Skocz do zawartości

MTB czy cross do 2500


Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, miMichal napisał:

I też nie uważam, żeby w tych przedziałach cenowych spec czy inne marki nazwijmy to umownie premium miały jakieś lepsze ramy od np rometa czy cube?

Czyli w sumie moze najlepiej wypada Indiana Pulser 3.9, bo przerzutki Deore/Acera, cena niska.. Ma amortyzator Suntour XCM 30 RL 29" - ok czy slaby?

 

 

Odnośnik do komentarza

Ten Pulser 3.9 z tego co podają waży 16,1 kg. Jeśli tak jest to straszny kloc. Ja bym dołożył do Pulsera 5.9. Można go dostać w niektórych sklepach ME za jakieś 2800 zł. Jest dużo lepszy od 3.9. Patrząc obiektywnie, przynajmniej na papierze jest też sporo lepszy od tego Speca. I chyba z tych wszystkich Indian najładniejszy (ale to już tylko moja opinia).

Odnośnik do komentarza

Nie brałbym najtańszych modeli producentów premium. W niczym nie są lepsze od modeli pozycjonowanych wyżej w hierarchii firm popularnych czy budżetowych, a najczęściej ich osprzęt jest dużo gorszy. Ramy prawie wszystkich tanich i średnich modeli wyjeżdżają z kilku spawalni w Chinach, nieważne jaki to producent. Renomowany producent oczywiście daje lepszą gwarancję i jakąś nadzieję na lepszą jakość montażu, ale po pierwsze ta nadzieja nie zawsze znajduje potwierdzenie w faktach, a po drugie w amatorskim użytkowaniu z rowerem odrobinę lepszym niż tzw. makrokesz nic złego nie powinno się dziać.

Wydaje mi się, że o Rockhopperze Jacek pisał, że to zupełnie przeciętny produkt i nic specjalnego, więc nie dałbym się skusić dla samego napisu na ramie.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Piwpaw napisał:

Ten Pulser 3.9 z tego co podają waży 16,1 kg. Jeśli tak jest to straszny kloc. Ja bym dołożył do Pulsera 5.9. Można go dostać w niektórych sklepach ME za jakieś 2800 zł. Jest dużo lepszy od 3.9. Patrząc obiektywnie, przynajmniej na papierze jest też sporo lepszy od tego Speca. I chyba z tych wszystkich Indian najładniejszy (ale to już tylko moja opinia).

A pulser 5.9 waży 15 kg ? także niewiele mniejszy kloc. Pulsery nie mają cieniowanego aluminium stąd waga. Ale na plecach przecież tego roweru nie będzie się nosić tylko na nim jeździć. A osprzętowo pulser 5.9 faktycznie dobra opcja. 

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, atr napisał:

Niby tak, ale do tego Speca przymierzalam sie w rozmiarze L (ktory wg rozpiski jest od 178) i byl ok. 

Byłbym bardzo ostrożny z rozmiarem. Najlepiej było by się choć trochę na rowerze przejechać. Latem niektóre sklepy pozwalają na takie jazdy próbne jak się zostawi dowód osobisty. Ale mamy zimę.. Widziałem na forach parę przypadków że ktoś tylko usiadł na rower i stwierdził że pasuje a później się jednak okazało że za duży i był mały problem. 

A jak z przekrokiem jak siedziałaś na tym rowerze ? 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, miMichal napisał:

Byłbym bardzo ostrożny z rozmiarem. Najlepiej było by się choć trochę na rowerze przejechać. Latem niektóre sklepy pozwalają na takie jazdy próbne jak się zostawi dowód osobisty. Ale mamy zimę.. Widziałem na forach parę przypadków że ktoś tylko usiadł na rower i stwierdził że pasuje a później się jednak okazało że za duży i był mały problem. 

A jak z przekrokiem jak siedziałaś na tym rowerze ? 

Przejechalam sie tym Speciem i bylo ok. Sprzedawca probowal ocenic i mowil, ze moglby tez byc rozmiar M, ale nie czulam, zeby L byl za duzy.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, miMichal napisał:

Widziałem na forach parę przypadków że ktoś tylko usiadł na rower i stwierdził że pasuje a później się jednak okazało że za duży i był mały problem. 

Nawet nie mały problem, a duży. Ja tak właśnie miałem, że kupiłem za dużą szosę. A w sklepie wydawało się że jest ok. Potem jak sobie wszystko poustawiałem pod siebie i pojeździłem to raptem stwierdziłem, że jest za długi i za bardzo mnie wyciąga. Próba ratowania go krótszym mostkiem dała tylko połowiczny efekt. Więc w końcu go sprzedałem. Dlatego trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, atr napisał:

Mustang M4 wazy 14kg. Problem i z Mustangiem i Pulserem jest taki, ze nie ma ich stacjonarnie, a sama nie bede umiala go zlozyc. 

To najmniejszy problem, dajesz przesyłkę do serwisu i jeszcze zrobią ci pierwszy przegląd i regulacje oprócz składania(co trzeba zrobić z nowym rowerem), oraz doradzą jak ludzie jak masz ustawić pod siebie rower, bo w sklepach rzadko to robią a w serwisie z reguły mają moment na pogaduchy, przynajmniej tam gdzie ja czasami jestem. Nie ryzykowałbym z rozmiarem L. Kumpel co kupił x pulsera 3.9 ma ponad 180cm i mówi, że dobrze zrobił biorąc L zamiast XL. Ale reszta to już twoje decyzje ?

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Piwpaw napisał:

Nawet nie mały problem, a duży. Ja tak właśnie miałem, że kupiłem za dużą szosę. A w sklepie wydawało się że jest ok. Potem jak sobie wszystko poustawiałem pod siebie i pojeździłem to raptem stwierdziłem, że jest za długi i za bardzo mnie wyciąga. Próba ratowania go krótszym mostkiem dała tylko połowiczny efekt. Więc w końcu go sprzedałem. Dlatego trzeba uważać.

Zgadzam się 100%. MIeliśmy taki problem ze Specializedem żonki - prawie godzinę jazdy na parkingu przed salonem, zapewnienia sprzedawcy, że super, i że sprzedaje te rowery ileśtam lat i trzeba mu zaufać, i że rozmiar OK. A wyszło że dupa i zamiast M trzeba było kupić S. W końcu po minimalnych kosztach udało się wymienić na właściwy rozmiar, ale po długich negocjacjach. Więc trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...