Skocz do zawartości

Cross po raz eNty


Polecane posty

Witam serdecznie,

Trafiłem na to forum, bo potrzebuję porady, a im więcej czytam tym mniej wiem. Ceny i modele też się zmieniły patrząc na starsze posty. Jestem zielony w temacie, nie wiem na co zwrócić uwagę, więc proszę o wyrozumiałość.

Potrzebuję roweru crossowego (tak wywnioskowałem - mieszkam w mieście + ścieżki leśne). Wzrost 184cm, długie nogi. Stwierdziłem, że nowego nie ma sensu kupować. Wolałbym coś starszego, a lepszego - 1-3 letniego. Budżet 1200-1400 zł. Pomożecie koledzy w wyborze 2-3 modeli wartych uwagi? 

Link to postu
16 godzin temu, jajacek napisał:

W takim tanim rowerze amortyzator się w zasadzie nie ugina. Więc nie bardzo jest potrzebny. Podsyłam niedrogą a sensowną propozycję:
https://www.olx.pl/oferta/rower-meski-specialized-source-sport-CID767-IDH24HL.html#7c82d12be9

Bardzo fajna propozycja, dziękuję. Jednak w mojej okolicy jest dużo leśnych ścieżek rowerowych. Dlatego nie wiem czy jest sens kupować rower z doposażeniem i demontować później błotniki, bagażnik itp. Myślę, że im lżejszy rower tym lepiej dla mnie.

Link to postu
15 minut temu, jajacek napisał:

Jak są korzenie i piachy to rower typu cross i fitness są do dupy. Wtedy tyko mtb. A mtb to już nie ten budżet. Cross i fitness to rowery na teren utwardzony. Nie można mieć wszystkiego za 1000 zł.

Ja rozumiem, ale te ścieżki raczej bez korzeni i piachu. Raczej przygotowane, utwardzone ścieżki, tylko wyboje ewentualnie. Nie ma sensu raczej MTB przy proporcjach miasto 70-80% , las 30-20%.  Z tego co wyszukałem to w tej cenie używany Giant Roam 2 Disc. Są też Meridy ale nie wiem które modele warte uwagi.

Link to postu

Jak ścieżki utwardzone to za amortyzację może robić opona na niskim ciśnieniu. Rowery fitness i cross bez jakiejkolwiek hydrauliki mają tę zaletę że mają stosunkowo niskie koszty utrzymania. Wymieniamy łańcuch kiedy trzeba, raz na jakiś czas kasetę i raz na jakiś czas serwis sterów, suportu i piast. Przy takim budżecie należy unikać wszelkiej hydrauliki. Nie podpowiem jaki rower kupić bo raz że pozbyłem się wszystkich crossów i nie śledzę w ogóle tej kategorii rowerów a jeśli już to nie te z niskiej półki. Jakbym miał kupić tego typu rower to kupiłbym na sztywnym widelcu i napędzie minimum Alivio/Deore. Czyli podobny jaki podlinkowałem.

Link to postu
51 minut temu, jajacek napisał:

Jak ścieżki utwardzone to za amortyzację może robić opona na niskim ciśnieniu. Rowery fitness i cross bez jakiejkolwiek hydrauliki mają tę zaletę że mają stosunkowo niskie koszty utrzymania. Wymieniamy łańcuch kiedy trzeba, raz na jakiś czas kasetę i raz na jakiś czas serwis sterów, suportu i piast. Przy takim budżecie należy unikać wszelkiej hydrauliki. Nie podpowiem jaki rower kupić bo raz że pozbyłem się wszystkich crossów i nie śledzę w ogóle tej kategorii rowerów a jeśli już to nie te z niskiej półki. Jakbym miał kupić tego typu rower to kupiłbym na sztywnym widelcu i napędzie minimum Alivio/Deore. Czyli podobny jaki podlinkowałem.

Dziękuję kolego za pomoc. Wezmę Twoje wskazówki pod uwagę i poszukam czegoś. Dziękuję za pomoc.

