Skocz do zawartości

Merida Big Seven 40-D 2014 - upgrade


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kupiłem jako nowy, rower jak w tytule (okazyjnie za 1900 zł).  Specyfikacja (http://www.rowerymerida.pl/produkt689/bigseven-40-d-rower-merida.html):

RAMA RAMA Big 7 Speed-D

WIDELEC SR Suntour 27 XCM HLO 100

NAPĘD PRZEŁOŻENIA 27 PRZERZUTKA P Shimano M370 PRZERZUTKA T Shimano Altus 9

MANETKA P/T Shimano Altus rapidfire

KORBA SR Suntour XCM 44-32-22 CG

KASETA Sunrace CS-M9 11-32

ŁAŃCUCH KMC Z99 9s

KOŁA ROZMIAR KÓŁ 27,5" PIASTA P/T Alloy Disc QR

OBRĘCZE Merida Big 7 D

SZPRYCHY stainless silver

OPONA P/T Merida 27,5x 2.1

HAMULEC P/T Promax DSK Hydraulic 160 mm

KIEROWNICA MERIDA comp OS 660 R25

MOSTEK Merida Comp OS 7°

SIODŁO MERIDA Pro SI-E

SZTYCA MERIDA speed 27.2 mm

PEDAŁY XC Alloy

 

Chciałbym zapytać o jakość piast w tym modelu ? Zastanawiam się nad ich wymianą, budżet wstępnie max 250 zł na tylną, lub 350 zł na obie.

Roweru używam amatorsko, jazda po leśnych ścieżkach i asfalcie.

 

Poza tym, myślę wymienić opony i dętki na Schwalbe XX Light+ Thunder Burt EVO oraz w niedalekiej przyszłości amortyzator na lżejszy, około ~1.7 kg, SR Epicon lub RS Recon Gold.

Odnośnik do komentarza

Piasty z pewnością bardzo kiepskie jak w każdym modelu z tej półki cenowej. Ich wymiana jest pozbawiona sensu bo obręcze i szprychy są z pewnością nie lepsze. Wydasz na piasty i przeplecenie kół parę złotych i nadal będziesz miał ciężkie koła. Albo kup koła ze średniej półki albo zostaw te w spokoju.

 

Mój syn ma opony Thunder Burt. Sprawują się dobrze ale nigdy nie miałem takiego problemu z wymianą opony jak z tymi. Zajęło mi to pół godziny. Ich zakładanie to koszmar, są tak ścisłe. I z tego powodu odradzam chyba że chcesz je założyć jako bezdętkowe.

Odnośnik do komentarza

Piasty z pewnością bardzo kiepskie jak w każdym modelu z tej półki cenowej. Ich wymiana jest pozbawiona sensu bo obręcze i szprychy są z pewnością nie lepsze. Wydasz na piasty i przeplecenie kół parę złotych i nadal będziesz miał ciężkie koła. Albo kup koła ze średniej półki albo zostaw te w spokoju.

 

Mój syn ma opony Thunder Burt. Sprawują się dobrze ale nigdy nie miałem takiego problemu z wymianą opony jak z tymi. Zajęło mi to pół godziny. Ich zakładanie to koszmar, są tak ścisłe. I z tego powodu odradzam chyba że chcesz je założyć jako bezdętkowe.

Skoro nie ma sensu to póki co zostawię jak jest. Jak się zaczną zużywać to kupię nowe koła.

Co do opon to szukam jakiś lekkich około 500 gram, na leśne ścieżki i szosę.

Odnośnik do komentarza

Mając ciężki rower przeznaczony do jazdy rekreacyjnej a nie do ścigania kupiłbym opony niezbyt ciężkie ale przede wszystkim mające wkładkę antyprzebiciową. Będą ważyć trochę więcej niż 500 gram ale nie będziesz tak łapać flaków jak w oponach wyścigowych. Ja jeżdżę na Specialized Ground Control 2 Bliss Ready. Cena ok 150 za sztukę, waga rzędu 600 gram. Jedną z najbardziej popularnych opon na których ludzie ścigają się na maratonach jest Schwalbe Rocket Ron. Generalnie w MTB popularne są dwie drogi. Albo się jeździ na dętkowych z wkładką antyprzebiciową albo na lekkich wyścigowych ale bezdętkowych zalanych mleczkiem.

Odnośnik do komentarza

Natomiast jeśli mają to być opony crossowe, węższe, na szosę i lekki teren to mogę polecić dwie na których jeżdżę. Specialized Trigger Sport. Ja jeżdżę na drutówce 700x38C z wkładką antyprzebiciową o wadze 515 gram ale są też w innych rozmiarach. Cena za tę konkretną 89 zł. A druga to Schwalbe Smart Sam Plus z wkładką antyprzebiciową. Jeżdzę na rozmiarzez 700x42C na crossie. Do MTB założyłbym pewnie trochę grubszą.

Odnośnik do komentarza

Natomiast jeśli mają to być opony crossowe, węższe, na szosę i lekki teren to mogę polecić dwie na których jeżdżę. Specialized Trigger Sport. Ja jeżdżę na drutówce 700x38C z wkładką antyprzebiciową o wadze 515 gram ale są też w innych rozmiarach. Cena za tę konkretną 89 zł. A druga to Schwalbe Smart Sam Plus z wkładką antyprzebiciową. Jeżdzę na rozmiarzez 700x42C na crossie. Do MTB założyłbym pewnie trochę grubszą.

Kosztem ochrony antyprzebiciowej są większe opory toczenia. Schwalbe Thunder ma toczenie 5.5/6, Racing Ralph 5/6, a Schwalbe Smart Sam 3.5/6.

Odnośnik do komentarza

Opory toczenia nie mają tu żadnego znaczenia. To nie są wyścigowe opony szosowe gdzie każda sekunda się liczy.

Chodzi mi głównie o asfalt pisząc o oporach toczenia. Wcześniej również miałem Meridę i opony Schwalbe Marathon Racer 26x1.5, rower był znacznie szybszy na asfalcie w porównaniu do fabrycznych Meridy, ale w lesie nawet na ścieżkach nie czułem się pewnie, poza tym rower wyglądał niepoważnie na tak cienkich oponach. Nie mam już tego roweru ani tych opon, bo mi go skradziono 2 lata temu...przecięta linka. Teraz mam U-locka OnGuard Pitbull 8003, koniec z linkami.

 

Tak przy okazji, ramy Meridy w tej cenie są dobrej jakości ? Warto na tej ramie coś inwestować w osprzęt ? Zastosowane technologie: TFS, Racelite 6061.

Rozważałem też zakup Scotta Aspect'a 30 V-brake z 2012 roku, miał on ramę wykonaną w technologii hydroformowania i lepszy osprzęt za 1699 zł (przecena z 2299 zł). Mniej znane marki rowerowe również wykorzystują hydroformowanie, które jest klasę wyżej niz technoformowanie. Ciekawi mnie, czy zapłaciłem za napis na ramie, czy za jakość ramy?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...