Skocz do zawartości

Rower mtb do 2500 zł. Proszę o pomoc ...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciałbym zakupić rower mtb do jazdy rekreacyjnej (50% las oraz 50% asfalt). Kwota jaką chciałbym przeznaczyć to max 2500 zł za rower nowy. Używek nie biorę pod uwagę. Już wiem , że w tej cenie cudów raczej nie mam co się spodziewać. Mój wzrost to 185 cm , noga od wewnątrz to 85 cm, waga - uwaga! - 123kg. Nie jestem otyły, ćwiczę na siłowni od dobrych kilku lat , stąd taka masa. Jednak chę zrobić redukcję tak do 110 kg i na tym zaprzestać, więc rower będzie musiał końcową wagę znosić cały czas.

 

Wybrałem kilka rowerów:

 

1. Kross Level B3 2016 - http://www.kross.pl/en/2016/mtb-xc-29/level-b3

2. Merida Big Nine 300 2016 - http://www.rowerymerida.pl/produkt1018/bignine-100-rower-merida.html

3. Northec Cayon Al 2016. - http://nrowery.pl/2016/mtb-29/cayon-al

 

Cenę za każdy z tych rowerów, mogę mieć za 2250 zł. Mój największy problem to obawa o ramę, aby nie pękła pod moją obecną wagą. Jak myślicie który z tych trzech byłby najbardziej wytrzymały? Dodam , że nie nie będę skakać na tym rowerze, czy szaleć jak nieokiełznany młodzieniec ;). Po prostu ma służyć do normalnej jazy po szosie, ścieżkach leśnych itp bez wariacji. Rozmiar ramy to raczej 19 cali , gdyż z powyższych jeździłem testowo na Kross Level B3 i taki rozmiar był najbardziej odpowiedni.

 

Doradźcie coś Panie i Panowie ...

 

Pozdrawiam ...

Odnośnik do komentarza

Z tych trzech Kross najgorszy. Noge masz odpowiednia do rozmiaru 19 cali, tulow do 21 cali. Proponuje sie przymierzyc na zywo do ktorego z tych rowerow.

 

Natomiast w kwestii silowni i wagi to moge powiedziec po sobie ze uprawianie trojboju silowego i pakowanie na mase i sile na silowni bylo najwieksza glupota jaka zrobilem i kompletna strata czasu. Masa w sportach aerobowych jest przeszkoda co widzisz chyba swietnie po Pudzianie. Co z tego ze ma mase skoro po paru minutach nie jest w stanie jej dotlenic? Z ta masa i jego i Ciebie moj 12 letni syn bez problemu ogra na kazdym dluzszym podjezdzie. O problemach z kregoslupem i stawami w pozniejszym wieku nie wspomne. Szczupla, sprawna, wycieniowana sylwetka przyda sie do wszystkiego. Nie znaczy ze nie nalezy zupelnie chodzic na silke, bo sie przydaje, ale mase olac. Nawiasem mowiac moj koles, kolarz, 180 wzrostu, 75 wagi, cisnie na lawie 150.

 

Wysłane z mojego SM-T335 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Na żywo przymierzałem się do Kross level b3 i jeździło mi się bardzo wygodnie na tym rowerku.

 

Co do drugiej części Twojego wpisu zgadzam się w 100%. Ogólnie ćwiczę na siłowni jakieś 15 lat, Zawsze moim celem była masa mięśniowa. Wygląd jest (to już kwestia gustu), siła jest, ale wytrzymałość kiepska. Generalnie moja masa zaczęła mi przeszkadzać , szybciej się męczę, czuje się ociężały dlatego będę redukował jakieś 15 kg. Poźniej zobaczę, może do 100kg zejdę. Generalnie to o czym piszesz w związku z problemami z  kręgosłupem i stawami w poźniejszym wieku to prawda. Sam już nie mam 20 lat, tak więc moje priorytety się zmieniają.

 

Jak myślisz czy ta Merida by dała radę pod moją obecną wagą, czy może coś innego byś polecił?

 

Ps. Wielkie uznania dla kolegi, który ważąc 75 kg potrafi wycisnąć 2 x swoją masę. Jest to ogromny wyczyn ...

Odnośnik do komentarza

Niemal kazdy rower z aluminiowa rama powinien dac rade bez problemu. Rama nie powinna byc problemem, natomiast kola moga byc. Przy duzej wadze moga nie wytrzymywac szprychy i obrecze. Padl mi system w laptopie wiec nie mam jak sie dobrze przyjrzec tym rowerom z poziomu tableta ale generalnie potrzebujesz kol ktore maja minimum 32 szprychy i solidne obrecze. Zwykle szprychy leca w tylnym kole bo ono przejmuje wiekszosc obcizenia. Gdyby byl z tym problem to zawsze mozesz kupic kolo ktore ma solidna obrecz i 36 otworow pid szprychy. Koszt rzedu 200-300 zlotych.

