Skocz do zawartości

Rower MTB za ok 5-6 tys


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.

Chciałbym się zwrócić o pomoc w wyborze roweru MTB. Generalnie jeżdżę na szosie i ten temat jest mi znany jeśli chodzi o osprzęt podzespoły etc. Natomiast w temacie MTB zatrzymalem się na swoim jeszcze jeżdżącym 20 letnim Giancie Yukonie, który za nic nie chce się rozpaść :), ale przyszedł czas na zmianę.

Przeznaczenie to amatorskie podjazdy zjazdy w lasach, po górach kamieniach i rodzinne przejażdżki po parku. Nie będę się ścigał ani modyfikował roweru.

Chcialbym rower, z którym nie będę miał większych problemów oczywiście przy serwisowaniu go i dbaniu o sprzęt ? I będzie się przyjemnie jeździć zarówno na podjazdach zjazdach po "ciężkim" terenie ale też nie będzie męczarni przy "tempie spacerowym" na leśnej dróżce.

Powiem szczerze, że już "zgłupiałem" czytając opinie gdzie ich tyle różnych jest ile ludzi ?

Waga moja 85kg wzrost 181 a przekrok 82 cm.

Generalnie czytam że wiele osób poleca:

Kellys Gate 50

Rockrider xc500

Scott scale 965,960 tutaj mam możliwość przymiarki i przejechania się bo mam dealera u siebie w mieście dlatego skłaniam się do wyboru scotta

Trek X calibre 7

Cube Attention Sl

Unibike Elite podobno świetny stosunek jakości do ceny

Ostatnio też przeczytałem że Indiana storm X10 to świetny rower dla takich amatorskich potrzeb

Ale również znalazłem że poleca się Lapierre czy Ghosty

Jeśli będzie jakiś sprzęt gdzie będzie warto dolozyc parę stówek do wymienionego budżetu to jestem skłonny tak zrobić. Podejrzewam że będzie to rower na kolejne 10 lat albo lepiej ?

Jak mogę prosić oosby, które są na bieżąco i znają się w temacie o pomoc to będę bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Wszystkie rowery, które wymieniłeś są dobrymi rowerami oprócz Unibike. Do zastosowań rekreacyjnych wszystkie się nadają. Jeśli bardziej zależy Ci na wyprostowanej, rekreacyjnej pozycji to każdy Cube do 5k to w zasadzie trekking na kołach mtb. Indiana też ma stosunkowo rekreacyjną geometrię podobnie jak Kellys ale nie aż tak ekstremalną jak Cube. Trek X-Caliber i rowery zbudowane na ramie Merida Big Nine Lite taką pomiędzy rekreacją a ścigancką. Rowery z Decathlonu na ich ramie ze sztywną osią czyli XC 100/120/500 mają ścigancką geometrię.

Nie wiem za co chciałbyś dopłacić. Sztywne osie w standardzie Boost są obecnie standardem światowym. Dają trochę lepszą linię łańcucha niż bez nich, no i dają pewniejsze i nie ocierające się o tarcze mocowanie koła w ramie czy amorze. I usztywniają koła.

Minimalny sensowny napęd to Deore lub Sram NX. Najtańsze działające hamulce to Shimano MT400 lub Sram Level T. Dobre hamulce zaczynają się od Deore. Minimalny amor dający komfort i lata bezproblemowej eksploatacji to powietrzny RockShox lub Manitou. Od Suntoura trzymamy się z daleka. Przy czym RockShox Judy z tłumikiem TK jest odczuwalnie gorszy od Recona z tłumikiem Motion Control.

W kwestii kosztów serwisowych rower na napędzie i hamulcach Shimano będzie tańszy w eksploatacji niż rower na Sramie.

Przy tym wzroście rozmiar 19 cali, zwykle jest to L.

Odnośnik do komentarza

Jajacek dziękuję za fachową informację. A co myślisz o tym Scott 960,965 ? Warto iść w ten rower, model?.

Wiem, że najlepiej usiąść na każdym i się przejechac żeby sprawdzić czy nam pozycja odpowiada chociaż i tak dopiero dłuższa jazda weryfikuje ta kwestię.

Biorąc pod uwagę, że ja się nie będę ścigał, ale chciałbym mieć rower w dobrej w miarę przyzwoitej konfiguracji sprzętowej to ku któremu byś się skłaniał ?:) Wiem, że nie można mieć "wszystkiego" w takim budżecie, ale która ze specyfikacji byłaby najoptymalniejsza.

Czy tak jak napisałeś każdy z powyższych rowerów jest całkiem ok i wybrać ten na którym będzie mi najwygodniej i będzie dla mnie wizualnie naj?.

