Skocz do zawartości

Gravel 4000-5000


Polecane posty

Przymierzam się do zakupu Gravela, do tej opory jeździłem rowerem typu fitness. Poruszam się głównie po ścieżkach rowerowych, rower służy mi jako środek komunikacji więc zależy mi na wygodzie, ale jednocześnie poruszam się dość szybko, średnia prędkość do pracy to zazwyczaj ok. 30km/h. Dopiero teraz mam zamiar porobić dłuższe trasy ok.100km.

Jestem prawie zdecydowany na Tribana rc520 do którego wpakuję opony 35C, ale chciałbym się upewnić, że jest to dobra decyzja. Przejrzałem mnóstwo innych modeli, ale z powodu braku wiedzy ciężko mi jest podjąć jednoznaczną decyzję. Na korzyść Tribana jest również fakt, że jestem z Gdańska gdzie jest Decathlon i do roweru już się przymierzyłem, trochę na nim pojeździłem po sklepie. Ważę ponad 90kg więc zastanawiam się czy nie powinienem iść w kierunku sztywnych osi. Rozważałem KELLYS SOOT 30, ROMET BOREAS 1, BOREAS 2, Marin Gestalt 2 i wiele innych.  Jesteście mi w stanie powiedzieć czy w moim przypadku jest sens dopłacać do droższych modeli czy jednak na moje potrzeby wystarczy Triban? Może w cenach bliżej 4000 potraficie wskazać lepsze typy niż rc520?

Edytowano przez szysza91
Link to postu

Kellys Soot - napęd z plastelinowego Clarisa;
Boreas 1 - cena Tribana, napęd chyba najtańszy ze Sram
Boreas 2 - tysiąc złotych droższy od Tribana, napęd nadal gorszy
Marin Gestalt - tragiczny napęd, jak w Soot

Ogólnie porównujesz rowery, które zostały wycenione odwrotnie proporcjonalnie do ich realnej wartości z rowerem pełnym kompromisów, ale za to bardzo sensownym i do jazdy na co dzień, i do treningu, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że da się na nim pojechać na ustawkę i odpaść dopiero po 10 kilometrach 😉😄 Dodatkowo w wielu zestawieniach (na road.cc, bikeradar i innych) wygrywa w kategoriach "najlepszy rower endurance/audax/commuter" z droższymi modelami i jest bezkonkurencyjny w swojej kategorii cenowej. Odpowiedz sobie sam 😉

Sztywne osie - faktycznie usztywniają rower, co ma znaczenie przy ostrej jeździe i może mieć przy cięższym rowerzyście. Pytanie, co faktycznie Ci dadzą, jeśli rower będzie używany jako szosa endurance, a nie grawel do katowania na żwirze, bo moim zdaniem nic.

Waga - wydaje mi się, że gdzieś widziałem info, że Triban udźwignie rowerzystę do 100kg.

Jeśli od razu chcesz wpakować opony 35 to szczerze proponuję rozważenie przejścia od razu na system bezdętkowy. Opierałem się długo (bo trzeba o mleku pamiętać, bo jak mi opona strzeli na trasie to będę cały biały, bo i tak trzeba dętkę wozić na wszelki wypadek... i jeszcze cała masa innych wymyślnych "bo"), w końcu dałem szansę i komfort jeżdżenia na niższym ciśnieniu jest ogromny. Tylko warto od razu zainwestować w dobre (czytaj: nietanie) opony. Mogę polecić Panaracer Gravelking albo Schwalbe G-One. W obu możesz sobie dobrać bieżnik do własnych potrzeb/dróg.

 

Link to postu

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Jadę w takim razie po rower do dectahlonu. Zastanawiam się jeszcze jaki rozmiar ramy wybrać, mam 178cm wzrostu i wedle rozmiarówki powinienem wybrać M, ale wydaje mi się, że lepiej czułem się na L. Długość nogi to 84-85cm. Czy macie jakieś sugestie odnośnie wyboru rozmiaru?

 

edit. Dzięki za sugestie odnośnie opon, zainwestuje w któreś z podanych wyżej.

Link to postu

Kluczowe pytanie - "wydaje mi się, że lepiej czułem się na L" - dlaczego?

Nie doradzę, być może jeżdżę inaczej niż ty i mam inne preferencje, proporcje ciała itd. itp. Z zasady jak miałem wątpliwości to jeździłem na mniejszym bo jestem zwolennikiem koncepcji, że łatwiej mały rower powiększyć niż za duży zmniejszyć, ale znów - wróć do poprzedniego zdania. Sam jeżdżę na rozmiarze S, ale z dłuższym mostkiem. Jestem niższy od ciebie i z krótszą nogą (171/78), na takim samym rozmiarze, z fabrycznym mostkiem jeździ mój Dziedzic (163/76), ale on ma znowu ręce długie jak u naczelnych 😉

Link to postu

Mając 178 wzrostu kupiłem ramę L bo się lepiej na niej czułem, po 3 miesiącach po przyzwyczajeniu do geometrii roweru szosowego, musiałem skracać mostek, bo odkryłem, że rower był o rozmiar za duży. Obecnie zamiast mostka 110 mam zamontowany 80. Kierownicę mam dokładnie w tym miejscu, co w ramie M, tylko przez krótszy mostek, rower jest trochę bardziej nerwowy - mi to nie przeszkadza.

Link to postu
  • 6 months later...

Witam chciałbym kupić pierwszego gravela marki Cube.Czy mogę kogoś prosić o porównanie modeli który lepszy czy jest jakaś różnica w osprzęcie. Z góry dziękuję.

https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/road/cyclocross-gravel/cross-race/cube-cross-race-blacknred-2020/

https://m.bikester.pl/cube-cross-race-blacknred-1288930.html?_cid=21_1_-1_9_175_1288930_324496311358_pla&ef_id=Cj0KCQiA0rSABhDlARIsAJtjfCfhNhy2y4x-X6V631MDCrxpEoY5dE_EnVqhLOGZoKo8MA1fiJYFHywaApxREALw_wcB&ev_chn=shop&campaign_detail=smart_shopping&gclid=Cj0KCQiA0rSABhDlARIsAJtjfCfhNhy2y4x-X6V631MDCrxpEoY5dE_EnVqhLOGZoKo8MA1fiJYFHywaApxREALw_wcB

z góry dziękuję

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...