 

Wysłane z mojego SM-T335 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Super. Niezmiernie Ci dziękuję. Plusem jest to , że tego Northteca mogę zakupić stacjonarnie..

 

Na internecie znalazłem jeszcze takie cudo. W kleje tutaj specyfikację, jedyny minus, że kupno przez neta i w razie gwarancji muszę odsyłać, w przypadku Nothteca mam wszystko na miejscu.

 

Merida Big Nine 300 2015.

 

 

Rama Big 9 TFS (ALU) Rozmiar ramy 17", 19", 21", 23"

Kolor MET. BLACK (WHITE/GREEN)

Widelec SR 29 XCR air LO, skok 100 mm

Przełożenia 27

Przerzutka P Shimano Alivio

Przerzutka T Shimano Deore-9

Matentka P/T Shimano Alivio rapidfire

Korba Shimano M4000 octa 40-30-22 CG

Kaseta Shimano CS-HG200-9s 11-34

Łańcuch KMC M99-9s

Rozmiar kół 29"

Piasta P/T Formula Cen/Formula cen cassette

Obręcze Merida Big Nine comp D

Szprychy Black stainless

Dętki Ultralite-29

OPONA P/T Merida Race lite 29x2.1 zw.

Hamulec P/T Tektro Auriga hydraulic 180/160 (HYDRAULICZNY)

Kierownica MERIDA pro OS 680 R12

Mostek MERIDA Comp OS 6

Siodło Merida Sport/Race

Sztyca MERIDA comp SB12 27.2

 

Z tego co widzę w stosunku do Northteca ma lepszą tylnią przerzutkę Deore, lepszy amortyzator Xcr air lo. Może coś jeszcze. Nie wiem jak się mają hamulce Tektro auriga do Shimano 355., ale podejrzewam , że to jeden grzyb w tej klasie ;)

Odnośnik do komentarza

Tak,  te trzy rowery co wymieniłem w pierwszym poście mogę zakupić stacjonarnie dlatego dla mnie to duży plus. Wiem , że na necie czasem są okazje , ale bez przymiarki raczej bym nie chciał kupować. Póki co jestem zdecydowany na tego Northteca, w tygodniu jeszcze przymiarkę zrobię do niego i jak będzie ok to prawdopodobnie go zakupię. Raczej w tej cenie nic lepszego nie znajdę. Plusem jest to , że Northtec daje 5 letnią gwarancje od tego roku na ramy. ALe jak jest z jej realizacją to nie wiem ;) Na necie bardzo mało jest info o pękniętych ramach w Norhtec'ach więc albo są solidne i nie pękają albo nikt tych rowerów nie kupuje hehe ;)

Odnośnik do komentarza

Ramą się nie przejmuj! Ja zaczynając jazdę ważyłem grubo ponad 130kg i roweru wcale nie oszczędzałem. góry, lasy i kamienie ;) Jak pęknie, to znaczy, że była wadliwa. W Twoim wypadku niestety gwarancja raczej nie obejmuje. Przy moim Cubie był zapis, że waga rowerzysty max 110kg (czy jakoś tak), ale minęły dwa lata, ponad 20tys km i z ramą wszystko w porządku

Problemem będą na pewno koła i prawdopodobnie amortyzator - przy takiej cenie i takiej masie po prostu szybko się zużyje (mi to zajęło jakieś 6-7 miesięcy, ale jak juz pisałem - ani myślałem o oszczędzaniu roweru) 

Odnośnik do komentarza

Dzieki kaktus za odpowiedź. Liczę się z tym, że będę musiał zmienić po pewnym czasie np. amortyzator na lepszy, czy też koła w razie co, także tu nie ma problemu ;)

 

"W Twoim wypadku niestety gwarancja raczej nie obejmuje"

 

No właśnie a co do gwarancji to wiem , że takie firmy jak Kross, Merida, Northtec dają max 100 - 105 kg wagi użytkownika. ALe jestem ciekawy, jeżeli (odpukać) by połamała się rama to jak oni udowodnią mi to , że przekroczyłem wagę dopuszczalną? Zawsze mnie to zastanawiało. Przypuśćmy , jakbym kupił rower na necie i tam odesłał rower to napiszę , że moja waga wynosi 70 kg. A jak kupię stacjonarnie i oddam do serwisu to powiem , że rower ja kupiłem, ale dla syna jako prezent , który waży 80 kg i jest mojego wzrostu. Nie wiem , mają jakieś specjalne metody aby sprawdzić czy użytkownik roweru ważył więcej ? Jak to jest?