Odnośnik do komentarza

Scale 960 2022?
Przyzwoita rama, bardzo dobry amor, przyzwoita korba i przerzutka, słabe manetki, przeciętne koła piasty, najtańsze działające hamulce.

Scale 965 ma najbardziej podstawowy amor powietrzny RockShoxa, przyzwoity napęd, tragiczne hamulce wymagające natychmiastowej interwencji, kiepskie koła i piasty.

Nie wierzę za bardzo w to mierzenie się w sklepie do roweru. Nie wierzę także w jazdę pod sklepem. Żeby dobrze wczuć się w rower, potrzeba parę godzin jazdy po znanych sobie trasach na ustawieniu zawieszenia i ciśnienia w oponach pod swoją wagę.

Więc należy wybrać na podstawie proporcji ciała i opisu z netu.

Swoją drogą ile masz wzrostu? Mam wypasionego Speca 17,5 cala na Foxie i XT/XTR na sprzedaż za 3700.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał:

Scale 960 2022?
Przyzwoita rama, bardzo dobry amor, przyzwoita korba i przerzutka, słabe manetki, przeciętne koła piasty, najtańsze działające hamulce.

Scale 965 ma najbardziej podstawowy amor powietrzny RockShoxa, przyzwoity napęd, tragiczne hamulce wymagające natychmiastowej interwencji, kiepskie koła i piasty.

Nie wierzę za bardzo w to mierzenie się w sklepie do roweru. Nie wierzę także w jazdę pod sklepem. Żeby dobrze wczuć się w rower, potrzeba parę godzin jazdy po znanych sobie trasach na ustawieniu zawieszenia i ciśnienia w oponach pod swoją wagę.

Więc należy wybrać na podstawie proporcji ciała i opisu z netu.

Swoją drogą ile masz wzrostu? Mam wypasionego Speca 17,5 cala na Foxie i XT/XTR na sprzedaż za 3700.

181 cm przekrok 82 jak będzie pasował pod takiego osobnika podeślij proszę zdjęcia maila wysłałem w wiadomości priv.

Ps byłem w sklepie obejrzeć te Scotty nie podobają mi się ? I z tego co piszesz chyba warto zwrócić uwagę na cos innego a 960 to już ponad 7 kola a podobno po 15.03 ceny plus 5-10% do góry scotta jeszcze

Odnośnik do komentarza

Dzięki..A takie coś GT?

https://www.gtbicycles.pl/rowery/2021-gorskie-sztywne/xc-race/

Czyli to będzie dobry wybór Decathlona Rockrider

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-120-29-sram-nx-eagle/_/R-p-330101

A ten Rockrider z linku poniżej

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-100-s-29/_/R-p-304208

Dwa różne rowery ten to tzw Full ? Duża różnica w jeździe pomiędzy takim a XC standardowym?

W opisie jest wspomniane kilka razy "autorska konstrukcja dla Rockrider" czy to znaczy że zew serwis może może mieć problem z serwisem tego roweru?

Powiem szczerze że tak jak wiele rzeczy do sportu kupuje wlasnie w Decathlonie bo faktycznie mają super stosunek price for the value ale zraziłem się do rowerów z Decathlona po kupnie roweru dla mojego 6 letniego syna który rozleciał się dosłownie na prostej drodze, ścieżce rowerowej podczas niedzielnej przejezdki gdzie tylna przerzutke przekręciło do góry i o mało co nie skończyło by się to gleba i tak było dwa razy pierwsza reklamcja uznana wymiana na nową cześć, kolejna po kilku MC odrzucona, wystąpił ten sam problem, gdzie tym razem serwis stwierdził uszkodzenie mechaniczne, a tym razem była gleba przez tą awarie jak to usłyszałem to myślałem, że ich tam.....

Czytałem że to dwa różne światy te rowery na Tourney a te już z wyższej półki, ale serwis w Decathlonie w moim mieście to porażka dla tego nawet na 1 serwis gwarancyjny nie oddam tam roweru jeśli go kupię tam, stąd pytanie o serwisowanie tego sprzętu na "zew"

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

GT nie spełnia warunków brzegowych przyzwoitości. Grupa Sram SX jest głównie zbudowana z plastiku. Kompletnie nie wart swojej ceny.

