Skocz do zawartości

Fitness/cross do 2.000zł (Fuji Absolute 1.3?)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
 
od jakiegoś czasu szukam dla siebie roweru i im więcej studiuję dane, fora, blogi i rynek, tym bardziej dochodzę do wniosku, że minie parę lat, a ja nadal będę bez roweru, ale za to super oblatany teoretycznie ;) Póki co poruszam się w temacie po omacku, więc proszę o wyrozumiałość i łopatologię!

Do rzeczy: szukam lekkiego roweru, który używany będzie w 70% na ścieżkach rowerowych i asfalcie (miasto i trasy), a w 30% na polnych i leśnych ścieżkach (raczej łagodne tereny), ok 300km miesięcznie, nie zimą. Mogę żyć bez amortyzacji, czy hamulcach tarczowych. Czy pakowanie się w typ fitness (z odpowiednimi oponami) to dobry pomysł?

Przykładowo mam możliwość okazyjnego (chyba?) zakupu Fuji Absolute 1.3 z takim osprzętem: http://rower.com.pl/fuji-absolute-1-3-disc-28-493771. Tylko czy przełożenie 2x9 (50-34 i 11-32) będzie miało sens do takich zastosowań na dłuższą metę?

Wcześniej patrzyłem na rowery innego rodzaju (bardziej typowy cross) i w innym budżecie (przede wszystkim bez karbonowego widelca!), ale ten model mnie kusi. Czy słusznie, czy to dobry kierunek, jak myślicie? 
 
Dodam, że celuję w używane rowery i akurat mam możliwość obejrzenia tego roweru, co jest dla mnie istotne. Jestem z Lublina i wielkiej oferty fajnych używanych rowerów tutaj nie ma, więc dopuszczam też zakup nowego. Chociaż to co widziałem w paru lokalnych sklepach, mnie jakoś nie powaliło... Wcześniej jeździłem trekingiem na kołach 28, a potem Kands Energy 1100 z kołami 26 i czułem że brakuje mi większych (ogólnie ciężko mi się jeździło). 

Będę wdzięczny za pomoc bardziej doświadczonych rowerzystów. Z góry dzięki!
Odnośnik do komentarza

Ten Fuji niezły. Karbonowy widelec, rozsądny napęd. Z tym że jest to napęd typowo szosowy. Dla nietrenującego amatora może być mało elastyczny. Może być trudno złapać optymalne przełożenia. 50 może być za dużo 34 za mało. Asfalt ok, ścieżki rowerowe i szutry to na mniejszym ciśnieniu. Gruntówki i ścieżki leśne to nie na tych oponach. Możesz zajść do Metrobikes, może mają coś zeszłorocznego za sensowne pieniądze. Np Specialized Sirrus lub Crossover.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź! Właśnie ta elastyczność w praktyce mnie zastanawia, bo miałem kontakt tylko z napędami 3x... Opony w tym Fuji na pewno chciałbym zmienić, ale z kombinować przerzutkami chyba już tak łatwo i tanio by nie było, pewnie lepiej od razu kupić coś innego?

W Metrobikes akurat nie byłem, wybiorę się na pewno!

Odnośnik do komentarza

Ja na tym moim co mam tu do sprzedania w dziale giełda, założyłem Continentale Tour Ride i komfort jazdy znacznie się poprawił. Jedną z zalet tego roweru jest możliwość założenia dość szerokich opon, co nie zawsze da się zrobić w rowerach szosowo-fitnesowych. Jest sporo miejsca przy widełkach. Wadą może być hamulec tarczowy - mechaniczny, ale mi to akurat nie przeszkadzało.

 

Jacek - ja myślę, że dla nietrenującego amatora (a ja np. takim jestem) nie ma problemu "idealnego" przełożenia. Jedzie sie trochę lepiej lub troche gorzej, ale przez 90 procent jazdy moge pedalować na różnych przełożeniach i nie wiem, które jest optymalne. Nie walcze o sekundy ;-) Czym więcej tych zębatek z przodu tym bardziej się gubię. W moim Cannondayl'u CX1 są z przodu trzy tarcze i z przyjemnością wmieniłbym je na dwie, tak jak było w Fuji.

Odnośnik do komentarza

Uważam że bardzo fajnym napędem jest 48x32. Składaliśmy koledze przełajówkę na ramie karbonowej Focusa i namówiłem go na taki napęd. Z tym że założeniem był rower do jazdy po górach. Z tyłu ma chyba 11-34 czyli pod górę może wrzucić 32x34. Na takim przełożeniu wjeżdża bez problemu na ścianki o nachyleniu 25%. My dużo jeździmy po górach. Czasem po nieznanych terenach gdzie nie wiemy jaką zastaniemy nawierzchnię. Wtedy jego napęd oraz szersze opony a jeździ na 700x32 bardzo się przydają. Na zjeździe ode mnie odstaje ale to nie jest tak ważne. Ja jeżdżę po górach na szosie Specialized Roubaix z napędem 3x10. Z przodu mam 52x39x30 z tyłu 13-29., opona 700x28 przód, tył 700x30. Ale muszę powiedzieć że podwójny napęd z szerokim zakresem przełożeń jest jednak lepszy i wymaga mniej regulacji. Zmiana korb z 50-34 na inne może być kosztowna. Z tym że jest bardzo prawdopodobne że można te blaty zmienić na 48 i 32. Za dwa blaty firmy Stronglight zapłacisz ok. 230 zł plus wymiana ok. 50 zł. Ja tak wymieniałem mojemu młodemu bo takie są przepisy PZKol dla jego kategorii że nie może mieć więcej niż 46 zębów z przodu. Zdjęliśmy blat 50 i założyliśmy 46. Trochę regulacji i jest ok. Zmiana na 48 to praktycznie bez regulacji się obejdzie.

Odnośnik do komentarza

Ja na tym moim co mam tu do sprzedania w dziale giełda, założyłem Continentale Tour Ride i komfort jazdy znacznie się poprawił. Jedną z zalet tego roweru jest możliwość założenia dość szerokich opon, co nie zawsze da się zrobić w rowerach szosowo-fitnesowych. Jest sporo miejsca przy widełkach. Wadą może być hamulec tarczowy - mechaniczny, ale mi to akurat nie przeszkadzało.

 

W tym Focusie co składaliśmy też wybraliśmy tarczówki mechaniczne. Nie hamują tak dobrze jak hydrauliczne ale zawsze działają przyzwoicie i są tanie w serwisie. Nie ma żadnego odpowietrzania, wymiany płynów itd. i działają z klamkami od hamulców obręczowych. W tym przypadku hamulce Hayes CX5.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...