Skocz do zawartości

Rower crossowy dla wagi cięzkiej


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Szukam informacji, na co powinienem zwracać uwagę, wybierając nowy rower. Mam 192 cm wzrostu, ważę 110 kg.

 

Chciałbym kupić crossa, dołożyć do niego lekkie błotniki i bagażnik, tak aby móc jeździć z sakwami...czyli docelowo mogłoby być około 130 kg obciążających rower.

Jednocześnie zależy mi na ramie wystarczająco dużej, żeby nie jeździć z siodełkiem zdecydowanie wyżej niż kierownica (co niestety ma miejsce na moim obecnym rowerze).

 

Dodam tylko, że mój budżet to 2000 PLN.

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza

Witam. Miałem założyć identyczny temat bo mam ten sam problem czyli 191 cm i 110 kg i też szukam rower crossowy. Mam nadzieje, że kolega mi wybaczy moje podpięcie pod temat ale nie bede powielał tematu jak różni się tylko budżet który u mnie wynosi  4000zł. Dodam że miałem już wybrany rower Kross Evado 7.0 ale brak możliwości zamówienia z ramą XL i nawet chciałem zamówić rame XL z modelu 6.0 bo na napisach mi nie zależy a na osprzęcie ale mi odmówiono. Brałem też pod uwage Radony ale na ten rok chyba strasznie odpuścili z jakością osprzętu. Patrzyłem też inne marki jak np Kellys ale tez brak ram powyżej 21. Czekam też na aktualizacje wpisów w Rower do X zł szczególnie do 4000zł :) Wiem i rozumiem, że czasu brak ale takie wpisy powinny się pojawiać przed okresem najwiekszych zakupów  a nie po.

Odnośnik do komentarza

@Kalofon

Zwróć uwagę że kupując ramę zbyt dużą, gdzie główka rury sterowej będzie wyżej, nie rozwiążesz problemu. Większość rowerów cross/mtb ma nisko kończące się główki bo są przeznaczone do sportowej jazdy w pochylonej pozycji. Jak kupisz większą ramę to będziesz miał dłuższą górną rurę więc będziesz musiał się bardziej wyciągnąć. Więc ramę trzeba dobrać optymalną do Twojego wzrostu. Jaki rozmiar? Wylicz tu:

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

Natomiast jaki typ roweru? Rama MTB jest zdecydowanie bardziej wytrzymała niż crossowa. Ale waga do gdzieś 120 nie powinna być problemem dla żadnego z tych typów rowerów. Natomiast taka waga może być problemem dla kół i szprych. Koła powinny mieć 32 lub 36 szprych, najlepiej podwójnie oczkowanych. No i na porządnej obręczy, najlepiej nie żadnej aero tylko niskoprofilowej dwukomorowej na stalowych szprychach 2mm a nie żadnych cieniowanych. Ale mało który producent daje takie koła więc należy po prostu przyjąć że koła do MTB będą bardziej wytrzymałe.

 

Nisko pochylona pozycja z siodełkiem powyżej kierownicy. To jest standardowa pozycja w rowerach cross/MTB. Do tego zostały zaprojektowane. Masz kilka możliwości coś z tym zrobić. 1. Mostek regulowany i podniesienie go do góry. Mostek nieregulowany o dużym kącie wzniosu i założenie go tak żeby był do góry. Rower trekkingowy o geometrii roweru miejskiego z bardzo długą główką rury sterowej. Wiele niemieckich rowerów jest tak zbudowanych. Nie wspominając o tym że cross z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem to właśnie trekking. Przykłady:

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-black-creek-2-trekking-men-830037/aid:830060

http://allegro.pl/rower-kands-elite-pro-28-shimano-alivio-alu-trek-i6102434335.html

http://allegro.pl/kands-elite-pro-acera-19-na-28-2-gratisy-i6107757258.html

Odnośnik do komentarza

jajacek, dzięki za wskazówki - na pewno skorzystam z kalkulatora jak tylko się cały obmierzę :) Z wcześniej sprawdzanych kalkulatorów (tych prostszych, opartych na długości nogi 93 cm, wychodziła mi rama 23 cale)

Ale na pewno nie będę kupował roweru przed uprzednim przymierzeniem się do niego w realu, więc tutaj powinno być ok

 

Bardziej obawiam się kwestii ciężaru - teraz wiem na co zwracać uwagę. Zastanawiałem się też, czy rodzaj amortyzatorów ma znaczenie...

