nctrns Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Rozglądam się za nowymi kołami do mojej przełajowej Meridy. Tylna piasta po 15000 km już niedomaga, a chyba nie ma sensu kombinować z nią, bo to jakiś no-name. Ważę <70kg, nie uprawiam bikepackingu, jeżdżę głównie po szosie, ale nie unikam kiepskich asfaltów i "skrótów" terenowych. Czasami wręcz lubię sobie zjechać z asfaltu, ale nie będę roweru tyrać w terenie. Najczęściej jeżdżę na oponach szosowych 28c, ale mam też opony przełajowe 33c, na których jeżdżę w zimie, a w przyszłości rozważam zakup opon gravelowych 35-38c. Pisałem do Lemonbike, bo z przodu mam oś wkręcaną 15x100, a z tyłu QR 5x135. Zaproponowali mi koła na obręczach RR421 (stożek 21mm) i piastach 350, wadze 1590g, lub na obręczach RR521 (stożek 32mm), piastach 350, wadze 1750g. Wiadomo, te 11mm stożka zawsze będzie trochę lepiej wyglądać ? ale czy jest sens? Nie śmigam chyba na tyle szybko, żeby to miało znaczenie. A może coś innego? Znalazłem np takie Fulcrumy, ale nie wiem czy da się je skonwertować na moje osie https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-3-DB-AFS-HG11-C19-2WF/5241 Przy okazji pytanie - czy warto przejść przy tej okazji z mocowania tarcz na 6 śrub na centerlock? Co prawda na starych kołach mam praktycznie nowe tarcze, ale kupienie nowych to nie będzie jakiś super koszt. Mając nowe koła, myślę o próbie odratowania tego felernego tylnego koła, żeby w razie czego mieć drugi komplet do ciorania w zimie, więc tarcze mogą na nich zostać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Czyli przód masz sztywną oś a tył przełaj/trekking/mtb. W życiu takiego gotowego zestawu kół nie widziałem. Ale może się nie przyglądałem. Fulcrumy i Campagnolo od wersji Fulcrum Racign 3 i Campagnolo Zonda mają bodajże najlepsze obręcze na rynku. Z zupełnie innego alu niż inne. I to jest ich zaleta. Na moich Zondach przetłukłem tysiące km bo wszelkich nawierzchniach w tym brukach i gruntówkach i przez 4 lata ich nie centrowałem. Natomiast wada że jak pęknie obręcz to nowa kosztuje tyle co całe koło. Nie wiem czy je można przystosować a dwa czy to nie za duża inwestycja. Na stronie Fulcrum masz jakieś koła opisane jako gravelowe. 11mm nic nie daje. A czy Centerlock czy IS? Chyba nie ma większego znaczenia.. Podobno Centerlock łatwiej jest ustawić żeby nie obcierały. Ale nigdy nie miałem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Tak się przyjrzałem tym Fulcrum 7 DB i masz wszystko co potrzebujesz. Przystosowane pod Twój system jeśli chodzi o piasty, szersze obręcze pod szersze opony i stalowe szprychy dające komfort. I w miarę rozsądna waga. Fulcrumy kupuje się zwykle w Cyklomanii lub Wertykalu. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 No właśnie widzę. 3 DB nie są kompatybilne z moją ramą, ale siódemki i czwórki można przerobić odpowiednio, adaptery są w zstawie. To teraz mam zagwozdkę. W Fulcrumach jest chyba bębenek na trzy zapadki. DT Swiss ma ratchet 18t. Czy to jest istotna różnica? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Nie serwisuję swoich rowerów na poziomie piast. Wiem tylko że piasty DT są bardzo łatwo serwisowalne bez specjalnych narzędzi. Piasty Campy podobnie jak Shimano, są w wyższych modelach do Fulcru 3 / Zonda kulkowe. I trzeba się tu trochę znać. Poniżej mają łatwo wymienialne łożyska maszynowe. A czy lepszy taki czy inny bębenek nie wiem. Ja lubię głośnie ? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 No nic, zamówiłem Fulcrum Racing 4 DB w Wertykalu. Do tego nowe tarcze na centerlock, bo podobno koła się nie lubią z adapterami, oraz zacisk DT Swiss na tył. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 No i brawo! Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Kółka przyszły, waga 1760g, w specyfikacji 1690g. Jako że nie posiadam podstawowych narzędzi, czekam aż serwis uzbroi koła w tarcze, kasetę i dostosuje je do moich osi.Tapatalk'd Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Waga to rzadko się zgadza się ze specyfikacją. Ładnie wyglądają. Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Jak głośność bębenka? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Jak dostanę koła uzbrojone to wrzucę filmik ? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 W serwisie nie ogarnęli adapterów, tylna piasta jakimś cudem ma 145mm, a przednia nie przyjmie mojej osi przelotowej. ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 To jakaś żenada. A na stronie napisane że bezproblemowa kompatybilność. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zakładam na razie, że problem jest z serwisem a nie z kołami Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udało się założyć odpowiednio adaptery, musiałem się tylko jeszcze pomęczyć z ustawieniem zacisku tylnego hamulca i zrobiłem w piątek szybką rundkę testową. O wiele lepiej mi się jechało niż na starych kołach, bo tylne już stawiało spory opór.Tapatalk'd Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się