Link to postu

Na opisane przez Ciebie terany fajnie by się nadał mtb ale ze sztywnym widelcem. Albo po prostu kup jakiegoś crossa z allegro, typu kands, spartacus i inni królowie allegro, na napędzie alivio/deore za około 1500-1700 zł. Będą wyposażone w jakieś śmieszne amortyzatory, które, jak się popsują, można zastąpić sztywnym widelcem. Ewentualnie jakiś podstawowy mtb z napędem alivio/deore, bez patrzenia na amortyzator. Amortyzator, jak będzie Tobie pasował, zostawisz, jak Ci nie będzie pasował, zamienisz go na sztywny widelec. Na więcej ruchu, Łukasz zmienił swojej partnerce amortyzator na sztywny widelec i opisali wszystkie za i przeciw.

Link to postu
3 godziny temu, Oskarr napisał:

Na opisane przez Ciebie terany fajnie by się nadał mtb ale ze sztywnym widelcem. Albo po prostu kup jakiegoś crossa z allegro, typu kands, spartacus i inni królowie allegro, na napędzie alivio/deore za około 1500-1700 zł. Będą wyposażone w jakieś śmieszne amortyzatory, które, jak się popsują, można zastąpić sztywnym widelcem. Ewentualnie jakiś podstawowy mtb z napędem alivio/deore, bez patrzenia na amortyzator. Amortyzator, jak będzie Tobie pasował, zostawisz, jak Ci nie będzie pasował, zamienisz go na sztywny widelec. Na więcej ruchu, Łukasz zmienił swojej partnerce amortyzator na sztywny widelec i opisali wszystkie za i przeciw.

Celowałem w rower używany z tego względu, że rower, który kosztował 2 lata temu 2500-2700 zł można dostać za ok. 1400 zł. Nowego nie rozważałem. Pytałem o marki i modele z tego względu, że nie jestem zorientowany i czy to nie wygląda tak, że u niektórych producentów płacimy za markę, a nie przekłada się to na jakość.  Jeśli na przykład przy takim Kands dostajemy dobry osprzęt przy niedrogim rowerze , bo nie płacimy za markę to jak najbardziej mogę rozważyć taką propozycję.

 

Link to postu

W Twojej kategorii cenowej, w ogóle nie patrzyłbym na markę a jedynie na osprzęt. Celuj w Alivio lub w deore. Lepsze marki maja mocno zawyżone ceny podstawowych modeli. W takim Kands za 1500-1700 zł dostaniesz już alivio/deore w nowym rowerze, tyle samo możesz wydać na jakiegoś 3 letniego treka z osprzętem Acera. Wolałbym nowego na deore za 1700 niż używanego za 1500 na Acera. Możesz się też liczyć z tym, że w używanym rowerze będziesz musiał włożyć ok 200 zł na serwis zerowy, wymiana łańcucha, kasety i klocków. Jak ktoś bardzo mało jeździł, to nie będziesz musiał. 

Spoko propozycja do takiego jeżdżenia są rowery fitness, do których włożysz trochę szerszą oponę. Np. triban 500/520 FB z tarczami przyjmie oponę 45c i ma przyzwoity napęd. Nowe kosztowały około 2500, więc za 1500 powinno dać się kupić. Płaskie kierownice nie trzymają tak ceny jak baranki. 

Link to postu
8 godzin temu, Oskarr napisał:

W Twojej kategorii cenowej, w ogóle nie patrzyłbym na markę a jedynie na osprzęt. Celuj w Alivio lub w deore. Lepsze marki maja mocno zawyżone ceny podstawowych modeli. W takim Kands za 1500-1700 zł dostaniesz już alivio/deore w nowym rowerze, tyle samo możesz wydać na jakiegoś 3 letniego treka z osprzętem Acera. Wolałbym nowego na deore za 1700 niż używanego za 1500 na Acera. Możesz się też liczyć z tym, że w używanym rowerze będziesz musiał włożyć ok 200 zł na serwis zerowy, wymiana łańcucha, kasety i klocków. Jak ktoś bardzo mało jeździł, to nie będziesz musiał. 

Spoko propozycja do takiego jeżdżenia są rowery fitness, do których włożysz trochę szerszą oponę. Np. triban 500/520 FB z tarczami przyjmie oponę 45c i ma przyzwoity napęd. Nowe kosztowały około 2500, więc za 1500 powinno dać się kupić. Płaskie kierownice nie trzymają tak ceny jak baranki. 

Dziękuję za pomoc. Widzę, że Kands Maestro jest na markowym osprzęcie. Nawet piasty itp 

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...