Skocz do zawartości

Pierwsza szosa 3500-4500


Rekomendowane odpowiedzi

Sądzę, że jeśli chodzi o ramy to trzeba czasu żeby nabrać wprawy w ich produkcji a dwa że jest też kwestia użytych materiałów i użytych technologii. Przypomniało mi się że jedną z pierwszych szos jakie kupiłem, była szosa na ramie R&P Pawlak, czyli kiedyś wyłącznego dystrybutora Shimano. Jeszcze z przerzutkami na ramie bez klamkomanetek. Z alu 6061. I wrażenia z jazdy na niej były podobnie beznadziejne jak z Tribana 520. Słyszałem też opinie że Romet Huragan to dramat jeśli chodzi o komfort. Więc być może jest to cecha ram z alu 6061 jak właśnie przypuszczam.

Te lekkie, nowe stopy alu są z kolei całkiem niezłe a czasem wręcz bardzo dobre.

Druga sprawa to szerokość opony. Jak mamy oponę 23 mm jak w starszych szosach czy 25 mm to taka opona mało amortyzuje i tłumienie drgań ramy ma bardzo duże znaczenie. Ale jak założymy opony 35 czy 40, jak w gravelu, to rama staje się dużo mniej istotna bo objętość powietrza w oponie, w dużo większym stopniu przejmuje tłumienie nierówności.

Jeśli chodzi o przejście z alu na karbon, to ja odczułem na szosie niewielką poprawę. Natomiast jak przesiadłem się z karbonu z powrotem na moją starą ramę alu to był to szok. Tak bardzo odczuwalna była ta różnica.

Jeśli chodzi o karbon to rama ramie nierówna. Miałem Ridley'a Excalibur 2008 i ta rama była wyjątkowo niekomfortowa. To samo powiedziałbym o Specu Venge z 2016, którego test gdzieś tu na forum zamieściłem. Szokiem była dla mnie Merida Reacto. Zaprzyjaźniony sklep, topowy dealer Meridy w Polsce, Legion Warszawa (zareklamuję :) ), użyczył nam bezpłatnie na ważny wyścig taki rower dla mojego młodego. Akurat ja go odbierałem ze sklepu i się nim przejechałem po ścieżkach z kostki Bauma, płytach betonowych dawnego lotniska koło mnie i asfaltach. No i mimo że była to szosa aero, to tłumienie nierówności było bardzo dobre. Zbliżone do Speca Roubaix czy Trek Domane. Ma więc duże znaczenie jak jest wykonana rama. A carbon to nie jest jednorodny materiał. W wyścigowym Specu Tarmac SL6, który posiadamy jest to 500 różnych kawałków złożonych ręcznie i też jest to bardzo komfortowy rower. Raoul Luescher prowadzący kanał Luescher Technik na YT, pracujący wcześniej w Boeingu, tnie ramy w poprzek pokazując ich jakość. I widać w jego wideo że jakość ram zmienia się na lepsze. Jakiś czas temu napisał że dostał nowego Speca Venge do testów i że jest to jakość laminatu tak wysoka, z jaką jeszcze nigdy w tej branży się nie spotkał. 

Z drugiej strony on pokazuje że branża rowerowa w związku z wprowadzeniem hamulców tarczowych i zintegrowanych kokpitów pojechała czasem po bandzie. Pokazywał widelce Canyona i Banchi, które uległy katastrofalnemu pęknięciu w czasie użytkowania, zagrażającego życiu użytkownika. Wynika to z nadmiernego odchudzania ram i widelców oraz prowadzenia przewodów wewnątrz rury sterowej w sposób zagrażający  strukturze widelca.

Odnośnik do komentarza

@Oskarrten van rysel przekracza znacznie mój budżet. Dlatego szukam wśród rowerów używanych. Muszę jeszcze na pewno kupić buty i pedały prawdopodobnie, bo często nie ma ich przy rowerze. 

Widzę, że macie tysiące kilometrów za sobą i sporo sprzętu przetestowaliście już na sobie, dlatego Wasze sugestie są mega cenne dla takiego laika jak ja ?

Znalazłem na OLX kilka rowerów, nie wszystkie karbonowe bo widzę, że full carbon od 4,5k się zaczynają. Myślę, że zacznę przygodę od alu z widelcem karbonowym, bo tych jest najwięcej. 

