Skocz do zawartości

Dosyć trudny wybór roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!


Mam 19 lat i ma to być mój pierwszy poważny i fajny rower. Pytanie, co wybrać i czy warto dopłacać jest bardzo trudne... 


Pytanie zasadnicze, czy GIANT faktycznie jest  najlepszy..
Budżet zasadniczo im taniej tym lepiej. Mam przeznaczone 1500 zł, ale widziałem Giant Xr1 2016 za 3600 i jakoś bym to przełknął, tę cenę. 


A więc hmm..
Giant Roam 2 z 2020 tudzież 2019 za około 2500 zł, czy może Giant 1 Xr 2016 (niby okazja) za 3600.. pytanie czy warto aż tyle dawać? A może w ogóle należy zejść do tego budżetu 1500 czy 2000 zł i tutaj też coś fajnego będzie i mi wystarczy (nie jeździłem dużo, ale może dzięki fajnego rowerowi zacznę!)? A może właśnie warto do Gianta dopłacić. Ciężkie to kwestie, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w decyzji. Czy brać coś do 2000 i tyle w temacie, bo profesjonalistą nie jestem, czy lekko zaszaleć i wydać nawet to 3500 zł i będzie super rower - roam 1  czy roam 1 xr czy może kross evado 7.0... czy jest sens crossa, bo giant najlepszy, czy tak też nie można patrzeć.. ? 


Dziękuję serdecznie z góry!

Łukasz;)

Odnośnik do komentarza

1. Giant  nie jest najlepszy
2. Ale ma jedną z największych fabryk rowerów na świecie. Nr 1 w sprzedaży rowerów na Tajwanie ?
3. Jak chcesz kupić crossa to kup używkę za 1000 zł
4. Jak chcesz kupić mtb to jazdy terenowej i masz dobre tereny do takiej jazdy to kup rower mający amortyzator olejowo-sprężynowy (jeśli sam będziesz płacił za serwis) albo powietrzny (jeśli zapłacą rodzice). I napęd Shimano Deore. Marka kompletnie obojętna.

Odnośnik do komentarza

Nie widzę  żadnego sensu wydawania sporych pieniędzy na rower typu cross. Nie jest to rower na którym będziemy się ścigać a więc jego waga oraz wysokiej klasy osprzęt nie są potrzebne. Jest to rower do "pojeżdżawek", głównie po asfalcie. Napęd Deore jest wszystkim co ten rower potrzebuje a Alivio tez obleci. Jeśli chcemy mieć działającą amortyzację, potrzebujemy amortyzatora powietrznego. Roam 2 Disc to straszna nędza zarówno jeśli chodzi o amortyzator jak i osprzęt. ale na ścieżki, do parku czy do sklepu może być. Sugeruję albo kupić rower tani albo dobry.

Odnośnik do komentarza

Natomiast tak jak pisałem - nie chcę raczej mtb, bo nie planuję tego typu rozrywki. Bardziej widzę coś na drogę (asfalt), ścieżki, twardą ścieżkę w lesie czasami.  Czyli rozumiem, że "deorki" będą wystarczające. I ten wspomniany amortyzator. Czyli roam 2 disc odradza Pan całkowicie, jeśli dobrze rozumiem? W kontekście 1 XR rozumiem, że nie potrzebuje aż takiego osprzętu, bo nikt z nikim się ścigał nie będzie. A zatem co Pan poleca? Czy po prostu szukać, mając na uwadze dwa elementy - Deore i amortyzator powietrzny. Czy coś jeszcze?
A odnoście do tego tani albo dobry - i 1 xr i roam 2 nie mogą być uznane za dobre z ręką na sercu? (jeśli tak to rozumiem, chcę po prostu kupić coś dobrego, może za bardzo uparłem się na gianta)

Odnośnik do komentarza

Rower typu cross to jest rower do jazdy po utwardzonych, w miarę gładkich nawierzchniach. Jak nie ma dobrego amortyzatora powietrznego to określiłbym to na 90% asfalt, 10% lekki teren. Jak ma amor powietrzny to do 25% lekki teren. Ale napisałeś że teren Cię nie interesuje. W takim razie jeśli interesuje Cię szybka jazda, to kupiłbym gravel. Bo dzięki szosowej kierownicy pojedziesz szybciej. A jeśli nie chcesz gravel to fitness ze sztywnym widelcem. A jeśli koniecznie chcesz cross to tu napisałem parę słów o dobrych crossach:

https://roweroweporady.pl/f/topic/6666-cross-dobre-i-przyzwoite-do-5k-jacek-kapela/?tab=comments#comment-49646

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...