leefty Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 Witam Panowie oraz Panie, jestem posiadaczem roweru Giant Roam 1 rocznik 2020. Mam mały dylemat otóż mam przejechane na nim już ok. 300 km i w przeciągu miesiąca był już na przeglądzie gwarancyjnym w salonie gdzie go zakupiłem. Siedzi tam napęd przerzutka tył : SHIMANO Deore RD-M6000, przód : SHIMANO Deore FD-T6000 kaseta : SHIMANO Deore CS-HG500, 11-42T, 10s. korba : FSA V-Drive, 44/32T Prosiłem o sprawdzenie napędu serwisantów ponieważ wydawało mi się że pracuje zbyt głośno jak na nowy rower. Po jego wydaniu z serwisu otrzymałem odpowiedź, że wszystko jest ok. Teraz do sedna. Jak jadę i mam wrzucone biegi 1 przód i tył od 1-7 to napęd pracuje bardzo cicho więc na przedniej przerzutce jak mam 1 bieg to do 7 biegu z tyłu napęd pracuje idealnie cicho głośniej zaczyna od 8 biegu (ale wynika to zapewne z ułożenia się już łańcucha pod większym kątem). Z tego co mi wiadomo to powinno się jeździć na 1 biegu przód 1-5 tył oraz od 6-10 tył na biegu 2 przód. Natomiast w moim napędzie przy wrzuceniu na 2 bieg przedniej przerzutki napęd głośno pracuje w zakresie od 5-8 (nie wspominam już o 3-4 ale na tych chybaa nie powinno się jeździć w tym zakresie (9-10 pracuje już bardzo cicho). Pytanie moje czy tak powinno być ? 2 bieg z przodu tylko dla biegów 9-10 z tyłu ? Sorki z mój opis sytuacji, ale zaczynam przygodę z rowerami i statam się to wyjaśnić w prosty sposób. Zawsze miałem napęd 3x8 i nie miałem podobnych problemów z głośnym napędem. Chciałbym również dodać iż napęd mam bardzo czysty. Możliwe że czegoś nie wiem o napędach 2x10 ;/ Poniżej zamieszczam filmik z dźwiękiem : https://www.youtube.com/watch?v=bv1PDhk1-UI&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=veN6mWryYYM&feature=youtu.be Próbowałem już regulacji przerzutek, napęd totalnie wyczyszczony oraz nasmarowany, linki działają sprawnie bez problemu. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 Nie wiem, czy tak powinno być, ale u mnie na blacie (szosa) łańcuch pracuje głośno już po 200-300 km. Na młynku - ciszej. Tłumaczę sobie to tak: Współczesne łańcuchy, zwłaszcza tańsze nie mają dodatkowych tulei z brązu między pinem, a tuleją stalową, ktora bezpośrednio współpracuje z zębami. Szybko tworzy się luz. Możesz to sprawdzić empirycznie np. dotykając jej gwoździem. Mam czasem nawet takie zjawisko, że przy niektórych prędkościach na niektórych nawierzchniach łańcuch dzwoni jak niedokręcona osłona lub błotnik. Jeśli bardzo denerwują Cię efekty akustyczne - pomaga smarowanie łańcucha gęściejszym olejem. Ale nie polecam :). Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Łańcuch o coś Ci obciera, czy sam z siebie hałasuje? Z tego co opisałeś wygląda to tak, jakbyś miał trochę za bardzo w prawo prowadnicę przerzutki przedniej. Możliwe, że odkręcenie o pół obrotu lewej baryłki przy przerzutce rozwiąże problem. Sprawdź czy łańcuch jest dobrze nasmarowany, u mnie napęd jest też głośniejszy jak go porządnie nie wytrę po smarowaniu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się