Jeden ze sprzedających na OLX ma spory wybór, więc chyba się przejadę do nich, obejrzę, przejadę się i może coś zakupię.

Zerknijcie proszę na te kilka egzemplarzy:

https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-disc-alu-carbon-sh-105-11s-szosa-endurance-CID767-IDMKKwe.html?reason=observed_ad hamulce tarczowe, więc zakładam że w razie potrzeby będzie łatwiej zmieścić szerszą oponę.

https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-105-disc-2019-alu-56cm-CID767-IDOGeZy.html?reason=observed_ad ten kusi mnie też żeby podlecieć obejrzeć, do Gdyni mam 160 km, więc mogę skoczyć na weekend z rodzinką nad morze przy okazji ? Rower niby nowy, więc prawdopodobnie nic nie będę musiał wymieniać oprócz pedałów.

https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-ful-carbon-sh-105-2x11s-szosa-endurance-CID767-IDGdroo.html?reason=observed_ad tutaj nie mam pewności co do rozmiaru, bo jest 54, jeśli byłby dobry to może coś z ceny uda się zejść lub jakieś buty i pedały w cenie, 

https://www.olx.pl/d/oferta/trek-domane-al5-sh105-11s-r7000-alu-carbon-szosa-kolarka-super-stan-CID767-IDMpNjj.html?reason=observed_ad ładne malowani, wygląda na bardzo zadbany, ale rozmiar 54

https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-sh-105-ful-carbon-endurance-szosa-CID767-IDMBaCH.html?reason=observed_ad ten full karbon, 105 ale 10s nie wiem czy to  gorzej czy lepiej, czy bez różnicy. 

https://www.olx.pl/d/oferta/cube-attain-sl-2019-roz-58-shimano-105-r7000-CID767-IDOEKiN.html?reason=observed_ad  w rozmiarze 58 na wzrost 175-185cm, wygląda także na zadbany.

https://www.olx.pl/d/oferta/giant-defy-shimano-105-11s-alu-carbon-jak-nowy-szosa-kolarka-CID767-IDLumHE.html?reason=observed_ad dobry stan, cena bardzo dobra, zostanie na akcesoria i rower na wycieczki z dzieciakami po leśnych ścieżkach ?

https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-optimo-sh-105-11s-r7000-alu-carbon-szosa-endurance-jak-nowy-CID767-IDLnwiE.html?reason=observed_ad

https://www.olx.pl/d/oferta/giant-contend-2020-sh105-2x11s-alu-carbon-szosa-endurance-CID767-IDGO1CV.html?reason=observed_ad

Kilka sztuk poniżej 4k, wyglądają na zadbane rowery, ogólnie jak patrzę na osprzęt to wszystkie ta sam grupa 105, ale chciałem Was dopytać czy są jakieś istotne różnice, po za ramą bo to już mi wyjaśniliście, że karbon ogólnie super.

Będę wdzięczny za wasze podpowiedzi, bo chętnie bym się wybrał w weekend bo to jedno miejsce a spory wybór. 

Btw. dla żony taki sprzęt będzie chyba ok, szukałem jej coś nowego, miałem kupić podstawowego rometa orkan, ale ten będzie chyba zdecydowanie lepszym wyborem https://www.olx.pl/d/oferta/ridley-tempo-sh-tiagra-alu-carbon-szosa-treking-fitnes-CID767-IDKewdI.html?reason=seller_listing|olx_shop_premium

 

Odnośnik do komentarza

Haha dobre Jacku :)Kolor pasuje, rama także, a założyłem 2k na nowy rower dla niej, no i mam właśnie temat do przemyślenia czy nie przeinwestuję, bo u niej to zdecydowanie będzie weekendowa jazda. Tak się zastanawiam czy nie przesunąć budżetu na swój ? np. te 500 PLN bym lepiej zainwestował ? 

Będę wdzięczny za przejrzenie ?

Odnośnik do komentarza

Tu identyczna rama jak moja i rower na Ultegrze jak widzę pochodzący od zaprzyjaźnionego ze mną sklepu:
https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-roubaix-comp-sl4-56cm-full-carbon-CID767-IDNRkwq.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1
Pewnie za 5k pójdzie. Tym bardziej że nie jest to SL4 jak sprzedawca pisze, tylko SL3.

