Skocz do zawartości

Specialized Diverge Elite E5


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Upatrzyłem sobie ten rower: Specialized Diverge Elite E5 z 2021 r. Wszystko mi w nim pasuje, tj: pełny napęd GRX, miękkie przełożenia (korba 30/46, górska kaseta 11-36), suport BSA, właściwie normalna szosowa kierownica, bez żadnych udziwnień (nie lubię tych kierownic z flarą), szerokość i bieżnik opon. Koła też wydają się solidne (21 mm szerokości), a jeśli coś się będzie z nimi działo to się zmieni na lepsze.

Wątpliwości mam odnośnie do rozmiaru. Mam 177 cm i ok 81-82 cm przekroku. Z tabeli wynika, że zarówno 54 jak i 56 są na mój rozmiar (czyli jestem pomiędzy). W 2 sklepach radzili mi 54, ale w sklepie w którym przymierzałem 54 sugerowali 56 (56 mają mieć w poniedziałek, wiec przymierzę). Przymierzałem inny model 56 i wydawał mi się trochę za długi, ale to był inny model z inną kierownicą. Na 54 najpierw wydawało mi się ok, ale potem zacząłem czuć jakby był trochę za krótki (nie wiem ile w tym wpływu sugestii sprzedawcy). Nie chciałbym popełnić błędu, bo to mierzenie w sklepie też nie daje 100% gwarancji, a rower tani nie jest.

Czy ktoś ma ten model z tego roku lub ubiegłych lat i mógłby się podzielić doświadczeniami w kwestii rozmiaru, a także samego roweru.?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Diverge Elite E5 | Specialized.com

Odnośnik do komentarza

Diverge 2021
54 reach 383, stack 578
56 reach 392, stack 599

Crux 2012
56 reach 384, stack 583

Ja mam 175 i przekrok 85. Mam krótką szyję więc zapewne korpus podobny jak Twój. Jeżdżę na przełajówce mojego młodego Spec Crux w rozmiarze 56. I jest ona wręcz idealna pode mnie i właśnie ją przerabiam na gravela. Szosę endurance, Spec Roubaix, mam 54.

Zauważ że jak kupisz 54 to w stosunku do tego Cruxa 56 reach jest praktycznie identyczny a stack różni się raptem o 5mm. Z tym że to jest dla mnie pozycja komfort, w której muszę obecnie jeździć ze względów zdrowotnych. Mam tam mostek 90mm z wzniosem do góry. Będąc w pełni zdrowia, zapewne wymieniłbym mostek na dłuższy albo odwrócił go żeby był równolegle do ziemi zwiększając reach. Możesz kupić jeden i drugi. Różnica w reachu jest raptem 9mm. Większy będzie ciut cięższy i będzie miał dłuższą bazę kół. Będzie odrobinę bardziej komfortowy ale mniej żwawy. Mniejszy ma mostek 80mm, większy 90mm. Więc dosięg do kokpitu w 56 jest 2 cm dłuższy. 54 bardziej aero i będzie wystawać więcej sztycy z ramy. Jeden i drugi łatwo dopasujesz kokpitem. W 56 masz kokpit na wysokości 1,6 cm wyższej.  56 ma ostrzejszy kąt widelca. Jak się da to wepnij w trenażer i pojedź w każdym z 3-4 chwytów szosowych. Szukając komfortu wziąłbym 56. Szybkości 54.

 

Odnośnik do komentarza

Nieprawda. Spec udziela w PL gwarancji mającej 5,5 roku. Ponieważ ze względów księgowych liczona jest roczna amortyzacja w wysokości 18%. Dużo zależy od sklepu. W sklepach z którymi jestem zaprzyjaźniony prawie zawsze reklamacje były uznawane pozytywnie. Koledze wymieniono rower z odbarwiającą się ramą na model wyższy. Inni koledzy reklamowali koła, wahacze, różne rzeczy. Nie przypominam sobie żeby któraś reklamacja nie była uznana.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...