Skocz do zawartości

Rozmiar cr-mo ramy szosowej dla niskiej osoby


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chcę kupić ramę szosową Cr-Mo. Więc raczej coś starszsego/używanego. Mam 174cm wzrostu, waga ok 80kg a przekrok nogi mierzony na boso to równe 76cm.

I tutaj mam problem z którym proszę o pomoc. Nie mam doświadczenia w rozmiarach ram. Mam alu B-twin Triban 100 za 999zł z Decathlonu w rozmiarze M - tam jest podsiodłowa 50cm i odpowiada mi wielkościowo, rozm. L był za duży jak ok 2 late temu przymierzałem przed zakupem. Mój 76cm przekrok w kalkulatorach w polskim internecie mówi mi, że rama powinna być 50cm, angielskim 51cm. Starsze ramy Cr-Mo są bardzo mało dostępne w takich rozmiarach. Jak tym się sugerować? Najlepiej 50-tka, ale pozostałe mogą również być brane pod uwagę? Czy 52 albo 53 może by już za duża?

Mam możliwość przymierzenia szosy Cr-Mo z ramą 50cm, pozioma chyba 51cm i jak stoję w kroczu jest ok. Zastanawiam się jak by było z większymi rozmiarami np. 52, 53 a nawet 54.

Chcę Cr-Mo na lato, na trasy 30-110km i czasem po mieście, a Triban ten co mam głównie do komunikacji i do zajechania. 

Dzięki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza

Sugeruję ramę 52. Wysokość ramy nie ma znaczenia, chyba że będziesz wisiał klejnotami na ramie. Jeśli prawidłowo podałeś przekrok to masz bardzo krótkie nogi i długi tułów. Teoretycznie powinineś szukać ramy wysokiej na S/M a długiej na M/L. Czasem są takie. Dla porównania mam 175 i przekrok 85.  Czuję się dobrze zarówno na ramach 54 jak i 56. Szosy mam 54 ale czasem jeżdże na przełaju młodego 56 i też jest w miarę ok. Z kolei moja stara rama trekkingowa Cro-Mo ma 18 cali i pasuje mi bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza

Cześć jajacek i krzyszy691, dzięki za sugestię.