rycierz Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby zamiast rogów w prostej kierownicy spróbować przykręcić klamkomanetki z roweru szosowego. Miałbyby służyć wyłącznie do oparcia na nich rąk w czasie jazdy. Czy obejmę, która służy do ich przykręcania, da się obrócić, żeby ustawić klamkomanetki prostopadle do prostej kierownicy? Wiem, że pomysł może wydawać się dziwny, ale cena pary takich klamkomanetek jest porównywalna z ceną rogów, a wyglądają na znacznie wygodniejsze przy dłuższych trasach. Z góry dzięki za opinie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Ja masz problem z chwytami to sugeruję zestaw chwytów i rogów ergonomicznych Ergona lub Specialized. Natomiast pomysł żeby mieć dolny chwyt do szybkiej jazdy można zrealizować tak:https://www.youtube.com/watch?v=E95n7RHOTI4 Odnośnik do komentarza
rycierz Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Nie chodzi mi o dolny chwyt, tylko o uzyskanie solidnego i wygodnego oparcia na prostej kierownicy, jakie dają "łapy" w kierownicy szosowej, gdzie wierzchy dłoni są ustawione jakby na zewnątrz (jak przy podawaniu ręki na powitanie). Pomyślałem, że gdybym mógł założyć "łapy" w swoim rowerze (mam rower fitness) i ustawić na szerokość barków, to uzyskałbym podobne oparcie, jak w szosówce. Próbowałem to zrobić z rogami, ale nawet w piance mają za małą średnicę i ręce się ześlizgują. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Mogę Ci polecić coś takiego : https://sqlab-usa.com/products/inner-position-comfort-innerbarends . Da się też kupić w Polsce, np. https://www.bikester.pl/sqlab-innerbarends-410402-1162943.html Mam je obecnie zamontowane na stałe w MTB, wcześniej w crossie i sprawdzają się bardzo dobrze. Pozycja jest podobna do tej którą daje górny chwyt w baranku. Zmiana biegów i hamowanie nie jest utrudnione. Podczas jazdy na MTB jakieś 80% jadę na tych chwytach, jak dla mnie jest tak znacznie wygodniej. Odnośnik do komentarza
rycierz Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Dzięki, ale już je przetestowałem. W moim przypadku okazały się za twarde i za krótkie. Musiałem zwrócić. Poza tym szukałem rogów, na których mógłbym oprzeć całą dłoń. A w innerbarendsach da się oprzeć 2 palce albo umieścić je między kciukiem i palcami, opierając dłonie na kierownicy. Krótko mówiąc nie tego szukam. Patrząc na te górne chwyty w kierownicy szosowej po prostu wydaje mi się, że muszą być wygodne, skoro kolarze spędzają na rowerze wiele godzin dziennie. A skoro przykręca się je do kierownicy, czyli do rurki, to może da się też do prostej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Nie da się. Mocowanie jest na obejmę idącą prostopadle do prostej kierownicy. Nie wspominając o tym że nie mają żadnego zakończenia. Odnośnik do komentarza
rycierz Opublikowano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Dzięki. Zadałem to pytanie, bo znalazłem m.in. taką ofertę https://tinyurl.com/y2qexzws. Na zdjęciach widać obejmę i pomyślałem, że jakby ją przekręcić/obrócić o 90 stopni, to można by ją nasunąć na prostą kierownicę i mieć wygodne oparcie dla rąk. W sumie to jak się ją zakłada na baranka? Nasuwa się od końca rurki czy otwiera? Czyli domyślam się, że tak obejma jest jakoś zablokowana i nie umożliwia żadnej regulacji ani obrotu? Bo na zdjęciach wygląda, jakby się dało. A co się dzieje, jak ulegnie uszkodzeniu? Wymienia się całą klamkomanetkę? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Klamkomanetka ma aluminiową obejmę, która albo możesz nasunąć na kierownicę razem z klamką od końca rurki albo ją całkowicie odłączyć i nasunąć od końca rurki a następnie podłaczyć do niej klamkę ze śrubą wchodzącą w obejmę. Dokręca się od środka klamki thorxem. Śroba kręci się w koło i jest możliwości regulaci położenia. Nie próbowałem nigdy przekręcać jej o 180 stopni, ne wiem czy tak się da. Trzeba by się pobawić w druciarstwo i zobaczyć. Zwykle jeśli nikt nie stosuje takiego rozwiązania to jest po temu powód. Odnośnik do komentarza
rycierz Opublikowano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Dzięki za szczegółowy opis. Znalazłem gdzieś filmik, na którym widać, że te plastiki, na które zakłada się gumę, są zakończone półkolistym wycięciem, które po dokręceniu obejmy przylega do rurki kierownicy. Czyli ta rurka musi być ustawiona prostopadle do podłoża, jak w baranku. Albo w tych dolnych chwytach, jak na Twoim filmiku. Krótko mówiąc nic z tego nie będzie. Ale wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się