Skocz do zawartości

Rower crossowy 2500-3000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukam roweru crossowego za około 2500-3000 zł, głównie do dojazdów do pracy (7 km) i weekendowe wycieczki około 20-30 km,głównie to 80% asfalt i  20% teren.Mam 174 cm 72 kg,wolałbym raczej hamulce tarczowe, będę zamawiał przez internet mogą też być roczniki 2015, jeśli będą cenowo atrakcyjne.Wstępnie wytypowałem:

unibike viper disc gts http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html około 2800zł

kross evado 6.0 2015 http://www.ceneo.pl/32526435#crid=283624&pid=7269 około 2680 zł

 

Myślałem też nad rometem orkanem 6.0, z przerzutka tylną alfine 11 (czy takie rozwiązanie jest porównywalnie trwałe i nie stwarza problemów?)

http://allegro.pl/romet-orkan-6-0-alfine-11-rama-19-super-cena-i6085301738.html#thumb/1

 

Prosiłbym o jakieś porady i propozycje, z góry dziękuję

Pozdrawiam Maciej

 

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Unibike i Kross mają bardzo podobne wyposażenie. W zasadzie wziąłbym tańszy/ładniejszy/wygodniejszy dla Ciebie.

 

Co do Rometa i przerzutki planetarnej. Powiem Ci tak, u nas nie są to aż tak popularne przerzutki jak na Zachodzie. Generalnie Alfine to wysoka klasa osprzętu i

nie powinieneś mieć z nią większych problemów. A spory zakres przełożeń powinien dać radę nawet na większych podjazdach.

 

Problem może być jedynie podczas zdejmowania tylnego koła. Nie wiem jak to jest rozwiązane w tym rowerze i przerzutce, ale z tego co wiem, zdejmowanie tylnego koła

z przerzutką w piaście to trochę więcej zachodu niż w "normalnym" napędzie. Ale to musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma Alfine'a.

Odnośnik do komentarza

Mała sugestia. Wspieraj lokalny sklep rowerowy koło domu. Idź do sklepu, powiedz że chcesz kupić taki a taki rower i możesz go kupić za tyle to a tyle w necie. Zaproponuj że jak dadzą ci tę samą cenę to kupisz przez nich. W ten sposób zapoznasz się z ludźmi u których będziesz serwisować rower (chyba że wszystkie naprawy chcesz robić sam) i dasz im zarobić a nie jakimś anonimowym ludkom w necie.

Odnośnik do komentarza

To z mojej strony jeszcze taka sugestia: kupujmy krajowe rowery ! Wspierajmy rodzimych producentów, bo przecież nie jest tak, że ich wyroby odstaja od światowych potentatów ! Po co mamy jeszcze dorabiać Niemca czy innego Amerykana ! ;-)

 

PS. Zdaję sobie sprawę, że jak ktoś potrzebuje roweru Pro to z racji dostępności tego typu sprzętów, może być zmuszony na wybór tej czy innej zagranicznej marki, ale myślę, ze statystycznie takich przypadków jest < 10% całej sprzedaży

Odnośnik do komentarza

Witam, dzięki za porady i odpowiedzi,jeszcze przejdę się do sklepu i wypróbuję oba rowery, ale wstępnie jestem zdecydowany na Kross Evado 6.0 2015 rocznik. Jeśli cena nie będzie mocno odbiegać od tej z neta, to jasne że kupię w sklepie. Porównałem z rocznikiem 2016 i może się mylę,ale nie dostrzegłem jakiś większych różnic, a różnica w cenie ponad 600zł. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Unibike Viper przyzwoity napęd 10-biegowy, kiepskie hamulce z przyzwoitymi klamkami, rozsądne koła, beznadziejny amor.

Kross Evado 6, rozsądny napęd 9-biegowy (Unibike ma lepszy i nowocześniejszy),  rozsądne hamulce z przyzwoitymi klamkami, trochę gorsze koła niż w Unibike, rozsądny amor.

Trudny wybór.

 

Za 3 tys to chciałbym mieć rower na napędzie Deore 10-biegowym, hamulcach Deore i amorze olejowo-sprężynowym z blokadą skoku na kierownicy. Ale nie wiem czy taki jest do dostania w tej cenie. Dla porównania Specialized Crosstrail Comp 2015, który chłopaki z tutejszego forum kupili za ok. 3500-3600 miał napęd 2x10 z tylną przerzutkę XT, przednią i manetki SLX, kasetę SLX, korbę Stout 44x32, hamulce Deore, przyzwoite koła, opony, i siodło, i bardzo dobre ergo gripy. Do tego dobry amor olejowo-sprężynowy Suntour NCX z blokadą skoku z kierownicy. No i był to Spec na porządnej lekkiej ramie z taperowaną głowką. Podobnie wyposażony Unibike czy Kross powinny kosztować 500 taniej. Więc do takich standardów bym porównywał.

Odnośnik do komentarza

Dodam jeszcze od siebie, ze przed zakupem również rozważałem te modele od Kross-a i Unibike, natomiast na korzyść tego drugiego przeważył wyższy poziom serwisu gwarancyjnego: naczytałem się sporo historii ludzi z Kross-ami, którzy czekali po kilka tygodni w sezonie na wykonanie naprawy gwarancyjnej czy innej usługi, a często był problem z uzyskaniem nawet samej informacji o statusie i terminie naprawy :-( . Generalnie mój wniosek był taki, że o ile rowery są porównywalne to potencjalnie nie chcę się później użerać z niesolidnym serwisem.

Odnośnik do komentarza
  • 10 miesięcy temu...

Cześć,

Unibike i Kross mają bardzo podobne wyposażenie. W zasadzie wziąłbym tańszy/ładniejszy/wygodniejszy dla Ciebie.

 

Co do Rometa i przerzutki planetarnej. Powiem Ci tak, u nas nie są to aż tak popularne przerzutki jak na Zachodzie. Generalnie Alfine to wysoka klasa osprzętu i

nie powinieneś mieć z nią większych problemów. A spory zakres przełożeń powinien dać radę nawet na większych podjazdach.

 

Problem może być jedynie podczas zdejmowania tylnego koła. Nie wiem jak to jest rozwiązane w tym rowerze i przerzutce, ale z tego co wiem, zdejmowanie tylnego koła

z przerzutką w piaście to trochę więcej zachodu niż w "normalnym" napędzie. Ale to musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma Alfine'a.

Naprawdę, to nic skomplikowanego, zwłaszcza przy Romecie Orkanie 6.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...