Skocz do zawartości

Trekkingowy czy góral?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

przymierzam się do zakupu pierwszego roweru od x lat. Raczej nie jestem wymagającą osobą i nie chciałbym wydawać dużo pieniędzy. Zastanawiam się nad dwoma modelami z decathlonu:
https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside500-id_8550466.html#
lub
https://www.decathlon.pl/rower-mtb-st-520-275-id_8583820.html#

Poprosiłbym o poradę, który wybrać głównie do jazdy do pracy po mieście. Trasa to głównie ścieżki rowerowe ale też chodniki w gorszej kondycji.  Czy cieńsze koła w rowerach trekiingowych, zniszczą się od wjeżdżania/zjeżdżania z krawężników? Czy w tej sytuacji lepiej wybrać górala z szerszymi kołami?
Atutem za trekkingowym jest pozycja podczas jazdy, która podobno jest lepsza dla osób z problemami kręgosłupa, a to dla mnie dosyć ważne. Z kolei z moich poszukiwań internetowych przerzutki BTWIN RD M46-L nie są za dobre i tu góral wygrywa.
Jestem laikiem w temacie i już teraz bardzo dziękuję za opinie.

Odnośnik do komentarza

Szczerze hejtuje mechaniczne hamulce tarczowe. Zdecydowanie wolałbym rower z v-brake. W Twoim przypadku decydowałbym się na królów allegro. Jakieś Kands, Lazaro, Spartacus, Valenberg. W tej kategorii cenowej amortyzator Ci komfortu specjalnie nie poprawi, ale za to sprawi, że rower będzie cięższy ?

https://allegro.pl/oferta/elitary-v1-men-solidny-crs-altus-hydraulika-19czar-8054032804

Tutaj dalej masz kiepski amortyzator, ale chociaż osprzęt acera i markowe hydrauliczne hamulce.

Takim rowerem możesz zjechać z krawężnika, podjechać wolno też możesz, do czasu, gdy nie będziesz miał zbyt mało powietrza w kole, to podjeżdżając też nic mu nie zrobisz. Na Mtb możesz jednak wbić jadąc 20km/h w krawężnik i go nie uszkodzisz, na crosie lepiej nie wjeżdżać jadąc 20 km/h w krawężnik.

Odnośnik do komentarza