Skocz do zawartości

"lekki" Rower Trekkingowy do 4k


Rekomendowane odpowiedzi

Long story short, po nieudanej przygodzie z Krossem Evado 5.0 (sprzedany po miesiącu do zakupu) o rozmiarze M (mam 179cm, długie nogi i ręce i ten rozmiar też był chyba troszkę na mnie za mały, a jako że za bardzo się nie znam to zaufałem sprzedawcy) szukam roweru trekkingowego, gdyż jednak pozycja na rowerze crossowym była dla mnie zbyt "sportowa". Jeździłem wcześniej na Krossie Trans (nie wiem dokładnie jaki model, bo to rower ojca) i najwidoczniej przyzwyczaiłem się do bardziej kanapowej pozycji na rowerze. Mimo większych ciężarów roweru jeździłem ze znajomymi na gravelach i crossach bez żadnych problemów. 
Rower ma być do miasta/parku/lasu i ewentualnego wypadu na dłuższą wycieczkę. 
Piszę tu, bo mam problem znaleźć taki rower trekkingowy, który nie będzie obładowany niepotrzebnymi dla mnie dodatkami zwiększającymi jego ciężar.
Nie potrzebuję np. dynama (niepotrzebnie cięższe koła) czy ciężkich błotników, bagażnik pewnie się przyda, ale zazwyczaj pewnie i tak jeździłbym bez niego.
Ktoś pewnie teraz by powiedział, ze w takim razie mam brać rower crossowy, jednak jak wyżej pisałem, jest to wg mnie jednak diametralnie inna pozycja w trakcie jazdy.
Znacie może takie modele trekkingowe, które są sprzedawane "gołe" (bez tych wszystkich dodatków)? Jasne, mogę kupić standardowy rower trekkingowy i się bawić w wymianę kół bez dynama itd. ale to są dodatkowe, niepotrzebne koszta, więcej straconego czasu na dodatkową zabawę z tym wszystkim i jeszcze pewnie utrata gwarancji na nowy rower.
Albo może znacie lżejsze rowery innego typu niż trekkingowe, które oferują kanapową pozycję, lub które w prosty i względnie tani sposób da się zmodyfikować tak, by jeździło się jak na trekkingowym (bardziej kanapowa pozycja)?

Odnośnik do komentarza

W KAŻDYM rowerze można zmodyfikować kokpit za pomocą dopasowania mostka i kierownicy. Pozycja będzie tym bardziej wyprostowana im wyżej i bliżej będziesz mieć kierownicę. I im jej końce będą bliżej, czego przykładem są rowery miejskie. Na rynku jest bardzo mało lekkich rowerów trekkingowych. Ja np. wystawiłem rower trekkingowy który jest na bazie crossa ale dołożono do niego błotniki, bagażnik, nóżkę i oświetlenie. Bez nich ważył 12 kg z groszami. Rower trekkingowy w założeniu ma mieć bagażnik, błotniki i oświetlenie bo to jest jego kluczową cechą.

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-crossover-expert-disc-rozmiar-l-19-cali-CID767-IDO8oTY.html?bs=olx_pro_listing

Odnośnik do komentarza

No tak, tylko już po zdjęciach widzę, że pozycja na tym rowerze z olx nie ma nic wspólnego z rowerem typowo trekkingowym. Wygląda to z grubsza jak zakupiony przeze mnie Evado 5.0 z dodanym osprzętem. 
Nie chodzi mi o to, żeby rower był lekki w ogólnym tego słowa znaczeniu, tylko żeby nie był niepotrzebnie cięższy przez dodatki, których nie potrzebuję typu właśnie dynamo czy pełne błotniki.
No i generalnie nie potrzebuję roweru, który katalogowo będzie oznaczony jako trekkingowy, jednak zależy mi na TYPOWEJ dla trekkingów kanapowej pozycji. Przeszukałem trochę interrnetu i nic takiego nie widzę. Może to być cross czy mtb, który ma bardziej kanapową geometrię lub który da się prosto i sensownie na taką geometrię zmodyfikować: kierownica trekkingowa, bliżej i wyżej, szerokie, miękkie siodełko.
Tylko zaznaczę, że naprawdę chodzi mi o pozycję typowo trekkingową, a nie coś niby wygodniejszego, bo tak się naczytałem o rowerach crossowych, które jak się okazało nie mają startu do trekkingowych jeśli chodzi o wygodę.
Jestem kompletnym laikiem w temacie kolarstwa i stąd moje pytania, bo nigdy nie wymieniałem nawet siodełka, a co dopiero kompletna zmiana kierownicy itd.
Pewnie skończy się tak, że kupię rower trekkingowy i może w przyszłości zmodyfikuję go tak, zeby był lżejszy. Na Transie od Krossa jeździło mi się dobrze w pełnym osprzęcie, więc tragedii nie będzie, choć szkoda, że nie ma dostępnych bardziej "gołych" modeli.

Odnośnik do komentarza

Obawiam się że nie czytasz ze zrozumieniem i nie wiesz co to jest rower trekkingowy i do czego został stworzony. Jest to rower przeznaczony do długodystansowej, komfortowej jazdy z bagażem po nawierzchniach utwardzonych.

Tu masz typowy opis:
https://bike.bikegremlin.com/13036/trekking-bicycle-buying-guide/

Większość tych rowerów została zbudowana na ramie typu cross, do której dodano inny mostek, inną kierownicę, piastę z prądnicą, bagażnik, błotniki i nóżkę. Część na ramie typu hybrid ze sztywnym widelcem. Można to zrobić w każdym rowerze typu cross. Mostek regulowany kosztuje 50-100 zł i tyle samo kosztuje kierownica. Siodło, szeroka kanapa, jest może dobre do jazdy do sklepu po bułki w jeansach ale niekoniecznie do jazdy długodystansowej. Im bardziej jesteś wyprostowany, tym wolniej jedziesz. Na crossie, moja koleżanka jeździ 100 km w 5h. Na mieszczuchu, ważącym blisko dwa razy tyle, z zupełnie wyprostowaną pozycją jechałaby te 100 km jakieś 8-10h.

Tu masz trekkinga Kross, zbudowanego chyba na tej samej ramie co Evado:
https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-8-0-czarny-szary-polysk

Tu masz przykład czołowych niemieckich firm produkujących trekkingi:
https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/trekking/

https://www.rosebikes.com/bikes/hybrid

A tu masz rowery miejskie z kanapą i rowery trekkingowe w stylu holenderskim:
https://www.gazelle.pl/pl/
 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi. Poprzeglądałem jeszcze rowery i wydaje mi się, że Unibike Crossfire to coś, czego właśnie szukam. Coś pomiędzy crossem a trekkingiem (wygodne "kanapowe" siodełko, regulowany wspornik kierownicy). Udało mi się znaleźć dostępny model w niedalekiej okolicy, jednak muszę to jeszcze potwierdzić, bo strona internetowa może nie być zaktualizowana.

http://www.unibike.pl/crossfiregts.html

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...