Skocz do zawartości

MTB czy cross do 2500


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli będziesz jeździć tylko po płaskim to w zasadzie większego znaczenia nie będzie to miało. No może takie że jak będziesz chciała "dokręcić" trochę na asfalcie to nie będzie za bardzo czym. Natomiast jeśli spotkasz większe pagórki i dłuższe podjazdy napęd 1X10 traci na atrakcyjności. Przy podjazdach przydaje się jedynka z przodu. 

Za ile upatrzyłaś tego Mustanga M4? Ja bym jednak proponował M5, jeśli uda się go znaleźć w dobrej cenie. Z uwagi na amortyzator z tłumieniem. Kosztów serwisowych nie podniesie a w terenie będzie Ci się lepiej jechało. 

Odnośnik do komentarza

A musi być na kołach 29"? Przy 170 cm koła 27,5 też się sprawdzą.

Bo wg mnie ten z poniższego linku to też jest dobra alternatywa za 3 tys. z amorem Rockshoxa i dość lekki. Ma dobre opinie na stronie Deca i masz dobrą gwarancję. U mnie w Łodzi go widziałem w Decathlonie.

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-st-900-27-5/_/R-p-301098

Ewentualnie ten, też całkiem niezły:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-540-v2-27-5/_/R-p-335529?mc=8667311&&cd=1625039213&ad=57336423530&kd=&gclid=Cj0KCQiAweaNBhDEARIsAJ5hwbcLEIjmC0uT9esLeH6TENgAgUnbJ-CaZsm-roqIw4ip6Z4kzpiix70aAi-gEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Odnośnik do komentarza

Nie zgodzę się z kolegami.

Z przodu masz zębatkę 32t (ząbki) z tyłu największy blat ma 46t. Takie przełożenie starczy ci na strome podjazdy. Złożyłem rower na identycznym napędzie. 32t przód i 11-46 z tyłu. Tam gdzie nie dałem rady tym podjechać i tak nie ma sensu się mocować z górką i szybciej jest podbiec.

Natomiast 32t i 11t z tyłu(szybki bieg), to praktycznie to samo co 32t i 10t, a taki właśnie układ ma większość zawodników na maratonach i wyścigach MTB, gdzie na prostych średnia ponad 30km/h to standard. Założę się, że nie bedziesz chciała latać z takimi średnimi prędkości  ?

 

dodatkową zaletą układu 1x10 to zero myślenia o tym czy dobrze dobierasz biegi do przednich przełożeń. Chcesz jechać. Szybciej to zrzucasz niżej, wolniej to wrzucasz wyżej itp. nie myślisz czy robisz to dobrze względem przedniej przerzutki, dodatkową zaletą tej Deorki jest wysoka jakość pracy w terenie w zamian za bardzo niskie koszty utrzymania. 

Według mnie to bardzo niedoceniona grupa w światku kolarskim. Cena/jakość/możliwości dla mnie nie do pobicia. (Koszt pełnej grupy to mniej niż 1000 zł) Zawodnicy idą w 1x12 wiadomo, ale dla dużej większości osób, ta grupa Deore 1x10 w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, miMichal napisał:

Jeśli będziesz jeździć tylko po płaskim to w zasadzie większego znaczenia nie będzie to miało. No może takie że jak będziesz chciała "dokręcić" trochę na asfalcie to nie będzie za bardzo czym. Natomiast jeśli spotkasz większe pagórki i dłuższe podjazdy napęd 1X10 traci na atrakcyjności. Przy podjazdach przydaje się jedynka z przodu. 

Za ile upatrzyłaś tego Mustanga M4? Ja bym jednak proponował M5, jeśli uda się go znaleźć w dobrej cenie. Z uwagi na amortyzator z tłumieniem. Kosztów serwisowych nie podniesie a w terenie będzie Ci się lepiej jechało. 

Za 2799 (ewentualnie 2899 z wliczonym przegladem zero). M5 to juz ponad 3000 z tego co widzialam (moje zalozenie i tak bylo do 2500, jestem sklonna zaplacic max do 3000).

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Piwpaw napisał:

A musi być na kołach 29"? Przy 170 cm koła 27,5 też się sprawdzą.

Bo wg mnie ten z poniższego linku to też jest dobra alternatywa za 3 tys. z amorem Rockshoxa i dość lekki. Ma dobre opinie na stronie Deca i masz dobrą gwarancję. U mnie w Łodzi go widziałem w Decathlonie.

