Skocz do zawartości

Rower 4k z kawałkiem - prośba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dzisiaj okazje przymierzyć Cuba Attension SL w wersji 19 cali oraz 21 cali. Zdecydowanie wygodniej było mi w wersji 21 cali, mimo iż 19 cali są dla osób do 184 cm (ja mam 182),  ale 19 była dla mnie za krótka. To pokazuje, że jednak trzeba się przymierzyć, wzrost to nie wszystko, każdy ma jednak inne proporcje ciała. 
Przymierzyłem też Kellys Gate 50 rozmiar M i siedziało mi się chyba jeszcze lepiej. 

Cuba moge mieć za 3 800 , Gate 4 500 , pytanie czy warto dołożyć te 700 zł.  

 

Odnośnik do komentarza

Cube 21 cali to jest w rzeczywistości 20 cali i dlatego tak wyszło. To nie jest standardowa rozmiarówka rowerów.
Kellys M również niestandardowa bo narmalnie M to 17,5 cala tu 19.

A czy dopłacić?

W Cube dostajesz bardzo tanią ramę z prostą główką rury sterowej. Czyli najprostszą możliwą, ponieżej poziomu Kross czy Romet.
Rekreacyjne hamulce klasy trekkingowej z klamką na 3 palce z najtańszymi tarczami i klockami
Najtańszą wersją amora RockShox Recon z szybkozamykaczem 5mm
Napęd SLX 2x11 z korbą trochę poniżej Deore.
Nędzne koła na beznadziejnych piastach
Nędzne opony drutówki

W Gate 50 dostajesz bardzo nowoczesną ramę ze sztywną osią w światowym standardzie Boost
Amor RockShox Recon Rl ze sztywną osią Boost
Napęd SLX 2x11 z korbą Deore
Rekreacyjne hamulce MTB ale wyższej klasy niż w Cube, z klamką MTB na 2 palce
Nędzne koła na oczko lepszych piastach
Szybkozamykacze do kół warte 400 zł
Nędzne opony drutówki

Wartość komponentów wygląda na  o tyle wyższą:
rama - 300
hamulce  - 125
piasty - 100
amor - 200-300
szybkozamykacze sztywnosiowe - 400
lepsza korba - 50

Więc z grubsza się to trzyma kupy. Pytanie jaki rower kto potrzebuje i do czego.



 

Odnośnik do komentarza

@jajacekDziękuje za tak szczegółowy opis, to wygląda bardzo przekonująco. Obecnie negocjuje Kellys'a zobaczymy co z tego wyjdzie:)
Cuba jeszcze nie skreślam, ale serducho ciągnie do tego Kellys'a. 

Piszesz, że kiepskie opony. Polecisz, polecicie jakieś dobre w granicach rozsądku, z bieżnikiem bardziej  "allroad" , mam na myśli kompromis pomiędzy trudniejszym terenem,  szutrem czy asfaltem, gdzie nie będzie mega oporów toczenia. Wiem, że jak coś do wszystkiego, to do niczego, no ale to niestety kłopot użytkownika, który jednego dnia robi sobie dłuższą trasę , a drugiego jeździ po lasach i górkach, a zazwyczaj łączy jedno i drugie:)

Odnośnik do komentarza

Z poleceniem opon jest problem bo nie jeżdżę ani na rowerach cross ani gravel. Więc nie mam typów na takie uniwersalne na każdą nawierzchnię. Dziś długo rozmawiałem z moim kumplem mechanikiem. Kupił sobie gravela Cannondale i cieszy się nim jak dziecko. Właśnie wspominał ze opony 37, które w nim były okazały się do dupy i kupił 42mm. Ale jakie nie wiem.

W MTB jeżdżę tylko na Specowych bo mam na nie dobre ceny, więc nie jest to obiektywny wybór. Ludzie poszukują Świętego Grala opon i testują przeróżne. Ja po prostu mam kilka różnych ze Speca i wiem już jaka dobrze działa w jakich warunkach. I obkupiłem się na na wyprzedaży za pół ceny, więc mam zapas na parę lat 🙂 Może nie są najlepsze ale są na tyle dobre, że dla mnie amatora, wystarczają.

Większość producentów do rowerów do 5k, daje opony drutówki, najtańsze jakie znajdą, które sporo ważą i są z twardej mieszanki. Takie opony oprócz wagi mają te wadę, że mają kiepską przyczepność (bo twarda guma, z takiej samej mieszanki na całej powierzchni) i nie da się ich używać jako opon bezdętkowych. Dobra opona jest skonstruowana z różnych rodzajów mieszanki w różnych miejscach. Twardsza na środku, miękkie, przyczepne klocki na bokach, ciut twardsze bliżej środka. Odpowiednie oploty. Skomplikowany proces wytwarzania, stąd i wyższa cena.

Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...