Ten full to jest dziwoląg i bym go nie ruszał. Co do Decathlonu to jest w nim duża rotacja personelu serwisowego. Słabo płacą, mają więc słabych fachowców. Mieliśmy dwie szosy z Decathlonu ale próby serwisowania ich tam okazały się porażką. Szosy były całkiem w porządku. Na jednej z nich nawet jeździłem po Alpach. Rowery XC 120/500 są wielkim hitem sprzedażowym i są to bardzo dobre rowery. Ogólnie im lepszy rower, tym wymagany lepszy mechanik. W Warszawie, jakby nie było największym naszym mieście, mimo setek serwisów, w zasadzie mechaników, którym oddałbym moje rowery do serwisowania, mógłbym policzyć na palcach jednej ręki. Jeśli chodzi o hydraulikę, to miałem przypadek że wzięto pieniądze za serwis i tylko zrobiono czyszczenie. Od czasu jak to wyszło na jaw, to hydraulikę serwisuję tylko tam, gdzie przesyłają mi dokumentację fotograficzną wykonanego serwisu. Nocował własnie u mnie kolega mechanik z Lublina i przegadaliśmy wieczory na tematy rowerowe. On akurat robi wszystko oprócz amortyzatorów plus jest producentem kół Escape Wheels, importując obręcze z jednej z najlepszych fabryk chińskich i ręcznie je składając. Ale np. amortyzatorów nie serwisuje. Mamy kilka firm w Polsce, które się w tym wyspecjalizowały i które mają promocyjne ceny serwisu zimą. Np. Spider Suspensions. Wyjęcie amor to kilka minut roboty. Wysyłamy do nich i wraca wyserwisowany na tip-top a na maila dostajemy raport z dokumnetacją fotograficzną.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, jajacek napisał:

GT nie spełnia warunków brzegowych przyzwoitości. Grupa Sram SX jest głównie zbudowana z plastiku. Kompletnie nie wart swojej ceny.

Ten full to jest dziwoląg i bym go nie ruszał. Co do Decathlonu to jest w nim duża rotacja personelu serwisowego. Słabo płacą, mają więc słabych fachowców. Mieliśmy dwie szosy z Decathlonu ale próby serwisowania ich tam okazały się porażką. Szosy były całkiem w porządku. Na jednej z nich nawet jeździłem po Alpach. Rowery XC 120/500 są wielkim hitem sprzedażowym i są to bardzo dobre rowery. Ogólnie im lepszy rower, tym wymagany lepszy mechanik. W Warszawie, jakby nie było największym naszym mieście, mimo setek serwisów, w zasadzie mechaników, którym oddałbym moje rowery do serwisowania, mógłbym policzyć na palcach jednej ręki. Jeśli chodzi o hydraulikę, to miałem przypadek że wzięto pieniądze za serwis i tylko zrobiono czyszczenie. Od czasu jak to wyszło na jaw, to hydraulikę serwisuję tylko tam, gdzie przesyłają mi dokumentację fotograficzną wykonanego serwisu. Nocował własnie u mnie kolega mechanik z Lublina i przegadaliśmy wieczory na tematy rowerowe. On akurat robi wszystko oprócz amortyzatorów plus jest producentem kół Escape Wheels, importując obręcze z jednej z najlepszych fabryk chińskich i ręcznie je składając. Ale np. amortyzatorów nie serwisuje. Mamy kilka firm w Polsce, które się w tym wyspecjalizowały i które mają promocyjne ceny serwisu zimą. Np. Spider Suspensions. Wyjęcie amor to kilka minut roboty. Wysyłamy do nich i wraca wyserwisowany na tip-top a na maila dostajemy raport z dokumnetacją fotograficzną.

Dzięki Jacku. Też żeby nie ciągnąć wątku w nieskończoność ? Napisał byś kilka modeli rowerów które warto rozważyć jeśli będzie trzeba jakiś element wymianienic na lepszy typu hamulce to ja sobie to ogarnę bo różni producenci różnych oszczędności szukają jeden da lepszy amor ale gorsze hamulce i na odwrót a takie proste tematy i w miarę nie drogie mogę zrobić. Może budżet do 7 max. Ewentualnie jakiego używanego szukac albo może ktoś z Twoich znajomych ma coś do sprzedania bo widzę że "żeby" zjadłeś na rowerach ?

A jak używany to na co zwracać uwagę żeby na minę się nie wpakować bo kupowanie dzisiaj używki to jak używanego samochodu wszystkie mają przebieg sporadyczny i jeźdzone tylko w niedzielę do kościoła ?

Odnośnik do komentarza

Jak się nie znasz na rowerach, to nie kupowałbym używanego. Chyba że z dobrej ręki od znajomego. Do Twojego zastosowania sugeruję nie kupować roweru karbonowego. Nie będzie komfortowy.

Dobre rowery, które sam by kupił:
Rockrider XC 120, XC 500
Indiana Storm X7, X8, X9
Kellys Gate 30, 50, 70, 90
Merida Big Nine Lite, Big Nine Limited (te dwa wymagają wymiany hamulców ale są lekkie na bardzo dobrych ramach), Big Nine Pro
Scott Scale 960

To tak co mi przychodzi do głowy na szybko

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...