A tu trochę nowsza rama SL4 na 105 za 5100, na lepszych kołach i z lepszą sztycą:
https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-roubaix-sl4-CID767-IDLSWDS.html#893fc9b12f

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Murinio86 napisał:

Będę wdzięczny za wasze podpowiedzi, bo chętnie bym się wybrał w weekend bo to jedno miejsce a spory wybór. 

105 to dobry napęd, tłukłem go kilka lat w pierwszej szosie. Nawet nie pamiętam, żebym musiał cokolwiek regulować, tylko bieżące czyszczenie i smarowanie, też nie za często. W wersji współczesnej, czyli 2x11 zdecysowanie polecam.

Na Twoim miejscu nie brałbym chyba tych z mechanicznymi tarczówkami (zdaje się, że dwa pierwsze Cannondale takie mają). W szosie hamulce obręczowe wystarczają, chyba że będziesz robił długie zjazdy gdzieś w Alpach. Zdecydowanie dopłaciłbym do karbonu, jeśli budżet pozwala.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za przekazanie waszych sugestii. 

@jajacektego z pierwszego linku mam nawet w obserwowanych, też go znalazłem.

Jednak

budżety przekraczają. Zadzwonię jeszcze, pogadam i zapytam o cenę, ale wątpię że w dzisiejszych czasach ktoś będzie skłonny sporo zejść z ceny, tym bardziej że rowery znane i z tego co czytam lubiane.

Zdaje sobie sprawę, że karbon to pewnie coś fajnego, ale budżetu nie chcę przekroczyć, bo tak można w nieskończoność ? znam to z zamiłowania do audio w domu ?

Muszę jeszcze kupić drugiego sztrucla do lasu, buty i pedały więc jeszcze jakieś 1,5k dojdzie.

Na hamulce tarczowe się nie upieram, wiem że takie też będą skuteczne.

Napęd 10s będę odrzucał.

Gdybyście mieli wybrać z tych co się mieszczą w budżecie, który waszym zdaniem byłby ok?

 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Murinio86 napisał:

Gdybyście mieli wybrać z tych co się mieszczą w budżecie, który waszym zdaniem byłby ok?

Trzeci w kolejności Cannondale (ten za 4 800 PLN) bardzo sensowny moim zdaniem. No i już rama węglowa. Opony słabe, możliwe, że za jakiś czas będziesz chciał zmieniać.

Trek wiem że ma bardzo komfortową geometrię (śfagier ma, jeździłem, jest OK). Osprzęt też bardzo w porządku. Choć jak to Trek, nie rozpieszcza w wielu miejscach (nieschowane w ramie linki, przednia przerzutka mocowana na obejmę) - ale użytkowo ma to małe znaczenie.

Następny Cannondale (ten za 4 600) też karbonowy, ale starszy napęd 2x10, więc odpada. Dla mnie malowanie/kolorystyka też średnie, ale to już każdemu jego porno.

Pewnie wybierałbym któryś z tych dwóch które wymieniłem na początku, najchętniej pierwszy. Cube i Gianta kompletnie nie znam. Cannondale Optimo też nie wiem co to za zwirz, ale na moje niefachowe oko niezbyt wygląda na rower endurance, bardziej race, tylko ma napakowane od cholery podkładek pod mostkiem.

 

 

Odnośnik do komentarza

Co Ty chcesz kupić, że buty + pedały 1500? Jak nie masz jakiejś dziwnej stopy to możesz kupić buty w decathlonie za 150 zł, mam takie do mtb i szosy i są bardzo wygodne. Ja idę tylko w buty w których bieżnik wystaje ponad bloki. Nie podoba mi się koncepcja typowych butów szosowych w których nie możesz przejść 10 metrów. Na pierwsze super są typowe buty pod mtb. Pedały shimano Mt 520 kosztują obecnie 160-170 zł. Lepsze buty shimano to okolice 300-350 zł. Jak zaczynasz zdecydowanie polecam pedały i buty SPD pod mtb. Właśnie udało się zaoszczędzić 1000 zł na lepszą karbonową ramę ?

