RobertoCantone Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Cześć, czy możecie mi doradzić wybór marki oraz szczegóły na które należy zwrócić uwagę przy wyborze gravela (osprzęt, rama, użyte technologie). Moja jazda to 60% asfalt 40% szutr, trasy do 100km, 1 może 2 razy do roku wyjazd z sakwami. Szukam coś dobrego ale w miarę uniwersalnego i wygodnego. Jazda raczej dynamiczna. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Poszukaj wątku w którym się rozpisałem na temat graveli, jakoś niedawno. Przemawiają do mnie Spec Diverge, Merida Silex i Cannondale Topstone. Nie przemawia do mnie napęd 1x. Można też rozważyć dobrego przełaja ale może nie mieć otworów pod bagażnik. Chociaż z otworami tez widziałem. Sam jeżdzę w celach "gravelowych" na przełaju Spec Crux z oponami 42 mm. Szerokość opon jest kluczowa. Ja preferuję taką po wielu testach. Ostatnio się kłóciłem z kimś na FB na temat tego o ile takie opony są wolniejsze przy tym samym bieżniku. Okazało się ze o ułamki kilometra na godzinę. Tu źródło tych testów:https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/ Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Ja mam Speca Diverge E5 Elite z oponami 35 mm z bardzo delikatnym bieżnikiem. Wcześniej miałem szosę na oponach 28 mm i nie odczuwam różnicy w prędkości na asfalcie. 28 pompowałem na 7 barów, 35 pompuję na niecałe 6 barów. Na tych oponach Diverge jest na prawdę szybki na asfalcie i świetnie radzi sobie w lżejszym terenie. Pozycję ma bardziej sportową niż rekreacyjną. Ma jedną z najlepszych ram aluminiowych E5 Premium. Merida Silex jest świetna w terenie, na asfalcie jest gorsza od Diverge, więc jeśli przewagę będzie miał asfalt to lepszy będzie Diverge. Na Topstone jechałem tylko na modelu 3 na Sorze i wrażenia odniosłem gorsze niż w przypadku tych dwóch z powyższych. Na asfalt napęd 1x się nie nadaje. Zabraknie przełożeń. Natomiast napęd 2x z korbą 30/46 jest idealny. Na asfalcie braknie tylko na zjazdach żeby dokręcić, poza jest tym bardzo uniwersalny. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się