Wilq88 Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Witam, zastanawiam się na zakupem szosy do kwoty 8000-9000 zł. Po głowie na tę chwilę chodzi mi Giant TCR Advanced 2 Disc (2021). Posiada generalnie wszystko to czego potrzebuję, tj. delikatnie sportową geometrię, całość wykonana z karbonu, kompletną grupę Shimano 105, hamulce tarczowe hydrauliczne (choć uważam je za zbędne). Tygodniowo pokonuje około 150-250 km, mój wzrost to 182 cm. Link do przykładowego roweru: https://www.bunnyhop.de/Giant-TCR-Advanced-2-Disc-2021.htm?a=article&ProdNr=GIA2100017204&p=8 Moje pytanie brzmi: czy ten rower wg bardziej doświadczonych kolegów ma sens? Czy może jednak szukać innej marki? Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Wszystko zależy jakich cech poszukujesz w szosie, gdzie i jak zamierzasz jeździć, czy musi mieć tarcze, jaki groupset, na ile Ci się podoba, na ile ma znacznie obsługa gwarancyjna. Właśnie przed chwilą miałem dyskusję z synem, zanim poszedł na trening na szosie i podśmiewaliśmy się z tych, którzy kupują Speca Tarmaca na tarczach na Tiagrze za 10k. TCR jest szosą race. Bardzo często widzę ją na wyścigach juniorów, bo jest to stosunowo niedroga opcja w wersji bez tarcz na 105, którą kluby kupują. Design ma już trochę lat ale przeszedł facelift. Podobno jest to stosunkowo komfortowa szosa. Nie jeździłem ale taką np. jest Trek Emonda, którą bym plasował między sztywnym Specem Tarmac na którym jeździmy z młodym a szosą endurance. 105 uważam za optymalną grupę mechaniczną Shimano. Od Ultegry technologicznie się za bardzo nie różni, za to ma bardziej wytrzymałe klamki, które w Ultegrze łamią się przy pierwszym kontakcie z glebą. Waga 8,85 nie powala ale tak ważą rowery na tarczach. Na płaskim waga ma znikome znaczenie. Zaletą jest że dają koła od razu bezdętkowe na mleku. Natomiast niestety koła Gianta zmojego doświadczenia to dno i metr mułu. W żadnych innych nie widziałem tylu pękniętych szprych co u kolegów w Defy, TCR i Propel. Więc najlepiej je od razu sprzedać i kupić coś z sensem. Jeszcze są dwie kwestie. Suport PressFit. Bywa z nim różnie. Ale bywa że wydaje trzaski i jest z tym problem, bywa że nie. No i obsługa gwarancyjna. Dotychczas w polskim oddziale Gianta była spychologia. Natomiast chyba nie spotkałem żadnych połamanych karbonowych Giantów. Nie wiem czy zamierzasz użytkować w PL czy za granicą. Jesli rower kupiony za granicą to należy ustalić czy gwarancja będzie honorowana. Kluczowe jest żebyś dobrze dobrał ramę do swoich parametrów fizycznych. Standardowo celujesz w ramę 56 ale nie wiem jaką Giant ma rozmiarówkę. Trzeba temu poświęcić szczególną uwagę. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Propo gianta defy to mam już przejechane na nim 12000 km i żadnych problemów jak na razie z supportem. Czytalem gdzieś vze giant robi jedne z najlepszych ram pod pressfity. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Jeśli chodzi o zakres tolerancji w mufie to w Giantach jest nieźle. Natomiast w praktyce zależy to też od tego jak jest zbudowana korba jeśli chodzi o łożyska. Niektóre jak Sram GXP mają design, który po prostu nie może dobrze działać. Jak widać z grafiki tylko Cervelo, Look i Specialized mieszczą się w prawidłowym zakresie. Giant, HongFu, DengFu i Time też dużo nie odbiegają. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Ja mam 182/85,5 i jeżdzę na m/l z siodełkiem przesuniętym niemalże maksymalnie do tyłu i mostkiem 110 mm, nie narzekam na nic, jeździ się wygodnie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się