rbellic Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Witam Serdecznie, Szukam roweru na głównie miejską jazdę rekreacyjno-treningową dla kobiety 160 cm. Z racji, iż ciężko znaleźć coś dostępnego w tym sezonie oraz że chciałbym móc rower kupić w Krakowie stacjonarnie, wybór jest bardzo mały. Kolejny problem jest tego rodzaju, że zakup ma być niespodzianką. Ale poprzedni rower używany przez tą osobę to 10 letni decathlon, więc wymagania są raczej niewiadome. Zresztą rowerów jest tak mało dostępnych że raczej odpada chodzenie po sklepach i przemierzanie tuzinów ? Znalazłem np coś takiego: sirrus x 20 step-through. Pytanie czy ma ten rower sens? Prawdę mówiąc nie umiem ocenić jak 'usportowiona' jest pozycja na tym rowerze, szukam czegoś możliwie wygodnego (wiadomo nie chodzi o pionowa pozycje jak w trekingach). Dzięki z góry za pomoc. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Sirrus daje mocno wyprostowaną pozycję. Miałem zresztą kiedyś i sprzedałem bo był za mało sportowy :) Dla kobiety walory estetyczne zapewne ważniejsze niż techniczne. Ładny kolor, prestiżowy producent i przy tym pozostańmy :) Takie same opony mam w gravelu i polecam. Odnośnik do komentarza
rbellic Opublikowano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 2 minuty temu, jajacek napisał: Ładny kolor, prestiżowy producent i przy tym pozostańmy Dlatego nie pytałem o dane techniczne bo już trochę jestem użytkownikiem tego forum i wiem o co chodzi ? Pozycja jazdy w tym przypadku jest dożo istotniejsza. Mam sentyment do Marinów, więc jeszcze próbuje dopytać o dostawy: Larkspur 1 Kentfield ST2 oraz Stinson ST2 One na pewno będą wygodniejsze ale nie wiem czy to już nie przesada i raczej tylko powolne poruszanie się po ścieżkach do piekarni ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Trochę podobne rowery. Im wyżej kierownica, tym bardziej wyprostowana sylwetka. Ważne żeby była nóżka i odpowiedni kolor :) No i żeby nie ważył tonę, bo czasem trzeba wnieść po schodach :) Odnośnik do komentarza
rbellic Opublikowano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 A takie jeszcze pytanie, gdybym rozważał np to: https://www.liv-cycling.com/pl/rove-2-dd to ma to sens ze względu na jakąś tam poprawę komfortu na nierównościach czy niespecjalnie? Czy spowoduje bardziej pochylone plecy i bez sensu... Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Sirrus to fajny rower, żonka ma bardzo dobrze jej się jeździ - wprawdzie z 'męską' ramą, ale to dość pomijalna kwestia. O, ten dokładnie: https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-elite-alloy-wersja-damska/p/171207?color=277458-171207. Moim zdaniem ładniejszy niż wersja step-through i zgadza się, estetyka w rowerze dla kobiety mapierwszorzędne znaczenie ? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 29 minut temu, rbellic napisał: A takie jeszcze pytanie, gdybym rozważał np to: https://www.liv-cycling.com/pl/rove-2-dd to ma to sens ze względu na jakąś tam poprawę komfortu na nierównościach czy niespecjalnie? Czy spowoduje bardziej pochylone plecy i bez sensu... Moim zdaniem bez sensu. Do zastosowań o których piszesz amortyzator niepotrzebny, ten konkretny pod lekką kobietą i tak się mało co ugnie. Do fitnessa najczęściej da się założyć szersze opony i to w zupełności wystarczy. Do Sirrusa daliśmy 45 mm - spokojnie się mieszczą i dają radę na polnych drogach i szutrach, nic więcej nie trzeba. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Na komfort wpływają głownie punkty styku. Opony i ciśnienie w nich, siodełko, chwyty kierownicy i amortyzacja jeśli rower ją ma. Amortyzator coś tam się ugnie ale taki badziewny ledwo co. No i to bydlę waży ze 2,5 kg a sztywny amor pewnie ok. 500 gram. Zwiększysz więc ciężar roweru do noszenia i spowodujesz że będzie mniej reaktywny. W terenie ZAWSZE rower z amortyzatorem. nawet takim, będzie bardziej komfortowy i będzie jechał płynniej. Więc mamy dwie strategie: amor i ciężki rower albo bez amora, może ewentualnie szersze opony (aczkolwiek dla mnie 42 mm są idealne) i stosunkowo niskie ciśnienie w nich. Zawsze można poprawić komfort zmieniając opony (200 zł) i dodając amortyzowany mostek (200 zł). Waga wzrośnie najwyżej minimalnie, koszty nieduże. No i trzeba zobaczyć czy jest sens się angażować. Bo jak pojedzie latem raz na dwa tygodnie, to może nie warto wywoływać wilka z lasu żeby sobie nie zaszkodzić :) Odnośnik do komentarza
rbellic Opublikowano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Dzięki za odpowiedzi! O amortyzowanym mostku nie pomyślałem, w sumie nie wiedziałem że istnieją ? Faktycznie, zdecyduje się na rower bez amora. Odnośnik do komentarza
rbellic Opublikowano 18 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 No i zdecydowałem się na Marin Kentfield ST2 ? Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 No i super, choć na tym forum niewielu jest wyznawców Marina ? Przynajmniej będzie się podobał, bo design istotnie super, choć Sirrus zdecydowanie lepiej wyposażony. Odnośnik do komentarza
rbellic Opublikowano 18 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 10 minut temu, ram napisał: Sirrus zdecydowanie lepiej wyposażony hmmm, jesli mówimy o x2.0 to na moje oko jakieś drastycznych różnic nie było, poza hamulcami: mechaniczne vs hydrauliczne. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 W specu montaż przerzutki w systemie Flat Mount (Marin ma typowo górskie mocowanie "Post Mount") dający możliwość przejścia na "rasowy" napęd szosowy, ciut lepsze obręcze dwuścienne, hamulce hydrauliczne a geometria speca z bardziej wypłaszczona główką w porównaniu z KF2. Natomiast wizualnie KF2 zdecydowanie bije speca. Poza tym spec to spec. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 Godzinę temu, rbellic napisał: No i zdecydowałem się na Marin Kentfield ST2 @rbellic: Przepraszam, że dopytam: opyliłeś już swego muirwoodsa ? Muirwoods w wersji RC czy klasyk? ? Coś nie grało ? Odnośnik do komentarza
rbellic Opublikowano 18 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 Mam zwykłego muirwoodsa z tamtego roku. Nie opyliłem, jeździ się po mieście super, nic mu nie dolega na razie, a łomot dostaje dosyć srogi, krawężniki, dziury itp. Zmieniłem tylko mostek i gripy a reszta zostaje dopóki nie zajadę. Do moich zastosowań dalej nie znajduje nic co by było lepsze. Modyfikuje tylko ciśnienie w zależności od tego czy chce trochę bardziej cardio trening, czy zwykła jazda. Chociaż tegoroczne wydanie muirwoodsa trochę do mnie nie przemawia, dziwna ta geometria. Pewnie gdybym miał kupować coś teraz to bardziej Presidio/DSX. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się