Skocz do zawartości

MTB do 6k dla grubokstnego ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

chciałbym zakupić rower ?

Kiedyś miałem mtb Schwinn Mesa GS. Potem crossa (nie wiem czemu) Kross Evado 5.0 ale nim się nim nacieszyłem ktoś pożyczył i nie oddał. Rower to jedyna aktywność fizyczna którą lubię. Jeżdżę głównie po dziurawych chodnikach, ścieżkach szutrowych i lesie. Równy asfalt to rzadkość więc jednak chciałbym MTB. Mam 188cm wzrostu i warzę ~115kg. Chciałbym na rower przeznaczyć 5-6k ale nie ukrywam, że wolałbym zakup na raty (optymalnie 20x0%) bo nie lubię od razu robić przeciągu na koncie ?

Chciałbym rower jakiejś "fajnej" marki który mnie wytrzyma i pozwoli na późniejszą rozbudowę o lepsze podzespoły (jestem typowym gadżeciarzem ? )

Najbardziej podobają mi się na "oko" Scotty (Scott Scale 950/960) i Spece (Chisel) ale nie znajduję interesującej oferty. Z dostępnych w preferowanym finansowaniu rowerów widziałem Kellys Gate 90 2020 albo sporo taniej 2019 lub Cube Reaction Pro/Race.

Z wymagań to jedynie napęd 1x żeby mniej roboty było ?

Prośba o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza

Gdzie i jak chcesz użytkować?

Jak dla mnie z aluminiowych wyścigowych XC to liczą się tylko Spec Chisel Expert (który mam, wersja 2x) Scott Scale 950, XC 500 z Deecathlonu i Kellys Gate 70/90. Ostatnie dwa modele słabych brandów, co jak rozumiem ma znaczenie. Z tym, że XC 500 z Deca nie ma żadnych słabych punktów oprócz brandu. I jakiś system ratalny pewnie mają. Malowanie na rok 2020 też ładne.

XC 500 z Decathlonu (4,5k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba z goleniami 32 mm, dobry napęd SRAM GX Eagle, dobre koła, przyzwoite hamulce SRAM Level T. Waga chyba 11,6

Chisel 2019, najlepsza aluminiowa rama XC na świecie o wadze 1350 gram,  nowoczesna łagodna ale sportowa geo, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do zmiany na GX Eagle), dobre koła, dobre hamulce Deore MT-501. No i chyba najlżejszy z wszystkich. W rozmiarze M 11,3 kg. Na bike24.com wyprzedaż za 1300 Euro. Ale bez rat. Napisałem do koleżanki co handluje Specami czy ma jakąś sztukę i czy mają raty.

Scale 950 2019, nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor Fox Rhythm z goleniami 32 mm, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do zmiany na GX Eagle), kiepskie koła, dobre hamulce Deore MT-501. Waga 11,9

Odnośnik do komentarza
W dniu 15.05.2020 o 13:31, Mociumpel napisał:

Cube Reaction

Bardzo mi się wizualnie podoba ale ma koła 27,5" a chciałby już coś pełnowymiarowego 29".

W dniu 15.05.2020 o 16:40, jajacek napisał:

Jeśli chodzi o Chisel Expert to koleżanka napisała że nie dośc że nie ma już 2019 to nie ma już 2020 na magazynach Speca w Europie. Więc można kupić tylko jeśli ktoś ma jeszcze na sklepie.

Dziękuję za sprawdzenie. W żadnym sklepie internetowym nie znalazłem Chisel Expert w rozmiarze XL.

W dniu 15.05.2020 o 16:07, jajacek napisał:

Gdzie i jak chcesz użytkować?

Jak dla mnie z aluminiowych wyścigowych XC to liczą się tylko Spec Chisel Expert (który mam, wersja 2x) Scott Scale 950, XC 500 z Deecathlonu i Kellys Gate 70/90. Ostatnie dwa modele słabych brandów, co jak rozumiem ma znaczenie. Z tym, że XC 500 z Deca nie ma żadnych słabych punktów oprócz brandu. I jakiś system ratalny pewnie mają. Malowanie na rok 2020 też ładne.

XC 500 z Decathlonu (4,5k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba z goleniami 32 mm, dobry napęd SRAM GX Eagle, dobre koła, przyzwoite hamulce SRAM Level T. Waga chyba 11,6

Chisel 2019, najlepsza aluminiowa rama XC na świecie o wadze 1350 gram,  nowoczesna łagodna ale sportowa geo, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do zmiany na GX Eagle), dobre koła, dobre hamulce Deore MT-501. No i chyba najlżejszy z wszystkich. W rozmiarze M 11,3 kg. Na bike24.com wyprzedaż za 1300 Euro. Ale bez rat. Napisałem do koleżanki co handluje Specami czy ma jakąś sztukę i czy mają raty.

Scale 950 2019, nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor Fox Rhythm z goleniami 32 mm, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do zmiany na GX Eagle), kiepskie koła, dobre hamulce Deore MT-501. Waga 11,9

Moje użytkowanie to typowa rekreacja. Żadne ekstremalne trasy. Powiedzmy 40% leśne ścieżki, 30% polne piaskowe dróżki, 30% chodniki/asfalt/dziury/krawężniki  ?

XC500 w Decathlonie został już tylko w rozmiarze M dostępny. Speca z braku dostępności muszę odpuścić.

