Marcinkaz Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Witam serdecznie. Przymierzam się do zakupu roweru górskiego i chciałbym prosić o pomoc przy wyborze modelu. Zastanawiam się nad modelami: https://www.rowerymalgoska.pl/oferta-rowerow/rowery/rowery-gorskie/rower-trek-x-caliber-7/ https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-5/2613.html?dwvar_2613_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK lub dołożyć trochę i modele: https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-6/2615.html?dwvar_2615_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-specialized-rockhopper-elite-29-2021 Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Nie kupiłbym żadnego. Canyony mają słaby amortyzator, napęd mają okej, ale ten amortyzator... Wszystkie podesłane modele mają najsłabszy na rynku hydrauliczny hamulec, przy mojej wadze 70 kg na jeździe testowej czułem już braki w hamowaniu na treku x caliberze 8 z mt200. Specjalized ma napęd 1x10 i mt200 - w rowerze za 2500 okej, w rowerze za 4000 nie. Popatrz na xc100 - 1,5 kg mniej, podstawowy napęd 1x12 i okej amortyzator, ewentualnie Kellys Gate 50, Kross level 8 lub wyżej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 A do czego ten rower ma służyć? Odnośnik do komentarza
Marcinkaz Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Głównie w terenie leśnym, sporadyczne wyjazdy w góry ale bez wymagających tras, a także do startów duathlonie crossowym Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Jak chcesz się ścigać i robić to bezpiecznie i w dobrym tempie w terenie górskim to potrzebujesz roweru który: 1. Ma dobre hamulce. MT200 to nie są hamulce, są to spowalniacze. Hamulce zaczynają się od MT500 2. Ma amortyzator powietrzny, który ugina się i rozpręża w sposób kontrolowany i dostosowany do wagi użytkownika, zapewniając tym samym odpowiednią przyczepność i płynne pokonywanie nierówności 3. Opony minimum 2,25-2,3 cala na niskim ciśnieniu dające dobrą przyczepność 4. Ramę, która nie waży tonę z w miarę nowoczesną, sportową geometrią Niestety to wszystko kosztuje. Rowery, które wymieniłeś to rowery do jazdy po parku, po bułki, wkoło komina i okazjonalnie do pobliskiego lasku. Suntour XCT/XCM/XCR nie sa amortyzatorami. Najtańszy osprzęt nadający się do jazdy pod obciążeniem po górach to Shimano Deore lub Sram NX. Shimano Alivio i Sram SX się nie nadają Rower nie mający sztywnych osi w standardzie Boost, to rower technologicznie przestarzały i odradzałbym jego zakup. Dobry wybór to Rockrider XC100, Kellys Gate 50/70/90, chociaż te są dosyć ciężkie. Albo dobra, nowoczesna używka. Odnośnik do komentarza
Marcinkaz Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Dziękuje za pomoc. Odnośnie Rockridera, to przy wzroście 176 wybrać rozmiar M, który jest sugerowany do 174 czy L? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 To zależy od proporcji ciała. Jesteś na granicy rozmiarów. Ja mam 175 i przekrok 85 i jeżdżę na 17,5 cala (zwykle jest to M). Ale są ramy na których lepiej się czuję na 19 cali. Teraz jest tendencja żeby wydłużyć ramę i skrócić mostek, zyskując większą manewrowość. Najważniejsze są parametry Reach i Stack. W M masz reach 434 i stack 612. W L reach 450 i stack 626. Nie są to duże różnice. L jest 1,6 cm dłuższy i 1,4 cm wyższy. Mój rower, o podobnej charakterystyce, z dosyć nowoczesną geometrią, Specialized Chisel, ma w rozmiarze M reach 418 i stack 605. W L reach 441 i stack 619. Czyli Rockrider jest dłuższy i trochę wyższy. Ja mam przyzwyczajenie z szosy że lubię mostek nisko i agresywną pozycję. Ale są tacy dla których jest to nie do przyjęcia. Trudno doradzać nie znając proporcji i stylu jazdy. Wiem że niektórzy narzekają że ucieka im w Rockriderze przednie koło na podjazdach. Jeśli tak jest to lepiej przesunąć środek ciężkości do przodu i w tedy L może być lepszym wyborem. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Mając 178 wybrałem L. Jeździłem na M i na L, u mnie typowo pod ściganie w XC, L mi lepiej pasowała. Ale to był ciężki wybór, z 30 minut jeździłem w kółko po sklepie ? obecnie przez miesiąc zrobiłem z 1200 km i dalej jestem zadowolony z ramy. Minus L jest taki, że na M od biedy weszła by moja dziewczyna, na L już nie wejdzie Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się