Skocz do zawartości

Gravel(?) do ok. 4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

poluję na rower. Przeczytałem wszystkie posty na forum. Bardzo dziękuję, są niebywale przydatne. Niemniej - jako dla laika - różnie między crossem/gravelem etc. są dla mnie mało uchwytne z perspektywy moich dość uniwersalnych potrzeb. I choć zrobiłem research, poszukuję potwierdzenia, czy idę w dobrą stronę. 

Wzrost/waga - 184 cm/~85kg

Budżet - 4000 zł., ale mogę dołożyć, jeśli będzie to konieczne

Zastosowanie - mam zamiar jeździć nim do pracy (tj. miejskie zastosowanie), dlatego chciałbym móc założyć mu błotniki (to ważne, nie chcę się pobrudzić w drodze do pracy) i jakąś torbę na pierdoły. Dodatkowo planuję co jakiś czas wybrać się w trasy szosowo/terenowe, stąd dobrze, jeśli mógłbym nim poruszać się komfortowo i po szosie w trasach, powiedzmy, do 100 km + po trasach leśnych/mniejszych górkach itp. Lubię wybrać się rowerem w przyrodę, powjeżdżać, pozjeżdżać z górek, ale nie robię tego bardzo często (a może dlatego, że nie mam sprzętu :D). Dlatego interesuje mnie rower kompromisowy, który jednocześnie będzie mi służyć na co dzień, którym będę mógł komfortowo wyruszyć w trasę w weekend i dobrze sprawdzi się, jak wjadę nim do lasu/w jakiś piach. Nie mam preferencji co do przerzutki z przodu - intuicyjnie czuję, że wolałbym mieć większy wybór, ale jeśli problem z serwisem etc. jest powszechny, to mogę odpuścić. 

Estetyka - bez istotnego znaczenia, ale podobają mi się ciemniejsze czerwienie/granaty.

Z uwagi na powyższe rekomendowano mi gravela, który ma być kompromisem między rowerem szosowym/górskim, a jednocześnie zwykle można w nim zamontować dodatkowe akcesoria (błotniki, torbę). Obeznany znajomy, któremu opisałem moje potrzeby, polecił mi też szukać pod hasłami MTB XC/MTB Hardtail. Znalazłem za pomocą postów na stronie przykładowe modele, które wydają się wpisywać w moje potrzeby i gusta:

1. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx#technology

2. https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-20-2020-p-5574.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral

3. https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_9_M,10,793,800,15492,2021.html

Czy zaproponowane modele są Waszym zdaniem ok na moje potrzeby? Czy jest coś bardziej atrakcyjnego na rynku? Na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę oprócz tego, co napisałem wyżej? Przyznam, że specyfikacja techniczna roweru brzmi dla mnie tajemniczo :D

Dodatkowo będę wdzięczny za wskazanie, gdzie najlepiej nabyć dany rower (po prostu allegro?).

Z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi!

Odnośnik do komentarza

Ja chcesz mieć komfort w terenie to na pewno nie gravel. Cross lub mtb. Niestety jak wiele razy piszę nie ma roweru do wszyskiego. Po mieście na mtb też bez problemu pojedziesz. Mam niemal wszystkie rodzaje rowerów. Na gravelu jeżdżę głównie po szosie i w bardzo lekkim terenie. Nigdy po lesie. Co najwyżej jakieś szutry, płyty betonowe, bruki, gruntówki. Do lasu głównie mtb. Do miasta jeden i drugi ale mtb bezpieczniejszy bo dużo szybszy i lepszy dosięg do klamek i lepsze skanowanie tego co się wkoło dzieje. Na asfalt raczej gravel, chyba że ktoś wolno jeździ bez napinki to może być cross bo na płaskiej kierownicy nie ma się jak przed wiatrem ukryć. I być może mtb lub cross byłoby najlepszym wyborem. Chyba że jesteś masochistą i chcesz się katować po lesie na gravelu. Orkan 9 ma ręce i nogi i sądzę że będzie niezłym wyborem.

Odnośnik do komentarza

Mam dość podobne potrzeby i u mnie sprawdza się rower trekkingowy (czyli cross z fabrycznym wyposażeniem w błotniki, bagażnik itp.). Roweru sporo używam utylitarnie po mieście (małe i średnie zakupy, podjechać do kumpla z ciężkim laptopem 17", coś podrzucić, podwieźć itp.), dlatego przydaje mi się bagażnik i możliwość podpięcia sakw w każdym momencie. Błotniki, wiadomo niezbędne po mieście, w deszczową, śnieżną czy błotnistą pogodę. Bardzo sobie też chwalę prądnicę w piaście, dla bezpieczeństwa jeżdżę na światłach nawet w dzień i nigdy nie muszę pamiętać o ładowaniu. Przydaje się uniwersalność napędu 3x10, choć myślę, że 2x10 też by mi wystarczyło.

Pod kątem wypadów dla przyjemności poza miasto (a także jazdy miejskiej zimą), wymieniłem opony na bardziej agresywne 42mm. Mi to wystarcza (jeżdżę rekreacyjnie, bez napinki), ale przy większych prędkościach np. na błocie grubsza opona niezbędna. Lubię brać sakwę i zrobić sobie minibiwak (herbatka na kuchence na paliwo stałe i takie klimaty).

Moim zdaniem jeśli nie masz chęci jeździć szybko gravelowo-szosowo, a raczej rekreacyjnie, mógłbyś poszukać crossa i go dozbroić w tę część ww. ekwipunku, która będzie Ci pasowała. Ewentualnie poszukać naprawdę dobrej okazji na trekkinga (z reguły są niekorzystnie wyceniane).

A jeśli nacisk jest bardziej na jeżdżenie terenowe, to w powyższym akapicie zamień crossa na mtb.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dziękuję za porady @jajacek, @sl66!

Doprecyzowałem stanowisko i myślę, że powinienem szuka crossa. 

Waham się między tymi dwoma modelami:
https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-300795?mc=8405267&c=Szary
https://www.tabou.pl/cross/flow-5-0-2021

Bardziej leży mi kierownica w tym riverside. Z istotnych różnic, które potrafię rozpoznać, jest jeszcze ilość przerzutek, ale tutaj nie mam istotnej preferencji. Niby więcej - lepiej, ale myślę, że 1x11 mi wystarczy.

Jakieś stanowisko co do nich?:)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...