Pozostał Scott Scale choć też nie jest różowo z dostępnością. Jak się ma wersja 950 2020 (wiem że ponad budżet) do opisanej przez Ciebie wersji 2019? Jak w tym wszystkim wypada 960 2020?

Z dostępnych bardziej rowerów mam Kellys Gate 90 2020 (6k) lub 2019 (~4,5k). Czy 2020 jest wart dopłaty?
Jak w stosunku do w/w ma się również dostępny CUBE Reaction Pro i Cube Reaction Race?

 

Odnośnik do komentarza

Cube Reaction Pro to jakiś żart. Słaba rama, słaby amor jak na tę cenę. Bo ogólnie przyzwoity. Reaction Race to samo.

Natomiast bardzo dobry wyborem dla Ciebie wydaje mi się Gate 90 2019. Ma on amor RockShox Sektor, który jest trochę cięższy ale za to ma lepsze wybieranie nierówności i jest pancerny. W 2020 jest bardziej wyścigowy Recon. Nie masz tam nic do zyskania.

Scale 950 2020 prawie to samo co 2019 ale z napędem Shimano. Jak dla mnie zysk.
Scale 960 z amorem RockShox Judy. Twoja waga może być dla niego problemem. Do tego chory system tylnej osi QR141 na szybkozamykacz. Utrudniający upgrade kół. Reszta też bez szału.





 

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, jajacek napisał:

Cube Reaction Pro to jakiś żart. Słaba rama, słaby amor jak na tę cenę. Bo ogólnie przyzwoity. Reaction Race to samo.

Natomiast bardzo dobry wyborem dla Ciebie wydaje mi się Gate 90 2019. Ma on amor RockShox Sektor, który jest trochę cięższy ale za to ma lepsze wybieranie nierówności i jest pancerny. W 2020 jest bardziej wyścigowy Recon. Nie masz tam nic do zyskania.

Scale 950 2020 prawie to samo co 2019 ale z napędem Shimano. Jak dla mnie zysk.
Scale 960 z amorem RockShox Judy. Twoja waga może być dla niego problemem. Do tego chory system tylnej osi QR141 na szybkozamykacz. Utrudniający upgrade kół. Reszta też bez szału.

No to na placu boju zostają Gate 90 2019 i 2020 oraz Scott Scale 950 2019 i 2020. Czy jeszcze jest coś wartego zainteresowania?

Mam jeszcze wątpliwość co do Gate 90 bo wg internetów 2020 i 2019 mają ten sam amorek z przodu - Sektor a 2020 ma chyba lepszy osprzęt XT/SLX w porównaniu do 2019 na Sram NX?

Odnośnik do komentarza

Gate 90 2019:
https://www.greenbike.pl/rower-gorski-kellys-gate-90-2019-p-3665.html

Gate 90 2020:
https://www.greenbike.pl/rower-gorski-kellys-gate-90-29-2020-p-5425.html

Faktycznie musiałem pomylić modele. Oba mają Sektora. Pogorszyły się w 2020 koła. Zmienił się natomiast napęd ze Sram NX na Shimano SLX/XT. Nie mam doświadczeń ze Sram NX. Są zwolennicy jak i przeciwnicy. Z mojego doświadczenia produkty Shimano są lepszej jakości, z lepszych materiałów niż produkty Sram. Natomiast bywało że działanie napędu Sram było preferowane przez niektórych użytkowników. Ja osobiście bym 1500 z pewnością nie dopłacił. Jak ktoś chce Shimano to taniej chyba zdjąć NX, sprzedać i kupić Shimano. A lepsze koła nam zostają
 

 

Odnośnik do komentarza

Firma i rama czeskiego Superiora jest klasy Kellys. Może rama ciut lepsza. To jest model wyposażony na poziomie Kellys ale z bardzo agresywną pozycją. Tyle że dali mu lekkie opony i napęd Shimano SLX 1x12 i gorsze heble. Za co tu 7k?

Natomiast BH ma kilka bardzo ciekawych modeli:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-bh-expert-5-5-pd21244/?v_Id=135953

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-bh-ultimate-rc-7-2-pd21231/?v_Id=135430

Ten pierwszy to podobny do Speca Crave Pro 2014 na którym jeździłem.

Ten drugi to sam bym chętnie przytulił gdybym nie miał Speca Chisela i bym się ścigał. Karbon na Foxie i SLX markowej firmy za takie pieniądze? Zajebista okazja. Tylko że to jest rower wyścigowy. Możesz nie mieć na nim komfortu. Gate będzie najbardziej komfortowy ze względu na aluminium i geometrię. Ja też miałem możliwość kupić karbonowego Speca Epica w dobrej cenie bo mam układy w sklepach. Gdybym się ścigał to zdecydowanie byłby to mój wybór. Zresztą jeździłem na kliku karbonowych Specach. Ale są to bardzo sztywne maszyny, zbudowane tak, żeby straty energii były najmniejsze. Dlatego mam Chisela, bo daje zdecydowanie większy komfort przy stosunkowo sportowej geometrii. Gate z kolei ma jeszcze bardziej rekreacyjną geometrię. Ma kokpit tak samo nisko jak Chisel ale krótszą górną rurę. To są ważne elementy jeśli zamierzamy spędzić parę godzin w siodle.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...