 

Pomijając fakt , że część firm rowerowych z tego co się dowiedziałem i tak zwali winę na użytkownika w razie problemów z gwarancją, aby umyć ręce od jakiejkolwiek wymiany, niezależnie czy ktoś waży 40 kg , czy 100 ;)

Także ja na gwarancję raczej i tak nie liczę, chcę tylko wydać pieniądze na coś co się nie rozsypie po 10 km ;)

Odnośnik do komentarza

Ograniczenie wagowe użytkownika, ma oczywiście znaczenie dla gwarancji, ale nie to jest główną przyczyną jego wprowadzenia. Zapis, że rower jest przeznaczony dla rowerzysty o wadze do 110 kg ma chronić producenta od ewentualnych roszczeń odszkodowawczych będących skutkiem wypadku spowodowanego np. złamaniem się ramy. Innymi słowy jeśli ważysz 112 kg i złamiesz ramę a w konsekwencji np. nogi, to oczywiście roszczenie odszkodowawcze będzie ci przysługiwało, ale firma będzie mogła się bronić przed jego uznaniem tym, że użytkowałeś rower wbrew określonym normom bezpieczeństwa. 

Odnośnik do komentarza

Gwarancja jest od wad materialowych. Rozne firmy, roznie podchodza do takich roszczen. Tak samo jak z ubezpieczycielami. Sa firmy beznadziejne takie jak PZU czy Link4 ktore zrobia wszystko zeby nie wyplacic roszczenia a sa firmy niezle jak Warta czy Hestia gdzie likwidacja szkody ma rece i nogi. Najjczesciej dochodzi do uszkodzenia ram MTB. Kazda rama ma mocniejsze i slabsze punkty. Jednym z najslabszych sa widelki tylnego trojkata i tam najczesciej dochodzi do uszkodzen. Inne punkty to okolice rury podsidlowej w okolicy zacislu szczegolnie u tych ktorzy sa ciezcy i maja mocno wyciagnieta sztyce podsiodlowa i w polowie gornej rury przy kraksach i upadkach przez kierownice.

 

Wysłane z mojego SM-T335 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Dzięki Panowie za wyjaśnienie. Dzisiaj dostałem jeszcze jedną propozycje , tyle , że znów przez internet, ale może warto zaryzykować?

 

Rower to Unibike evo 29 2015r. za 2600 zł

 

Specyfikacja:

 

Rama: Aluminium 6061

Widelec: SR SUNTOUR XCR 29 / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 100MM

Ilość biegów: 30

Przerzutka przód: Shimano Deore M610

Przerzutka tył: SHIMANO DEORE M610 SHADOW

Hamulec przód: SHIMANO ALIVIO M447 (HYDRAULICZNE)

Hamulec tył: SHIMANO ALIVIO M447 (HYDRAULICZNE)

Dźwignie hamulca: SHIMANO DEORE M610/M506

Manetki:SHIMANO DEORE M610/M506

Korby: Shimano M522 Octalink 42/32/22T

Suport: Shimano OCTALINK ES25

Łańcuch: Shimano HG54

Kaseta / Wolnobieg : SHIMANO DEORE HG50-10 / 11-36T

Piasta przód: SHIMANO ACERA RM66 / 32H / CZARNE

Piasta tył: SHIMANO ACERA RM66 / 32H / CZARNE

Opony: Schwalbe Rapid Rob 29x2.25

Obręcze: MACH1 NEO DISC / CZARNE

Szprychy: Sapim, nierdzewne

Kierownica: UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM

Wspornik kierownicy: UNO GRADE 2.0 / 31.8MM

Wspornik siodła: UNO GRADE 2.0

Stery: AHEAD FSA ORBIT 1.5 / 1-1/8/1.5" / WEWNĘTRZNY

Siodło: Selle Royal Viper

Chwyty: Herrmans / Double Density

Pedały: Aluminiowe, ramka

 

Myślę , że Northteca uda mi się wynegocjować za jakieś 2100 zł, więc do tego bym musiał dołożyć 500 zł, no i minus ze przez neta , ale może gra warta świeczki ... Mam zapewnienie sprzedawcy , że rower przyjdzie w 100% złożony i wyregulowany.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...