Skocz do zawartości

Full czy HT do 4k,


Polecane posty

Planuję zmienić rower, na coś bardziej zaawansowanego, ale przede wszystkim z racji że obecny mam niedopasowany, za duża rama... tak mi przy zakupie doradzono, niestety, 

przeznaczenie to leśne ścieżki, ale też małe górki, lubiłem roztoczańskie szlaki, w ostatnich latach niestety nie było czasu na to, tylko lokalnie, ale chciałbym to reaktywować, jazda rekreacyjna, 

zrobiłem pewne rozpoznanie hardtaili w tym zakresie, choć oczywiście zawsze jakiś problemo, mam 170cm, więc rama 17, ale przekrok 79, więc tutaj idzie w 18, poza tym czy 27,5 czy też 29.

W jednym sklepie testowałem rożne ramy (17 i 19) oraz rozmiary kół, na 17 z 29 czułem się niepewnie, z kolei 17 z 27,5 wydawała się za mała, a sprzedawca widział mnie na 19, choć raczej była ciut za duża. W kolejnym sklepie 19, też na 27,5 była jednak za duża, a 17 w miarę stykała, choć kierownica wydawała się zbyt blisko, ale jak się człowiek przyzwyczaił do dużej ramy... 29 nie było, ale 28 trekingowy był spoko, 

A w międzyczasie wyszły problemy z kręgosłupem, odcinek lędźwiowy, rwa udowa, do rekonwalescencji, lekarz nie zabrania jazdy, ale plecy mają być jak najbardziej wyprostowane, i ograniczać wstrząsy, hmm to się trochę gryzie z mtb, ....kupić trekingowy i jeździć po ścieżkach,  🙂

pomyślałem o fullu, zresztą już przy HT chciałem konkretny amor, czyli powietrzny, choć w założonym pułapie to praktycznie nie ma sensownych, no ale z drugiej strony też nie potrzebuję wyczynowca, ... Łukasz polecał Rockraidera ST 900 s, który mieści się w budżecie, ciężko już z dostępnością, ale trafiają się jeszcze pojedyncze sztuki, 

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-st-900-s-275-id_8500764.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral

choć tylko 27,5 , ale z tego co czytam dla osób niskich poleca się raczej takie, niż 29... trochę też obawiam się jednego blatu, czy na płaskim terenie będzie to dla mnie satysfakcjonujące, ...

a może jednak wybrać jakiegoś HT, od 3k są już powietrzne amory, i konkretne, jak na nie zaawansowaną moją jazdę, wystarczający, osprzęt, ... przeglądałem te polecane przez Łukasza, przymierzałem się do Northteca Cayona, fajna jest ta Indiana  Storm X7 M19, tyle że tylko ramy 19, ....

Link to postu

1. Rozmiar ramy. Ten jest poza wszelką dyskusją. 17-17,5 cali. Rozmiar koła jeśli nie jeździsz w kolarstwie grawitacyjnym też poza wszelką dyskusją, 29 cali. Mam 175 wzrostu, przekrok 85 i jeżdżę od lat na 17,5 cala. Mogę też jeździć na 19 ale są już wtedy problemy ze zwrotnością. Trochę zależy od geometrii ramy.

2. Rwa kulszowa i problemy z kręgosłupem lędźwiowym. Też miałem. Chodziłem bez sensu po lekarzach. wyleczyłem sam. Jogą i ćwiczeniami pilates. Trzeba wzmocnić gorset mięśniowy i zmobilizować powięzi w okolicach miednicy i bioder. Książka Danielsona "Ukryta przewaga" pokazuje ćwiczenia.

3. Full czy HT? Jeździłem fullem. Jeździ się świetnie. Czy komfort jest wyraźnie lepszy niż na dobrym HT? Zależy od terenu. Ja jeżdżę na dobrym HT po Mazowszu. Nie mam problemu z komfortem. Odpowiada za niego zarówno rama, sztyca podsiodłowa, siodło a przede wszystkim szerokie opony na niskim ciśnieniu rzędu 1,5-1,8 bara. Chętnie miałbym fulla gdyby nie dwa czynniki. W zasadzie nie ma dobrego fulla poniżej 12 tys zł. Więc wysoka bariera cenowa. A dwa że utrzymanie fulla oznacza dodatkowe koszty serwisu dumpera i tylnego wahacza. Na poziomie 800-1000 zł rocznie.

4. Nie ma obecnie żadnego roweru do 3k, który może konkurować z Indiana Storm X7. Do ok. 4k w zasadzie bezkonkurencyjny jest XC100 z Decathlonu.

 

Link to postu

Po ścieżkach MTB jest wygodniejszy niż rower trekkingowy bo ma szersze opony z niższym ciśnieniem. U mnie przy obecnych 68 kg mogę jeździć na oponie 29" 2,25 z ciśnieniem około 1 atmosfery. Ja jeżdżę na XC 100, do Twojego użytkowania może mieć pewne 3 problemy:
1) posiada dość sportową geometrię z pochyloną pozycją. Można to zmienić np. dając mostek z dodatnim offsetem albo chociaż przestawiając fabryczny mostek.
2) Rama jest sztywna, raczej nie pracuje góra dół, nie ma cieniowanych widełek, które by dawały jakieś ugięcie.
3) Rower wyposażony jest w sztycę 31,6 mm która ugina się zdecydowanie słabiej niż sztyce 27,6 albo 25,6.

W ramach fullów od 12 k, wchodzi decathlon cały na niebiesko i prezentuje modele full na powietrznych amortyzatorach Manitou z przodu i tyłu w cenie 5300 na napędzie sram NX, hamulcami sram level T i wagą roweru 13,5 kg w rozmiarze M. 120 mm skoku z przodu i z tyłu.

Link to postu

Bardzo dobra cena za fulla, pod warunkiem że dobrze zbudowany. Ale raczej rekreacyjny i raczej dla kogoś bardzo lekkiego. Pod cięższego chłopa to jednak amor z lagami 34, porządnym dumperem i napędem chociaż Sram GX i w karbonie. Ale wiadomo że to kosztuje. Full, który spełnia wszystkie moje oczekiwania kosztuje niestety 20k 🙂
https://www.specialized.com/us/en/epic-expert-evo/p/155040?color=&searchText=90318-3402

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...