Odnośnik do komentarza

Jak się podlinkowuje rower za 4800 to można i wydać 5000. Ten Cannodale w karbonie ma bardzo kiepską korbę FSA, w kiepskim standardzie do której może nie być tanio kupić nowe blaty. Mam podobną w przełajówce. Cała oblazła i jeżdżę na jej dojechanie ale prędzej czy później będzie do zmiany.

Zakup roweru do amatorskiej jazdy to często zakup na wiele lat. Jeśli dobrze pamiętam to swojego Speca Roubaix kupiłem ok. roku 2015 czyli jeżdżę nim 7 lat. Miałem w tym czasie okazję jeździć na wielu innych rowerach ale nie bardzo coś mnie przekonało do zmiany. Zrobiłem w nim tylko upgrade do 11-biegowego napędu. Dlatego wielokrotnie tu pisałem że warto kupić najlepszy rower na jaki nas stać. Bo to w dystansie wyjdzie taniej. Jak kupimy byle jaki to jak kiedyś pożyczymy dobry, to zakiełkuje myśl żeby zmienić i poniesiemy niepotrzebne dodatkowe koszty. Dobry rower spowoduje że będziemy jeździć częściej i rozwijać swoją pasję.

Co do butów i pedałów to polecam używane pedały SPD Shimano XT, które można znaleźć za 200 zł i jakieś wygodne podstawowe buty za ok. 300-400 zł. Jak się nie ścigamy to kompletnie nie widzę potrzeby kupowania pedałów i butów szosowych. Mam jedne i drugie i ostatnio jeżdżę w SPD bo mi w nich stopa nie cierpnie tak jak w karbonowych butach szosowych, pedały się nie łamią, a mamy już 5 połamanych pedałów Look, wpięcie jest dwustronne, bloków nie zmienia się nigdy i można bez problemu przejść po jakimś żwirze czy piachu do sklepu.

Swoją drogą mam nowe bardzo fajne buty Speca MTB, jakby ktoś miał wąską stopę, z wkładką 27,5 cm. Okazały się dla mnie za małe. Specialized Comp MTB z jednym BOA i dwoma rzepami. Idealnie pasują do Speca Roubaix :) 400 zł. W sklepie 600:
https://42sports.pl/pl/p/buty-rowerowe-Comp-MTB-SPECIALIZED-czarny-czerwony/4242?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=3011380392&gclid=CjwKCAjw6dmSBhBkEiwA_W-EoHmVHDkF_rPsPk6TMUTnVVkA70S_CBcTWdlArNlS9zdf43nnLbWWsxoC8gkQAvD_BwE

Odnośnik do komentarza

@Oskarr1,5 to budżet na buty, pedały i ewentualnie drugi rower jakiś do jazdy po leśnych ścieżkach z dzieciakami. Zakładam, że 400-500 wyjdzie na buty i pedały a około 1k ma jakiegoś grata do lasu.

@jajacekbardziej chciałem iść w tą stronę, że z tych 4800 zbije cenę w dół, zawsze można spróbować negocjować. Rama karbonową kusi, tak jak piszesz między 4,8k a 5k jest mała różnica jednak przekracza budżet i jedna i druga.

W pewnym momencie muszę iść na kompromis czy rezygnację z pewnych elementów.

W kwestii pedałów i butów jeszcze pewnie wrócę, ale dzięki że już wrzuciliacie jakieś propozycje, będę miał od czego zacząć ?

Że też człowiek musi mieć ograniczenia tego typu ☹️

 

 

Odnośnik do komentarza

To zrezygnuj z tego drugiego roweru i zainwestuj w szersze opony. Ramy endurance (taki np. Triban 520) potrafią przyjąć opony do 32 mm. Zdarzyło mi się kiedyś wystartować na moim tribanie w zawodach XC. Organizator się denerwował i uważał,  że nie mogę startować, ale w regulaminie zapisu nie było więc pojechałem. Nie było to rozsądne ale rower przejechał. Do dziś potrafię na single zabrać szosę. U mnie 2 komplety kol - jedne na mavicach z oponami 25c slicki, drugie 32 mm z bieżnikiem. Dzieciaki nie będą jechały tak szybko abyś ich na szosie w lesie nie dogonił ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...