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-st-900-27-5/_/R-p-301098

Ewentualnie ten, też całkiem niezły:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-540-v2-27-5/_/R-p-335529?mc=8667311&&cd=1625039213&ad=57336423530&kd=&gclid=Cj0KCQiAweaNBhDEARIsAJ5hwbcLEIjmC0uT9esLeH6TENgAgUnbJ-CaZsm-roqIw4ip6Z4kzpiix70aAi-gEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Plusem tych rowerów jest rekreacyjna pozycja, oczywiście jeśli ktoś szuka takiej. Drugi plus to taki że decathlony to sklepy wielkopowieszchniowe i można sobie swobodnie po sklepie pojeździć na rowerze. To samo zresztą w Ski team. Serwis też faktycznie na plus. 

Ale akurat minusem obydwu tych modeli jest słaby napęd. Tu nie ma cudów, coś za coś. O ile ten droższy ma przynajmniej fajny amortyzator to ten za 2299 zł ma wszystko kiepskie. Sam Decathlon podaje na stronie że to rower do max 3 godzinnych wycieczek. Decathlon ma naprawdę fajne rowery od 4 tys zł m.in z amorkiem Fox. Ale to już nie mieści się w budżecie i pozycja tego roweru na tym rowerze jest bardziej sportowa.  

 

Co do kół to jak najbardziej przy tym wzroście obstawał bym przy 29 calach. Wydajniej się jedzie. Koła 27,5 miały by sens tylko gdyby głównie jeździć po bardzo krętych szlakach. Gdzie potrzeba przede wszystkim zwrotności. Na Wycieczki zdecydowanie polecam 29 cali. 

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, atr napisał:

Do przelkniecia, jesli rzeczywiscie jest wart swojej ceny. Jest lepszy niz INDIANA X-Pulser 5.9 (cena 2999)?

Osprzętowo Indiana jest lepszy. Ma lepszy amortyzator i hamulce. Amor jest lepszy teoretycznie. Jacek ostatnio pisał na tym forum że jakość podstawowych sprężynowych amortyzatorów rockshoxa spadła. Ale chyba i tak powinien być przynajmniej trochę lepszy od Sr Suntour. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 14.12.2021 o 22:39, miMichal napisał:

Byłbym bardzo ostrożny z rozmiarem. Najlepiej było by się choć trochę na rowerze przejechać. Latem niektóre sklepy pozwalają na takie jazdy próbne jak się zostawi dowód osobisty. Ale mamy zimę.. Widziałem na forach parę przypadków że ktoś tylko usiadł na rower i stwierdził że pasuje a później się jednak okazało że za duży i był mały problem. 

A jak z przekrokiem jak siedziałaś na tym rowerze ? 

Przymierzylam się dzis do Romet Mustang M4 w rozmiarze 17 i 19” i mam dylemat. Nie czuje jakiejś dużej różnicy, wydaje mi się, ze na 19” było wygodniej, ale nie jakoś diametralnie i w sumie nie potrafię stwierdzić dlaczego. A wg wszelkich poradników i wytycznych przy wzroście 170 powinnam wybrać 17”. Jest coś czego nie widzę przy przejechaniu alejki w Decathlonie a przy dłuższej jeździe może uprzykrzyć mi jazdę?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, atr napisał:

Przymierzylam się dzis do Romet Mustang M4 w rozmiarze 17 i 19” i mam dylemat. Nie czuje jakiejś dużej różnicy, wydaje mi się, ze na 19” było wygodniej, ale nie jakoś diametralnie i w sumie nie potrafię stwierdzić dlaczego. A wg wszelkich poradników i wytycznych przy wzroście 170 powinnam wybrać 17”. Jest coś czego nie widzę przy przejechaniu alejki w Decathlonie a przy dłuższej jeździe może uprzykrzyć mi jazdę?

Przy dłuższej jeździe mogą Cię rozboleć plecy i barki od tego że jesteś za bardzo rozciągnięta. Ja tak miałem jak pożyczyłem za duży rower w wypożyczalni nad morzem. Twórca tego forum w jednym ze swoich artykułów sugerował osobom o wzroście poniżej 182 cm ramę 17 cali. A jak u Ciebie z przekrokiem ? Zwróciłaś uwagę ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...