-135-nm-10158393771?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_ss&ev_adgr=Narzedzia&ev_campaign_id=14474247596&gclid=CjwKCAjwqauVBhBGEiwAXOepkRPTA6Ht_y4i4mAVAVwnEQj0r70UZQCtg22GQHVLdy4qlOCR2kI7VxoC5z4QAvD_BwE

Info z zagranicznego forum:
I bought a bike specific torque wrench on AliExpress that can get down to 1.0, and dialed up to about 15 nm. Cost about 25 USD and came with all the Allen head bits, and even some others. I've tested it against some other low end wrenches and it's calibrated correctly.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, jajacek napisał:

Do podstawowych dokręceń 4-6 Nm, road.cc poleca klucz Meridy. Nawet nie wiedziałem że taki jest:
https://r2-bike.com/MERIDA-torque-wrench-4-6-Nm

Ta merida to jest 1 do 1 odpowiednik mojego parktoola:

https://www.parktool.com/product/adjustable-torque-driver-atd-1-2?category=Torque Tools

A co do chińskich hamulców to jest to moje skryte marzenie-zbudować rower w całości na sprzęcie z Ali tylko na dentystę mi żal. ?

Dzięki za sugestie. Zakres 3-15 Proxxona jest dla mnie idealny. Na wakacjach rower rozkręcany będzie często więc kompaktowość również ma tu znaczenie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...