Cargo1 Opublikowano 20 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 Witam Pytanie brzmi: ktory naped bedzie najlepszy? 1) 7 speed, Shimano Nexus 2) 8 speed, Shimano Alfine + pasek napedowy 3) 11 speed, Shimano Alfine 4) 20 speed, Shimano Deore Rower to Cargo , przewaznie plaskie drogi bez wzniesien asfalt. Przewozenie np. kilku skrzynek piwa lub dziecka ? Ktos ma doswiadczenie z tymi napedami? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 20 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 Najlepszy to pojęcie względne - masz tu 2 rodzaje - planetarki - z nich najlepszy TEGO TYPU pod względem ilości przełożeń i łatwości konserwacji jest Alfine 11 - ale z całej czwórki najdroższy, drugi to zwykły dwutarcz 2x10 - bardzo dobry cenowo między nexusem 8 a Alfine - nie spotkałem sie w cargo rowerach z tym napędem. Teraz pytanie czy najlepszy=najdroższy= żaden problem - wybierz Alfine 11, jeśli zaś optymalna wersja to koszty zakupu plus trwałość to Alfine 8 plus pasek ale koła na tarczach. Odnośnik do komentarza
Cargo1 Opublikowano 20 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 Dziekuje za odpowiedz. To taki jest rower Czyli Nexus 7 całkowicie odpada? jest najtańszy. Czy np. po dwóch latach zmienić napęd na lepszy? Drogi mamy typowo asfaltowe i płasko . Tylko nie wiem jak z obciążeniem będzie ? Myśle jeszcze nad elektrycznym napędem ale trochę się zraziłem mając wcześniej napęd Hondy. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 20 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 Nie idź w alfine 11, jest to dość zawodna piasta, często pojawiają się w niej wycieki oleju, najczęściej od strony tarczy hamulcowej. Jeśli chcesz Shimano to polecam alfine 8 + pasek Gatesa.Sam jeżdżę na takim zestawie i jest absolutnie bezproblemowy. Odnośnik do komentarza
Cargo1 Opublikowano 20 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 Dzieki. Zobaczymy jak sie bedzie sprawowac. Jest drozszy ale sprobujemy. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 20 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 Popełniasz podstawowy błąd w zapytaniu - nie podajesz kwoty lub nie ograniczasz pytania "najlepszy" barierami - gdziekolwiek zadasz takie pytanie dostaniesz od "gadżetmajstrów" jedna odpowiedź - zazwyczaj najdroższą ... Stąd pytając o cokolwiek nie tylko o napęd zadawaj pytania precyzyjniej lub spytaj co jest najlepsze do czego przy ograniczonym do (tu podajesz kwotę) budżecie i ewentualnie że oczekujesz zalet i wad danego rozwiązania - bo sama kwota tez nie określa "jakości" rozwiązania. Co do Alfine 11 - uważam że to mocny napęd szczególnie w ciężko pracującym miejskim sprzęcie ale (jak to np. wsportowym aucie) wymagający wiekszej opieki i umiejętnego używania. Z praktyki ojciec jednego z moich znajomych tzw. "menel-podróżnik" od 7 lat jeździ po Europie (co roku robiąc ok 12-16 tysi km w tempie nieco szybszym niz spacerowe z bagażem na kołach przód i tył) właśnie na Alfine paskowe - obecnie wg statystyk ma nieco ponad 90 tysi nalatane i "cos mu zgrzyta" - czyli właśnie zaczęło się sypać ? Czyli można - kwestia serwisowania, umiejętnej zmiany biegów do obciążenia itd. W cargo stawiałbym jednak nie tyle na napęd co na hamulce - tarczówki są idealne - a Alfine 8 na płaskie b. dobre - sam używam Nexusa 8 z dwutarczem szosowym w składaku turystyczno-szosowym full suspenison ? (ale nie latam tyle - cos kole 27-28 tysi po 7 latach mam ledwo) i działa dalej po 2 serwisach. Odnośnik do komentarza
Cargo1 Opublikowano 21 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 Jutro ide do sklepu przetestowac Alfine 8 na pasku. Ale troche sie obawiam jak to bedzie z obciazeniem 40kg. Czy nie wspomoc sie napedem elektrycznym. Z drugiej strony posiadalem juz zwykly rower z silnikiem Yamaha i gdy bateria sie wycvzerpala to jazda rowerem byla bardzo ciezka. Silnik stawial bardzo duzy opor pomimo, ze byl wylaczony. Wiec sa wady i zalety. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 Znowu dorzucasz kolejny argument - zaletą silnika elektrycznego w rowerze jest wspomaganie stopniowane ale i większa masa, co z kolei w rowerze cargo nie ma znaczenia - dodatkowa masa większej baterii to raptem 2-3 kg? a zasięg zamiast 60km masz 150 km ... Znowu niepełne zapytanie i brak tzw. informacji brzegowych - sam zobacz jak rozwinałeś swój temat - od raptem napędu do wspomagania elektrycznego i ... co dalej?;) Nie to żebym krytykował samo pytanie tylko z praktyki pracy z ludźmi wyciaganie od nich kolejnych szczegółów problemu to strata czasu na oczekiwanie precyzyjnej odpowiedzi i rozwiązania problemu - bo każdy kolejny argument jak flaki z olejem rozwleka kolejna podpowiedź a nie rozwiązanie ostateczne ... W rowerze cargo masa własna wyższa o 2-5kg nie robi różnicy, szczególnie zaś w elektryku. Anegdotycznie: najlepszy ekologiczny rower to elektryczny samochód i choć w zasadzie samochód to ledwo 2 koła więcej ale myśląc perspektywiczniej niedaleko mu do samolotu na wodór to największy wizjoner obecnych czasów Elon Musk uznał że rakieta to strzał w dziesiątkę - a zaczęło się od pytania o napęd ... Odnośnik do komentarza
Cargo1 Opublikowano 21 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 Tak , ma pan racje. Wiec Alfine 8 z paskiem wybieram. Jutro zdecyduje czy ma byc z napedem elektrycznym czy bez? Dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 bardzo dobry wybór - rozejść się ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się