 

Co do wybory między trekkingiem a crosses, wcześniej skłaniałem się ku trekkingowi, ale:

  1. Nie mogłem znaleźć ramy powyżej 21 cali
  2. Mimo iż dużo jeżdżę na asfalcie, czesto zdaża mi się też korzystać z dróg polnych i szutrowych - odniosłem wrażenie czytając rózne wypowiedzi, że cross bardziej się do tego nadaje

Dodam jeszcze, że skłaniam się ku rowerom produkowanym w Polsce, w ramach wspierania rodzimego przemysłu (niemniej istotne wydało mi się, że wg. opini internetu, są nieźle wyposażone)... :)

Odnośnik do komentarza

Wspieranie polskiego przemysłu to trudny temat. Gdzieś tu już na ten temat pisałem. Żadna część składanych w Polsce rowerów nie pochodzi z Polski więc nie ma możliwości wspierania polskiej produkcji. Co najwyżej polskie montownie. Ja już raczej skłaniam się ku wspieraniu lokalnego sklepu rowerowego zamiast internetowych i staram się co tylko mogę zamawiać w zaprzyjaźnionym sklepie. Jedyne polskie firmy, które moim zdaniem mają pewną innowacyjność przy składaniu rowerów to Kross i Romet, które zamawiają fajne nowoczesne ramy do niektórych modeli z ładnym malowanie. Reszta składaczy zamawia najtańsze możliwe ramy, czasem coś ładnie pomaluje. I tyle w tym temacie.

 

Cross a trekking.

Oczywiście że lepiej jeździć poza asfaltem rowerem lżejszym i bez błotników i bagażnika. Jak zdejmiesz je z trekkinga to raczej niewiele się będzie od crossa różnic o ile w ogóle. Podstawową sprawą jeśli chodzi o komfort jazdy jest ciśnienie w oponach. Jak będziesz jechał po szutrach czy tłuczniu na oponach nabitych na kamień to sam się prosisz o kłopoty zdrowotne. Jak upuścisz powietrza do np. 30-40 PSI to będziesz miał komfort i żaden specjalny widelec na taką nawierzchnię nie jest potrzebny. Ale oczywiście jak wrócisz na asfalt to szybciej pojedziesz na oponach dobrze napompowanych. Trzeba więc na podstawie prób i błędów próbować określić optymalne ciśnienie dla siebie w zależności od nawierzchni. Do takiego zastosowania polecam amortyzator olejowo-sprężynowy. Dobrze amortyzuje a jest łatwy i tani w obsłudze. W miarę możliwości z blokadą skoku z manetki. Niestety w kwocie do 2 tys takiego nie uświadczysz. Ale amor zawsze można z czasem zmienić. Porządny Suntour NRX DLR z blokadą skoku można kupić za ok. 400 zł.

Odnośnik do komentarza

Hubert, waga tak jak napisałem nie jest specjalnym problemem. Mój kolega ma 188 wzrostu i waży 106 i śmiga od lat na trekingach i szosach, często z sakwami, i nic oprócz paru zgubionych szprych i jednej zajechanej piasty mu się nie uszkodziło.

 

Co do crossa do 4k to masz w tej okolicy Specialized Crosstrail Expert który sam ujeżdżam i polecam.

Przejrzyj te wątki:

https://roweroweporady.pl/f/topic/440-rower-crossowy-do-45tys/

https://roweroweporady.pl/f/topic/574-cross-do-3500zl/

Odnośnik do komentarza

Wiem i rozumiem, że czasu brak ale takie wpisy powinny się pojawiać przed okresem najwiekszych zakupów  a nie po.

Cieszy mnie, że wiesz i rozumiesz :) Też bym chciał mieć wpływ na więcej rzeczy.

 

Jeżeli chodzi o rower to np. Giant ma ramy w rozmiarze XL (23 cale): http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-giant+roam+xr#crid=68962&pid=7269

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o mnie to jeszcze nie zdecydowałem. Mam na oku kilka rowerów i się zastanawiam co zrobić. 

