guzek1981 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Witam, Potrzebuje tylną obręcz rowerową na 36 szprych pod hamulec tarczowy do roweru trekkingowego. Moja opona to salvo 40-622. Nie ukrywam że obręcz powinna być mocna. Sam ważę 100 kg To są trzy obręcze które biorę pod uwagę Obręcz DT Swiss 545d 700c Obręcz ALEXRIMS TD17 28" disc kapslowana czarna Obręcz ALEXRIMS DP17 28" Disc kapslowana czarna Proszę o Państwa sugestie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 W erze hamulców obręczowych standardem wytrzymałości i jakości były podwójnie oczkowane obręcze Mavic Open Pro i Ambrosio Evolution i Excursion. Nie wiem niestety, które obręcze im odpowiadają pod hamulce tarczowe. Gdybym miał wybierać wytrzymałe koło to rozważyłbym takie drogi: 1. Zakup obręczy mającej dobre recenzje i oddanie koła do zaplecenia na niezłych piastach i porządnych stalowych szprychach 2mm. 2. Poradzenie się znanego składacza kół i zamówienie koła u niego dopasowanego do potrzeb i wagi. Na forum szosa.org jest gość o ksywce Spike, który złożył kupie ludzi dobre koła. Można się go poradzić. Są tam też inni składacze ale Spike jest chyba najbardziej z nich aktywny na forum. 3. Zakup gotowych wzmocnionych kół/koła, np. przeznaczonych do przełajów. Przełajowe muszą być mocniejsze niż szosowe więc jest to dobra droga. Można poszukać jednego koła w sklepach internetowych. W polskich z kołami przełajowymi może być słabo ale na Wiggle, Bike24 czy Rosebikes na pewno znajdziesz. Mają też tam opinie użytkowników. Rosebikes ma tez wzmocnione koła pod typowych ciężkich Niemców, wieloszprychowe, na dobrych piastach i obręczach w rozsądnej cenie. Sami składają. Mają gościa, który po polsku doradza i obsługuje zamówienia. Jest obecny na forum szosa.org. Zaplatanie kół u kogoś o nieznanej renomie może się skończyć kiepsko. Moi koledzy składali u byle kogo i potem co chwila im szprychy leciały. Człowiek, który zaplata koła musi się na tym znać, mieć renomę i mieć tensometr do pomiaru naprężeń szprych. Co do produktów DT Swiss mam mieszane odczucia. Z jednej strony robią świetne piasty. Ale co do obręczy czytałem że mają kilka trefnych modeli. Sam mam jedne z kół, szosowe DT Swiss, lekkie ze średniej półki i muszę powiedzieć że w porównaniu do Campagnolo/Fulcrum są gorsze przy porównywalnych produktach bo są zbyt delikatne i szprychy w nich lecą i koła wymagają centrowania. A Na Campagnolo/Fulcrum jeżdziłem szosówką tysiące kilometrów po najróżniejszych dziurskach Polski, Czech i Słowacji i są tak samo proste jak w dniu w którym je kupiłem. Kolega, który ostatnio składał przełajówkę, kupił gotowe Alex Rims'y Disc, ale nie pamiętam który model. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 W swoim rowerze mam obręcze Rodi Vision (opony w rozmiarze 37x622, sama obręcz 622X19C). Ważę mniej, bo 90kg, ale mam dwie sakwy, a rower to mieszczuch (większość ciężaru przypada na tył). Szprychy Sapim 2,34mm (36 sztuk), piasta nexus 7. Po 3 latach (5-8 tysięcy kilometrów rocznie) bicie z przodu nie istnieje, a z tyłu było ok 1-1,5mm, które chyba było od zawsze i dopiero parę tygodni temu się zmusiłem do wycentrowania (w serwisie). Z tym że raczej dbam o koła i podnoszę tyłek jak widzę większą przeszkodę (ale nie zmienia to faktu, że wielokrotnie potrafiłem przywalić w dziurę). Ciśnienie w oponach trzymam w górnych granicach (5-5,5 bara). To chyba ten model: http://cycling.rodi.pt/produtos/show.aspx?produto=95&p=2&title=aros-vision&idioma=pt1(622, podwójnie oczkowana) Nie chcę skłamać, ale niedawno w jakimś sklepie internetowym widziałem ten model. Dziewczyna ma te same obręcze w rowerze, ale ona to waga piórkowa (niecałe 45kg), więc koła jej nawet nie zauważyły. ;-) Odnośnik do komentarza
guzek1981 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Rodi vision jest z tego co wyczytałem pod V-breake Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Rodi vision jest z tego co wyczytałem pod V-breake Obręcze pod V-brake możesz używać pod tarcze (nigdy odwrotnie). Wynika to z faktu, że te pierwsze mają grubsze ściany boczne i dokładniej wyprofilowane. Oznacza to też zwykle wyższą wagę przy tej samej wytrzymałości, porównując z tymi zaprojektowanymi pod tarcze, gdzie takich wymagań odnośnie budowy nie ma. Po prostu będą cięższe (moje ponad 600 gramów, co jest dużo). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się