Miko Opublikowano 18 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2021 Witam . To pytanie chyba skierowane do chyba do Jajacek ,bo przeglądając często forum wiem ,ze jestes zwolennikiem speca. Chodzi mi o główne róznice między Roubaix a Tarmac. Bo ceny są podobne w podobnym osprzęcie. Czy jest jakaś różnica w możłiwości wlożenia szerszych opon ? I jakie najszersze wejdą do jednego i do drugiego? Po użytkowaniu kilku graveli i endurance zastanawiam się nad wlaśnie jednym z nich. Ale chciałbym tam włożyc możliwie szeroką opone. Z góry dzięki za odpowiedz. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2021 Tarmac SL6 Disc 30 mm Tarmac SL7 32 mm Roubaix 33 mm Różnice są dramatyczne. Tarmac to sztywna wyścigowa szosa typu race, na której komfort jest elementem ubocznym. Roubaix w obecnej wersji to jest połączenie gravela z szosą endurance. Daje to komfortową jazdę ale nie wszyscy są zwolennikami tej konstrukcji. Jestem posiadaczem Roubaix w którym nie było żadnego zawieszenia, przez co rower nie potrzebował dodatkowego serwisowania i nie miał psujących się elementów typu Future Shock. Powiedziałbym że gdyby Trek Domane, nie był tak cholernie ciężki, to być może nawet byłbym skłonny jego wybrać niż Roubaix dla kogoś, kto jeździ w 99% po asfalcie. Natomiast Roubaix będzie lepszy podczas jazdy po szutrach lub brukach. Są to dwie dominujące szosy typu endurance. Domane akceptuje opony 38 mm. Oba te rowery dają komfortową pozycję i tłumią nierówności drogi. Tarmac tego nie robi, bo jego celem jest jak najszybsza jazd a z punktu A do B. Odnośnik do komentarza
Miko Opublikowano 20 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2021 Dziekuję jajacek za wyjaśnienie. Czyli tarmac dla mnie odpada. Roubaix jest w bardzo podobnej cenie i mocno mnie zainteresował, bo jego cena jest dużo niższa niż graveli speca . A nie lubie wyjeżdżać w żaden trudniejszy teren poza asfaltem ,niż ubite ścieżki leśne i lekki szuter i to tylko kiedy musze. Do tego ma chyba dość dobre obręcze . Przydałby się jeszcze ten prześwit jak w Domane 38mm ,ale na 33 tez da rade. Ciekawe, ze specialized comp carbon-gravel . kosztuje chyba lekko ponad 20 tys. Duża różnica w porównaniu do tego np roubaix. Wygląda na to że grx chyba robi tą cene. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2021 Ogólnie ceny rowerów na tarczach a szczególnie markowych są chore. Mamy tylko jeden nowy rower kupiony w sklepie na wyprzedaży ze zniżką 40%. Cała reszta a my w sumie 10 Speców, to używki. Natomiast trzeba powiedzieć że Spec robi bardzo dobre ramy. Z tym co do nich dokłada to różnie bywa. Osobiście nigdy bym nie dopłacił od 105 do Ultegry mechanicznej. Te koła DT Swiss są bardzo przeciętne. Kolega zajechał je w rok. Ale on ma ciężką nogę i tłucze kilkanaście tysięcy km rocznie. Po ścieżkach i szutrze dasz spokojnie radę. Odnośnik do komentarza
Miko Opublikowano 26 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Dzięki jajacek za konkretne porady. P.s. Czy ten roubaix ma jakies ograniczenie wagowe? Mam192 cm i ważę do 110 kg. Teraz 98 bo duzo jeżdżę. 12 spadło . Ale zapewne wróci bo oprócz roweru cwicze tez cross fit. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Jakieś tam ma. Chyba 110. Ale ograniczenia ram są zwykle z górką. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się