Specialized Crosstrail Expert  - Bardzo fajny rower jednak nie moge znaleść go w dobrej cenie, a ponad 5 tys odpada 

Patrze tez na te dwa rowery w tym jeden który mi polecił Łukasz


http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-giant+roam+xr  W granicach 4000 moge mieć

A kolejny który wpadł mi w oko to 

http://www.rowerymerida.pl/produkt1062/crossway-xt-edition-rower-merida.html    W granicach 4300zł moge mieć 

Jednak proszę o opinie na temat tych rowerów osób które się znaja bo ja jestem zielony dlatego nie wiem czy warto tyle wydać za te rowery 

Odnośnik do komentarza

Giant

Rower podobnej klasy jak Specialized Crosstrail Expert ale oszczędzono na hamulcach, które są rozsądnymi hamulcami klasy Alivio. W Specu są oczko lepsze bo Deore.

 

Merida

Jest najlepiej wyposażona z tych trzech rowerów. Jako jedyna ma amortyzator powietrzny co ma swoje plusy (większa możliwość dostosowani do wagi własnej i terenu) i minusy (wyższy koszt utrzymania). Ma pełny napęd Shimano XT czyli niemal najwyższy w hierarchii i waży tyle samo co Spec 11,9 kg. Oszczędzono na hamulcach, podobnie jak w Giant, dając tańsze hamulce Alivio, koła też są na piastach Alivio. Merida ma też bardzo krótki i podniesiony do góry mostek co wydaje się być korzystne, bo pisałeś że nie chcesz agresywniejszej, pochylonej pozycji sportowej, tylko bardziej wyprostowaną, rekreacyjną.

 

Wszystkie te rowery są bardzo dobrymi rowerami. Przypuszczam że byłbyś zadowolony również z roweru za ok. 3 tys zł na osprzęcie klasy Deore/Alivio. W powyższych rowerach płacisz za szybciej/lepiej działający napęd, za zdalną blokadę skoku amortyzatora z manetki na kierownicy, czego raczej nie ma w niższych modelach i lżejszą wagę roweru. Zwykle również lżejsze koła na lżejszych piastach.

Odnośnik do komentarza

Masz racje bo różnicy przy moim stylu jazdy który będzie typowo turystyczny to ja różnicy nie odczuję dlatego też teraz biore pod uwagę inny rower tańszy za niewiele ponad 3000zł 
http://www.rowerymerida.pl/produkt1064/crossway-500-rower-merida.html
Zastanawiam się też nad rowerem mtb bo wydają mi się mocniejsze i też planuje dość sporo jeździć poza drogami utwardżonymi jakies 50/50 może 60/40 z przewagą asfaltowych dróg. I patrzyłem ten rower który moge mieć poniżej 4 tys. tylko czy rama L będzie nie za mała? Długość rury podsiodłowej 530 więc jak na mtb chyba wystarczająco ?
 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8

Odnośnik do komentarza

Merida:

Napęd przyzwoity, amor dobry, koła/opony nie znane, hamulce kiepskie, waga dobra.

 

Kross

Rama fajna, amor bardzo przyzwoity, przyzwoite koła. Napęd i hamulce od SRAMa. O ile napęd jest zapewne dobry (nie znam tego modelu osprzętu) to ja osobiście nie lubię manetek SRAMa. Korba 38/24 nada się też do jazdy po asfalcie. Natomiast hamulców Avid zdecydowanie nie chciałbym już mieć. Mam jedne takie, hamują dobrze ale płyn w nich stosowany zżera te hamulce a kiepska konstrukcja powoduje że nie ma siły żeby wcześniej czy póżniej się nie zepsuły. Koszt naprawy zbliżony do zakupu nowych. No i ustawienie w nich prawidłowo klocków po zdjęciu koła to męczarnia. Kupując ten rower najlepiej od razy zdjąć te hamulce, wystawić na Allegro i kupić sprawdzone i bezproblemowe Shimano Deore. Rama L za mała. To jest rama dla kogoś gdzieś 176-184 wzrostu.

Odnośnik do komentarza

A co myślicie o tym rowerze?
http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-acid-29-czarny-2015-p-8031.html

Z tą wielkościa ramy to widze, że też jest spory problem bo np rama w  Krossie Level B8 w rozmiarze L ma rurę podsiodłową 530 efektywna długość róry górnej 640
a np, w Scott Aspect 910 rama XL, podsiodłowa ma 530  a efektywna długość ramy górnej 625 więc wychodzi na to że jest to w sumie podobna rama a jednak rozmiar mniejsza. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...